Tykkäätkö snobiruuista?

• Viestiketjun aloittaja Peyote
  • Ensimmäinen viesti
"ölömölö"
miks luulet, et oon aina niin äkänen? ;)

Mä otin tota kyllä lisää ja noi lautaset on aika isot. mul on tavote keventää kilon niin sen takia nyt tälleen. Iltapalaksi aattelin kyl syödä muutaman keitetyn kananmunan.
En tunne sua, niin en tiennyt et oot aina äkänen. :/ Mutta tuo kuva kyllä kertoo enemmän kuin tuhat sanaa!

Jos haluut keventää kilon, niin miks syöt hiilariruokaa pienen annoksen sen sijaan, että söisit jotain vähähiilarista/hiilaritonta niin paljon, että nälkä lähtee? Vähähiilarisella mulla tippu paino ihan huomaamatta, vaikka ei edes ollu oikein mitään mistä tiputtaa.

Peyote
[QUOTE="ölömölö";29957596]En tunne sua, niin en tiennyt et oot aina äkänen. :/ Mutta tuo kuva kyllä kertoo enemmän kuin tuhat sanaa!

Jos haluut keventää kilon, niin miks syöt hiilariruokaa pienen annoksen sen sijaan, että söisit jotain vähähiilarista/hiilaritonta niin paljon, että nälkä lähtee? Vähähiilarisella mulla tippu paino ihan huomaamatta, vaikka ei edes ollu oikein mitään mistä tiputtaa.[/QUOTE]

Se vihaisuus oli vitsi ja lautanen todella on tosi suuri ja otin lisäksi ruokaa lisää. Mä syön pähkinöitä, jogurttia, lihaa, munia yms. Mutta tänään söin tuota, koska tein myös miehelle sitä. Ja ei hätää, siitä kilosta on enää jälkellä semmoset 300 grammaa, että ihan hyvin mä oon sitä pois saanut ihan järkevässä aikataulussa.
Mulla nyt ei ole mitään akuuttia tarvetta laihduttaa muutenkaan, en ole ylipainoinen.

Peyote
[QUOTE="ölömölö";29957600]Mun mielestä avokado ei maistu oikein miltään, ainakaan semmosenaan. Pitäiskö se sit valmistaa jotenkin, että se maistuis joltain?[/QUOTE]

no voi siihen laittaa vaikka limeä ja suolaa. Mutta siis ei siitä kaikki tykkää ollenkaan.

En tiedä mitä snobiruoaksi lasketaan mutta kokkailen paljon uusia ruokia ihan omasta mielenkiinnosta.

Avokadopastaa en ole tosin tehnyt, pitäisköhän joskus sitäkin kokeilla. Olisi ainakin helppo.

Oon kyllä kiinnostunut ruokatrendeistä ja kokeilen mieluusti uusia juttuja. Avocadopastaa on meillä tehty jo reilun vuoden ja varsinkin mies tykkää siitä tosi paljon. Hyvää minustakin. Sushi on aivan loistavaa ja sitäkin tehdään itse, myös ostetaan valmiina. Nyt nää pulled porkit jäävät välistä, sillä ei syödä punaista lihaa eikä kanaa. Mutta kyllä meillä perusmakrulooraakin syödään ja pinaattikeittoja. Trendejä kokeillaan ja kokkaillaan, kun on aikaa ja niihin ehditään keskittyä. Arjessa hyvää perusruokaa :)

ti ti
Oon kyllä kiinnostunut ruokatrendeistä ja kokeilen mieluusti uusia juttuja. Avocadopastaa on meillä tehty jo reilun vuoden ja varsinkin mies tykkää siitä tosi paljon. Hyvää minustakin. Sushi on aivan loistavaa ja sitäkin tehdään itse, myös ostetaan valmiina. Nyt nää pulled porkit jäävät välistä, sillä ei syödä punaista lihaa eikä kanaa. Mutta kyllä meillä perusmakrulooraakin syödään ja pinaattikeittoja. Trendejä kokeillaan ja kokkaillaan, kun on aikaa ja niihin ehditään keskittyä. Arjessa hyvää perusruokaa :)
Mitä "trendikästä" oot viimeksi kokkaillut?

Mulla olisi haaveena löytää kokkailukaveri jota kiinnostaisi harrastaa tuollaisia kokkailuiltoja joissa kokeiltaisiin aina jotain uutta ja jännää. Omaa ukkoa kun ei kiinnosta.
Ehdotin jo yhdelle kaverille, pitäisi vaan keksiä joku kiva "trendijuttu" jota kokeilla..

Darwin, PhD
Kuten avokadopasta?
Avokadopasta ei todellakaan ole "snobiruokaa".

Jos nyt kasti(ke)jakoa - hehe - aletaan tekemään, niin repivä tästä:

White trash - sapuska:
- nakki/makkara/halpisjauheliha -kastikkeet, keitot jne
- pakasteranskalaiset, lohkopotut ja muu paska

keskikastiin sitten jää sitten se suurin massa, keskiluokkaahan me lähes kaikki olemme ja se näkyy sapuskassakin. Ihan tavallista kotiruokaa, joskus iisimmin ja joskus fiinimmin. Moni kokeilee kuulemiaan vinkkejä, oli kyseessä sitten avokadopasta, mutti-tomaattikastike tai tölkkipersekana. Se ei todellakaan ole snobismia, kaukana siitä.

snobiruoakaa sitten vaikkapa tuoreet osterit, spesiaalimmat lihat kuten vaikka kobe härkä ja sitä rataa... keskituloinenkin taitaa keskimäärin silloin tällöin valita grilliinsä oikean pihvikarjan lihaa, black angusta tai jotakin - näitä kun nykykään saa vaikka Lidlistä, niin ei todellakaan ole hinnasta kiinni.
Roskasakki tietenkin grillaa niitä makkaraksi kutsumiaan rasva-jauho -pussejaan ja juo päälle 28 tölkkiä halvinta mahdollista tarjouskeppanaa. Ja tulee tänne itkemään kuinka "snobit tykkää avokadosta".

"nirppu"
Meillä on ollut jo parin vuoden ajan sellainen tapa, että kerran viikossa tehdään joku uusi ruoka lehdestä/telkusta/ruokablogista. Saanut kivasti vaihtelua ja varmaan sinne muutama snobiruokakin on osut. Eli tykkään.

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Jos ruoka vaan on hyvää niin syön, oli se snobiruokaa tai wt-mättöä. Avokadopasta on hyvää.

Paitsi että joskus vuosia sitten kun alkoi vuohenjuusto- ja pestotrendit niin ei meinannut mennä ne alas millään.

• Tykkää
Reactions: Data
Avokadopasta kuulostaa minusta suunnilleen paskalta.

Siis on juttuja, joita voi syödä kypsennettynä mut avikado ei kuulu niihin. Hyh, en maista. Avokadosta tuoreena ja kylmänä sen sijaan pidän kovasti.

Peyote
Avokadopasta kuulostaa minusta suunnilleen paskalta.

Siis on juttuja, joita voi syödä kypsennettynä mut avikado ei kuulu niihin. Hyh, en maista. Avokadosta tuoreena ja kylmänä sen sijaan pidän kovasti.
Se on siinä raakana, pasta vaan on kypsää. Siihen tulee lime ja oliiviöljyä ja yrttejä ja se avokado. Ja pippuria ja suolaa ja chiliä ja ohjeessa on valkosipuli, mutta itse jätän sen pois ja laitan ruohosipulia jos sitä on. Sit niit pecorinoa ja/tai parmesaania.

Yhteistyössä