Tykkäisittekö, jos saisitte turkin lahjaksi?

• Viestiketjun aloittaja No fur
  • Ensimmäinen viesti
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Ksantippa S.:
Alkuperäinen kirjoittaja mies:
Tämän lisäksi vielä sanottakoon se, että laadukas turkki kestää vuosia, kun taas liha-ateria on vain hetken ilo.
Jos heittäydytään utilitaristeiksi, niin tehdään sitten oikein kunnolla. Siihen laadukkaaseen turkkiin tarvitaan kymmenien eläinten henki. Yhdestä naudasta taas syö aika monta ateriaa.

Itse en näe kumpaakaan tarkoitusta omalla kohdallani eläimen hengen arvoiseksi.
Nautatakki ois kyllä aika hauska. :D

.
Ehkä näin on, mutta entäs sitten vaikkapa kanat? Syökö niistäkin moni ihminen?

Turkki korvaa tuottamisestaan koituvat ympäristöhaitat takaisin siinä, että sitä voi käyttää vielä kymmenkin vuoden jälkeen ja näin on säästynyt ympäristöä kun ei ole tarvinnut ostaa mitään tekokuitu tai puuvillatakkeja joka talvii uudestaan.

Ksantippa S.
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Ksantippa S.:
Tämän lisäksi vielä sanottakoon se, että laadukas turkki kestää vuosia, kun taas liha-ateria on vain hetken ilo.
Jos heittäydytään utilitaristeiksi, niin tehdään sitten oikein kunnolla. Siihen laadukkaaseen turkkiin tarvitaan kymmenien eläinten henki. Yhdestä naudasta taas syö aika monta ateriaa.

Itse en näe kumpaakaan tarkoitusta omalla kohdallani eläimen hengen arvoiseksi.
Nautatakki ois kyllä aika hauska. :D
Jos sulla on nahkatakki, se on aika suurella todennäköisyydellä nautatakki...

Kuinka niin liha on välttämätöntä ihmiselle? Oletko vähän hidas?

Tunnen monta kasvissyöjää (he eivät siis syö lihaa) ja ovat varmaan keskimäärin terveempiä kuin "sekasyöjät". Lihansyönti on ainoastaan omaa turhamaisuutta, sillä todistetusti ihminen pärjää mainiosti ilman lihaa. Lihaeläimet sitä paitsi ovat monesti vielä huonommissa ja pienemmissä tiloissa kuin turkiseläimet. Tämän lisäksi vielä sanottakoon se, että laadukas turkki kestää vuosia, kun taas liha-ateria on vain hetken ilo.
sanoin RUOKA on välttämätöntä ihmiselle, liha on käsittääkseni ruokaa

Ja muuten en syö lihaa, koska en pidä siitä, eikun juu, kerran vuodessa syön, jouluaattona.

Alkuperäinen kirjoittaja .:

Turkki korvaa tuottamisestaan koituvat ympäristöhaitat takaisin siinä, että sitä voi käyttää vielä kymmenkin vuoden jälkeen ja näin on säästynyt ympäristöä kun ei ole tarvinnut ostaa mitään tekokuitu tai puuvillatakkeja joka talvii uudestaan.
en muuten syö kanaakaan enkä kananmuniakaan

Ksantippa S.
Alkuperäinen kirjoittaja .:

Broilerin syöminen nyt on vihoviimeistä touhua eettisesti. Joten mikä oli pointtisi?

Mitä taas turkiksien käyttöikään tulee, niin kuluvat nekin, jos niitä joka päivä käyttää. Harva vain niin tekee. Minulla muuten on 60-luvun villakangastakkeja, jotka ovat edelleen hyvässä kunnossa. Jos puhutaan laatuvaatteista, niin yleensä muoti muuttuu huomattavasti aiemmin kuin ne kuluvat loppuun.

mies
No eiköhän jokainen tajunnut että tarkoitit lihalla nimenomaan ruokaa ja että koska liha on ruokaa ja ruoka välttämätöntä, on lihansyöntikin ok (vaikka sinunkin luulisi tietävän että ilman lihaa ihminen pärjää mainiosti eli lihansyönti on vain omaa turhamaisuutta, kuten turkitkin).

Ksantippa S.
Alkuperäinen kirjoittaja linda:
mielestäni aika kaukana "tätimäisestä"

http://www.mailonfurs.com/cms/component/page,shop.product_details/flypage,shop.flypage/product_id,124/category_id,1/manufacturer_id,0/option,com_virtuemart/Itemid,26/

tyylikäs ja kaunis olisivat ehkä osuvammat termit, kuten muillekin tuon liikkeen turkeille
Vahvistaa käsitystäni nykypäivän turkeista. Makuasioista ei voi kiistellä, Linda-täti.

mies
On tuo turkki nyt valovuosia kauniimpi ja hienostuneempi kuin ne makuupussit (untuvatakit ja vastaavat), joissa suurin osa suomalaisista naisista kulkee. No, makuasioista ei voi kiistellä...

Ksantippa S.
On tuo turkki nyt valovuosia kauniimpi ja hienostuneempi kuin ne makuupussit (untuvatakit ja vastaavat), joissa suurin osa suomalaisista naisista kulkee. No, makuasioista ei voi kiistellä...
Ihanko oikeasti ei ole mitään muita vaihtoehtoja kuin pönäkkä soopelikauluksinen tätiturkki ja makuupussin näköinen untuvatakki... Mies taidat todellakin olla.

minttu
En todellakaan tykkäisi enkä käyttäisi. Vastustan turkistarhausta henkeen ja vereen. Onneksi tämä on selvä asia miehelleni sekä kaikille muille minut tunteville, niin eipä tarvi pelätä, että sellaisen lahjan jonain päivänä saisin...

mink not ink
http://www.mailonfurs.com/cms/component/page,shop.product_details/flypage,shop.flypage/product_id,119/category_id,1/manufacturer_id,0/option,com_virtuemart/Itemid,26/

toi ois ihana <3

Ksantippa S.
Alkuperäinen kirjoittaja minttu:
En todellakaan tykkäisi enkä käyttäisi. Vastustan turkistarhausta henkeen ja vereen. Onneksi tämä on selvä asia miehelleni sekä kaikille muille minut tunteville, niin eipä tarvi pelätä, että sellaisen lahjan jonain päivänä saisin...
Miehen taholta munkaan ei tarvitse tuota pelätä, se on kiihkeämpi turkisten vastustaja kuin mä. Mutta yhtenä päivänä mun isä alkoi puhelimessa selittää, miten jollain sen tutulla olisi Venäjältä tuotu minkkiturkki, jonka saisi halvalla... Mietin, että näytänkö mä tosiaan siltä, että käyttäisin sitä. Sitten arvelin, että ehkä isä 65-vee ei ehkä kommentoi mun tyyliä vaan yrittää vain olla avulias, ja vastasin mahdollisimman ystävällisesti että kilttiä mutta ei kiitos...

merianna (ejk)
No eiköhän jokainen tajunnut että tarkoitit lihalla nimenomaan ruokaa ja että koska liha on ruokaa ja ruoka välttämätöntä, on lihansyöntikin ok (vaikka sinunkin luulisi tietävän että ilman lihaa ihminen pärjää mainiosti eli lihansyönti on vain omaa turhamaisuutta, kuten turkitkin).
mulle lihan syönti ei ole välttämätöntä, mutta lihan syöntiä tuskin voi sanoa turhamaisuudeksi samassa mielessä kuin turkin käyttöä joka perustuu vain ja ainoastaan ihmisen haluun koreilla ulkonäöllisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja No fur:
Tällainen galluppi tänään.

Ekaksi ajattelin laittaa, että käyttäisittekö turkkia. Mutta sitten tuli mieleen, että vastauksia tulee kuitenkin että käytän mummon vanhaa lammasturkkia...
Juu, mummolta olen perinyt vanhan lammasturkin ja anopilta karhunkarvoin somistetun villakangastakin. Molemmat olivat käytössä kun niihin vielä mahduin :ashamed: Turkkiakin käyttäisin jos sellaisen käytettynä (tai lahjaksi) saisin. Uutta en varmasti itse ostaisi.

Syön tehotuotettua lihaa ja käytän nahkakenkiä (ja takkia), joten en osaa ajatella, että se turkki siitä niin hirveästi poikkeaisi...

Yhteistyössä