"Tyhmän" -huutelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äh ja puh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äh ja puh

Vieras
Mites te suhtaudutte kun ystävän lapsi toistuvasti kertoo toiselle lapselle että toinen on tyhmä? Huutelija on 4-vuotias ja "tyhmä" on 2 vuotias? Puututteko te vanhempana tilanteeseen? Ja jos puututte niin miten? Itse olen ns. herkkähipiäinen ja mielestäni on myös lapsen vanhempia kohtaan loukkaavaa että huutelijan vanhempi ei asiaan mitenkään puutu.

Mä inhoon kun oma epeliki sanoo tyhmä. :kieh:
Kysyttiin että mitä tarkottaa tyhmä? :whistle:
Välillä se sanoo sitä vielä, oppinut uus sana.
Joutuu aina uudestaan kyselyuhan alle.

juu puututtu on ja esim.itse on se joka sanoo(joo joo tyhmää ollu aikuiselta ei pitäis lasten leikkiin ryhtyä..) ja et kukaan ei oo tyhmä (tää on se fiksuin versio) :D mut oikeesti se kuuluu tohon ikään,ihan niin kuin kaikki pissi ja kakka jutut(sä oot kakka pää tai muuta vastaavaa..) koettu jo yhden kohdalta ja kaksi olisi vielä tulossa siihen ikään... :headwall: :laugh: :whistle:

Puutun asiaan, olen puuttunutkin kun olen kuullut.
Me ollaan sanottukkin lapsille että tyhmäksi tai idiootiksi ei tarvii ketään haukkua, koska ei ole kivaa. Kovasti kyllä isompi ihmettelee sitten kun toiset haukkuvat näillä sanoilla.

ihan niinkuin meidän likka.pikkuveli on tyhmä äiti on tyhmä.en tiiä nimitteleekö toisten lapsia tyhmäksi mutta kiitos tulkaa kertomaan jos haukkuu.koetan puuttua tähän pikkuveljen ja minun haukkumiseen mutta sehän on kuin tuulelle suuta aukois

Vieraita ei tyhmitellä. Kotoväen kanssa ei niin vakavaa vaan vastaus on selitys tyhmyyden periytyvyydestä eli jos kaksi tyhmää vanhempaa niin lapsestahan vasta supertyhmä tulee. Mutta äidin tyhmittely on minun mielestäni kuitenkin vain se lapsen tapa ilmaista tuntemuksensa, sanoohan sitä varmaan jokainen palstalainenkiin joskus miehelleen jotakin muutakin kuin honey tai kultarakas :)

Yhteistyössä