Tyhmiä kysymyksiä ensiodottajalta

Olis tässä kaks juttua, mitkä mietityttää kovasti.
Ensimmäisestä oon saanut aikaisemmin jo kettuilua osakseni, enkä ihmettele. Eli siis;

Viimeiset kuukautiseni olivat 8.6. Raskaustesti tehty terkkarissa 22.6 jolloin olin kovasti mahakipuileva, testi negatiivinen. Seuraavat menkat myöhässä, positiivinen raskaustesti 7.7. Tän jälkeen jouduin operaatioon (bartholinin rauhanen) jossa mut ultrattiin sisäkautta jolloin viikkoja noiden laskujen mukaan oli 6, silloin ei näkynyt vielä sykkeitä eikä raskausmateriaalia, kaksi ruskuaispussia vaan. Se tyhmä kysymys tulee nyt, voiko olla mitenkään mahdollista, siis yhtään mitenkään, että hedelmöitys olisi tapahtunut toukokuun puolella? Tässä tämmönen legendaarinen juttu että ton miehen kanssa ei oltu toukokuussa yhdessä ja mulla oli toisen kanssa juttua. Kesäkuussa sitten päätettiin kuitenkin taas olla ja mitäs sitten tapahtuikaan. Nyt oottelen kaksostyttöjä ja oon panikoinut tätä asiaa ihan kauheesti. Apua!

Ja sitte toinen juttu. Miehellä on jo valmiiksi kaks lasta, molemmat poikia ja tosi nuoria (alle 5 molemmat) ja jostain syystä mua on raskausaikana ärsyttänyt molemmat aivan suunnattoman paljon. Olen muutaman kerran jäänyt heidän kanssa keskenään, nää on vielä sellasia et ne ei oikeen tottele mitään eikä ketään ja olen ollut ihan hermoraunioina. Kaiken lisäksi joudun aina heidän kanssaan heräämään (ovat siis vain joka toinen viikonloppu meidän kanssa) ja tekemään aamupalat ja ruuat jne kun mies jatkaa nukkumista. Oon ollut kauheen väsynyt ja stressaantunut koko raskauden ajan, oonko mä ihan kamala vai onks tää ihan normaalia väsyneeltä odottajalta? Olen ollut päiväkodeissa ja eskareissa töissä eikä mulla oo koskaan tullut tilannetta että olisin todella väsynyt lapsiin, ennenkuin nyt. En muutenkaan kestä mitään stressiä yhtään ja mua suunnattomasti ärsyttää ettei toi mies voi auttaa mua missään. :( Välillä oon oikeesti miettinyt että mä vaan lähden tosta ovesta enkä tuu ikinä takasin. Äh! Huono omatuntokin tulee tämmösestä.
 
Moi!
Enpä usko, että on mahdollista että olisit toukokuussa hedelmöittynyt, jos tuolloin heinäkuussa oli vasta ruskuaispussit näkyvissä. Eli uskon vahvasti,että hedelmöittyminen on tapahtunut vasta kesäkuussa.

Ja ei paniikkia, tuo että lapset VÄHÄN ärsyttää on ihan normaalia, Toimin itte perhepäivähoitajana ja jotenkin ne hoitolapset on tän raskauden myöty ruvennu niiiiin ärsyttämään. Mutta näin mulla ollut joka raskauden alus. Ja oon alittanut kyllä juuri tuon väsymyksen piikkiin pitkälti tuon ärsytyksen.

Hurjasti onnea kaksosista!!!!Tsemppiä loppu raskauteen, toivottavasti pystyt nauttimaan olostasi!!
 
Sanoisin myöskin, että kun sulla kerta oli menkat vielä kesäkuussa, raskaustesti oli negatiivinen vielä 22.6. ja ultrassa näkyi vain pussit, että ei ole kyllä mitään mahdollisuutta, että hedelmöitys olisi tapahtunut toukokuun puolella. :) Joten ei stressiä siitä.
 

Yhteistyössä