Tykkäisittekö, jos saisitte turkin lahjaksi?

• Viestiketjun aloittaja No fur
  • Ensimmäinen viesti
PRO FUR
Alkuperäinen kirjoittaja jooh:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Annuska:
Tottakai, hieno homma, ja vielä ekologinenkin!
Haluaisitko perustella turkin ekologisuuden?
tyhmenpikin ymmärtää, koska se on luonnontuote kuten villa.
No tätä juuri tarkoitin. Eli unohdetaan sujuvasti turkiseläinten kärsimykset, tarhojen mm rehevöittävät päästöt, turkisten kemiallinen käsittely ja loppujen lopuksi ei edes maadu... No tyhmähän saa olla mutta että vielä yksinkertainenkin...
TURKISTEN ELÄMÄ EI OLE KÄRSIMYSTÄ MUUALLA KUIN KETTUTYTTÖJEN HUUMEHÖYRYISISSÄ UNELMISSA.

VIHREÄT TUHOAVAT MAAPALLON, MM ES-LAMPUT AIHEUTTAVAT VALTAVAN ELOHOPEAKUORMITUKSEN LUONTOON KUN NE HEITETÄÄN ROSKIIN.

Ksantippa S.
Mikä pakko niitä energiansäästölamppuja on ängetä roskiin?
Alkuperäiseen aiheeseen: mulla on kaapissa 60-luvun valkoinen lyhyt kaniturkki. Olen joskus bileissä pitänyt, ja se menee ihmisille ihan täydestä tekoturkkina. Vastustan turkistarhausta ja olen kasvissyöjä. Uutta turkkia en ikinä ostaisi, en edes turkissomisteista vaatekappaletta. Mutta se turkki on mielestäni yhdenlainen kappale historiaa. Tekopyhää? Ehkä.

Alkuperäinen kirjoittaja PRO FUR:
VIHREÄT TUHOAVAT MAAPALLON, MM ES-LAMPUT AIHEUTTAVAT VALTAVAN ELOHOPEAKUORMITUKSEN LUONTOON KUN NE HEITETÄÄN ROSKIIN.
Muusta kirjoittamastasi en oo samaa mieltä, mutta onhan nuo energiansäästölamput aika jätepommeja. Siis JOS niitä ei kierrätä asianmukaisesti, mutta ei kai kukaan jotain pattereitakaan tms. sekajätteeseen heitä?!

minna
minulla on jo yksi turkki, mutta toki ottaisin mielläni toisenkin;) en näe mitään syytä olla käyttämättä turkkeja, koska syön kuitenkin lihaa ja käytän muitakin eläintuotteita.

kaiken lisäksi turkit ovat ihanan tuntuisia päällä sekä tyylikkäitä (jos ei ole mikään mummomalli)

En oikeeta. Feikkuturkki löytyy, jonka mies mulle osti.
Anopilla on muutama turkki, joita mä oon aina hautaamassa kun siellä käydään... :saint: (mutta se kerkee yllättää mut takapihalta tyyliin "turkki olalla ja lapio kädessä") :whistle:

mies, jonka vaimo todellakin pitää turkiksia
miten te suomalaiset naiset (suurin osa ainakin tästä "threadista") olette noin hissukoita ja "munattomia" pitämään turkiksia. Muissa kylmissä maissa naiset pitäisivät itsestään selvänä että jos vain turkin saa niin sitä pidetään. Täällä sen sijaan pukeudutaan ennemmin joihinkin karmeisiin toppatakkeihin ja vastaaviin hirvityksiin.

Onneksi sentään vielä on maita missä naiset näyttävät naisilta ja viis viesaavat siitä, jos nyt joku pari minkkiä menee kauniiseen takkiin. Suurin osa teistäkin varmaan kuitenkin syö lihaa, mikä ei ole millään mittarilla perusteltavampaa kuin turkikset (ellei sitten ole jokin terveyssyy).

Sitä paitsi jos tehtäisiin galluppi niin varmaan 90% teistä kettutytöistä syö lihaa jos mies sitä ostaa. Miksi hemmetissä sitten yhtäkkiä, jos eläintä ei olekaan kasvatettu ruuaksi vaan turkiksi, niin alkaa hirveä moralisointi ja "ei ei ei"- tyyliset kommentit. Rajoittakaa nyt vähän tota tekopyhyyttänne!

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja mies:
miten te suomalaiset naiset (suurin osa ainakin tästä "threadista") olette noin hissukoita ja "munattomia" pitämään turkiksia. Muissa kylmissä maissa naiset pitäisivät itsestään selvänä että jos vain turkin saa niin sitä pidetään. Täällä sen sijaan pukeudutaan ennemmin joihinkin karmeisiin toppatakkeihin ja vastaaviin hirvityksiin.

Onneksi sentään vielä on maita missä naiset näyttävät naisilta ja viis viesaavat siitä, jos nyt joku pari minkkiä menee kauniiseen takkiin. Suurin osa teistäkin varmaan kuitenkin syö lihaa, mikä ei ole millään mittarilla perusteltavampaa kuin turkikset (ellei sitten ole jokin terveyssyy).

Sitä paitsi jos tehtäisiin galluppi niin varmaan 90% teistä kettutytöistä syö lihaa jos mies sitä ostaa. Miksi hemmetissä sitten yhtäkkiä, jos eläintä ei olekaan kasvatettu ruuaksi vaan turkiksi, niin alkaa hirveä moralisointi ja "ei ei ei"- tyyliset kommentit. Rajoittakaa nyt vähän tota tekopyhyyttänne!

hmm. Samat naiset on kauhuissaan siitä, että meillä saatetaan jopa syödä citykani ja että mulla on niiden nahkoja kuivumassa.
:xmas:

vv

Turkikset on rumia eikä niitä käytä kuin elähtäneet naiset 50v ->

Alkuperäinen kirjoittaja No fur:
Tällainen galluppi tänään.

Ekaksi ajattelin laittaa, että käyttäisittekö turkkia. Mutta sitten tuli mieleen, että vastauksia tulee kuitenkin että käytän mummon vanhaa lammasturkkia...

Eli jos saisitte lahjaksi turkin vaikka mieheltä tai voittaisitte sellaisen jostain, olisitteko onnellinen ja pitäisittekö sitä?

Itsellä ehdoton ei (ja menisi muuten mieskin samantien vaihtoon).
en tykkäisi ollenkaan, enkä käyttäisi, jos mies olisi antanut sen saisi kalppia palauttamaan jos voittaisin, myisin sen ja lahjottaisin rahat vaikka Hesylle...tai en ottaisi sitä vastaan ollenkaan, enkä muuten edes osallistuisi mihinkään kilpailuun jossa on voittona turkki.

liha on ruokaa, ja ruoka on välttämätöntä ihmiselle, turkiksella pröystäily ei ole välttämätöntä.
Ja kaikki turkikset ovat kauniita vain alkuperäisen omistajansa, eläimen yllä, turkki päällä tallusteleva ihminen on lähinnä irvokas

Ksantippa S.

Onneksi sentään vielä on maita missä naiset näyttävät naisilta ja viis viesaavat siitä, jos nyt joku pari minkkiä menee kauniiseen takkiin. Suurin osa teistäkin varmaan kuitenkin syö lihaa, mikä ei ole millään mittarilla perusteltavampaa kuin turkikset (ellei sitten ole jokin terveyssyy). !
Makuasioista ei voi kiistellä. En todellakaan pidä tyyli-ihanteinani noita vieraiden maiden "naisilta näyttäviä naisia". Kaunis ja hyvin leikattu villakangastakki peittoaa koska vain tätimäisen minkkiturkin.

Ja omasta puolestani linjani on selkeä. En syö mitään muuta lihaa kuin riistaa pari kertaa vuodessa. Enkä käytä mitään muuta turkkia kuin vintage-kaniturkkiani, suunnilleen yhtä usein.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

hmm. Samat naiset on kauhuissaan siitä, että meillä saatetaan jopa syödä citykani ja että mulla on niiden nahkoja kuivumassa.
:xmas:
Mutta saako niistä teidän kaninnahoista tosiaan turkkia tehtyä? Löytyykö teiltä ne kemikaalit joilla ne parkitaan? Montako kanin turkkia teiltä löytyy jo? Joo ja en ole kauhistunut, utelias vaan :D

Tosin, minä näen turkistarhauksen ja lihateollisuuden eron siinä, että jos elukka syödään ja otetaan vaikka vielä ne nahatkin talteen, niin mikä jottei.

Mutta jos kasvatetaan syömäkelvoton elukka ja otetaan siltä pelkkä turkki, niin huonompi asia se on. Tai sitten pakotetaan eläin kannibaaliksi ja syötetään omille pennuillensa niin ei sekään oikein ole.

mies
Kuinka niin liha on välttämätöntä ihmiselle? Oletko vähän hidas?

Tunnen monta kasvissyöjää (he eivät siis syö lihaa) ja ovat varmaan keskimäärin terveempiä kuin "sekasyöjät". Lihansyönti on ainoastaan omaa turhamaisuutta, sillä todistetusti ihminen pärjää mainiosti ilman lihaa. Lihaeläimet sitä paitsi ovat monesti vielä huonommissa ja pienemmissä tiloissa kuin turkiseläimet. Tämän lisäksi vielä sanottakoon se, että laadukas turkki kestää vuosia, kun taas liha-ateria on vain hetken ilo.

linda
mielestäni aika kaukana "tätimäisestä"

http://www.mailonfurs.com/cms/component/page,shop.product_details/flypage,shop.flypage/product_id,124/category_id,1/manufacturer_id,0/option,com_virtuemart/Itemid,26/

tyylikäs ja kaunis olisivat ehkä osuvammat termit, kuten muillekin tuon liikkeen turkeille

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja The Maiden:
Mutta saako niistä teidän kaninnahoista tosiaan turkkia tehtyä? Löytyykö teiltä ne kemikaalit joilla ne parkitaan? Montako kanin turkkia teiltä löytyy jo? Joo ja en ole kauhistunut, utelias vaan :D

Tosin, minä näen turkistarhauksen ja lihateollisuuden eron siinä, että jos elukka syödään ja otetaan vaikka vielä ne nahatkin talteen, niin mikä jottei.

Mutta jos kasvatetaan syömäkelvoton elukka ja otetaan siltä pelkkä turkki, niin huonompi asia se on. Tai sitten pakotetaan eläin kannibaaliksi ja syötetään omille pennuillensa niin ei sekään oikein ole.
Mulla on vaan kaksi nahkaa, eikä tietoa, mimmoiseksi ne menee kananmunaparkilla. 3 kpl me ollaan syöty, maistuu vähän sukalta.

Mun mielestä turkistarhausta pitäis vähän kehittää ja luoda eläimille paremmat olot. Turkitkin olis luultavasti parempilaatuisia sitten.

Mut en mä oikeen voi silleen arvostella, koska syön itse kanaa tosi mielellään, vaikka tiedän, miten niitä kohdellaan.

Ksantippa S.
Tämän lisäksi vielä sanottakoon se, että laadukas turkki kestää vuosia, kun taas liha-ateria on vain hetken ilo.
Jos heittäydytään utilitaristeiksi, niin tehdään sitten oikein kunnolla. Siihen laadukkaaseen turkkiin tarvitaan kymmenien eläinten henki. Yhdestä naudasta taas syö aika monta ateriaa.

Itse en näe kumpaakaan tarkoitusta omalla kohdallani eläimen hengen arvoiseksi.

Yhteistyössä