Tykkäätkö työstäsi niin paljon että tekisit sitä ilmaiseksi?

  • Viestiketjun aloittaja Leera
  • Ensimmäinen viesti
Leera
Tuossa toisessa ketjussa joku sanoi, että välillä on niin kivoja työpäiviä, että tekisi työtä vaikka ilmaiseksi. Kyseessä oli hoitoalan työ.

Itse olen ihan muulla alalla ja tykkään työstäni tosi paljo, mutten KOSKAAN myöntäisi että tekisin sitä vaikka ilmaiseksi. Työ on PALKKAtyötä josta saa elannon, ja jos sanoisin että voin välillä tehdä vaikka ilmaiseksi niin miksi sitä ei minulta odotettaisi?

Olisiko tässä yksi syy hoitoalan huonoihin palkkoihin: tollot myöntävät että työ on välillä ihan sikahauskaa (kuten kykkä monilla muillakin jotka älyävät pitää mölyt mahassaan) eikä siitä niin kauheesti edes tartte maksaa? Miksi heille silloin maksettaisiin enemmän kun itsekin sanovat ettei tarvitse?
 
"vierailija"
No en todellakaan. On ihan paskapuhetta muutenkin, että joku tekee töitä muusta syystä kuin rahan takia. Kuinkakohan moni jatkaisi työntekoa jos palkka otetaan pois? Tietysti jos on sikarikas tms. niin voihan olla että joku käyi töissä "harrastelemassa", mutta tällaista mahdollisuutta ei ole.
 
lto
En todellakaan tekis työtäni ilmaseksi! Onhan tuo korvaus nytkin ihan naurettava tästä koiran virasta, mutta että ilmaseksi?? Enkä usko että tällä alalla kukaan työskentelis päivääkään korvauksetta.
 
Ei naurata
No en todellakaan. Enkä usko että kukaan ihan oikeasti tekisi.
Laskut kun on aina pakko maksaa ja ruokaa ostaa.
Olen näin hoitajana ihan sitä mieltä että hoitajat eivät edes itse arvosta ammattiaan niin paljoa, että vaatisivat parempaa palkkaa työstään. Ja naiset eivät osaa olla yhdessä rintamassa, ei osata seistä yhdessä omien etujen vuoksi. Kateusko estää, vai mikä?

Kutsumusammatista puhuminen nostaa mulla aina niskavillat pystyyn, siihen vedoten voidaan teettää alimiehityksellä ja huonolla palkalla työtä vuodesta toiseen.
 
Asiantuntijatehtävissä
Koen työni niin tärkeäksi että vastaan kyllä. Tietysti elettävä on, joten jos palkka loppuisi niin pitäisi varmaan vaihtaa työpaikkaa, mutta jos esim. voittaisin lotossa niin voisin jatkaa työtäni ilman palkkaakin.
 
Leera
Alkuperäinen kirjoittaja Asiantuntijatehtävissä;29402730:
Koen työni niin tärkeäksi että vastaan kyllä. Tietysti elettävä on, joten jos palkka loppuisi niin pitäisi varmaan vaihtaa työpaikkaa, mutta jos esim. voittaisin lotossa niin voisin jatkaa työtäni ilman palkkaakin.
Mitä työtä teet? Pystytkö yhtään tarkentamaan, työpaikkaa/tehtävää ei tietty ole pakko sanoa jos se saatta paljastaa liian tarkkaan missä olet.
 
En todellakaan tässä rahatilanteessa pistäisi tikkua ristiin ilmaiseksi.
Jos taas voittaisin lotossa tai muuten vaan pyörisin rahassa, niin aivan taatusti edes jossain määrin tekisin samoja hommia vaikka palkattakin.

Mutta mä tein alkujaankin harrastuksesta työn, joten voisin sitten jatkaa vaan harrastuspohjalta.
 
"Sindi"
En tekisi. Olen itse hoitoalalla ja OTTAA N IIN PÄÄHÄN kun joku tällä alalla oleva sanoo että tekisi työtä vaikka ilmaiseksi!!! Vitut, turha sitten on palkasta kitistä, kerta tekisi vaan vaikkei maksettaisi!! Minä harkitsen alan vaihtia juuri palkan takia, ja silti on päiviä, jolloin työ on todella kivaa eikä edes tunnu työltä, Mutta silti teen sitä jonkun toisen hyväksi ja se toinen saa siitö hyödyn; ei nautinto ja iloinen mieli ole syy sille ettei minulle pitäisi siitä mitään maksaa.
 
Yliopisto-opettaja
Jos taloudellinen tilanteeni olisi niin turvattu, että en tarvitsisi palkkaa elääkseni, niin en irtisanoutuisi virastani, mutta en kyllä täysipäiväisesti kävisi töissä. Todennäköisesti välillä ottaisin virkavapaata, jonka aikana en nostaisi ollenkaan palkkaa, mutta tekisin silti työni mielenkiintoisimpia osia ilmaiseksi.

Eli osittain kyllä, mutta en ihan kaikkea työssäni sentään!
 
terveydenhoitaja (AMK)
Rakastan työtäni. Mutta juuri nykyistä toimenkuvaani vastaavaa työtä en tekisi ilmaiseksi: olen korkeakoulutettu, vastuullisessa työssä oleva ammattilainen, ja tässä maassa tässä poliittisessa tilanteessa en näe mahdollisuutta, että tarjoutuisin toimimaan työssäni ilmaiseksi.

Toisaalta olen ikäni toiminut SPR:ssä ja olen kouluttautumassa kansainväliseen katastrofityöhön. Eli siinä mielessä olen kyllä valmis antamaan ammattitaitoni käyttöön ihan ilmaiseksi.
 
unelmoiva lastenhoitaja
No mutta mutta.. vasta oli ketju näistä päiväraha/toimeentulotuki vastikkeista ja niissä ketjuissa ainakin oli synti jos vastasi ettei ole "ilmaiseksi" halukas töitä tekemään ja nyt palsta vastaa suurelta osalta ettei ilmaistyöt olekaan niin kiva juttu.
Joko täällä on vastaajat vaihtuneet tai sitten on tullut järkeä päähän..
No vastaus siis ap:n kysymykseen, että en tekisi,ehkä voisin lasten parissa hengailla vapaaehtois hommissa ja niin että siitä hyötyy suoraan se lapsi eikä joku sikaria poltteleva pamppu.
ja tämä siis jos olisin rikas ja jos olisin rikas niin perustaisin myös sellaisen päiväkodin jossa on tarpeeksi henkilökuntaa,tilaa ja lapsiryhmät sopivan kokoisia =)
 

Yhteistyössä