Tyhmäksi syntynyt....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tyhmä pohtii asioita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sulle Kerpele. Mua kiusattiin koko yläasteen ajan. Pojat haukku tyhmäksi. kun sitä sai kuulls
kolmen vuoden ajan, niin alkoi itekki ajattelemaan että näinköhän. Peruskoulun jälkeen
menin ammattikouluun ja oli kova tarve näyttää itelke mihin pystyn. Sain hyviä numeroita,
arvosteluasteikko oli 1-5niin sain viitosia, täydet pointsit. Lääkelaskujen kokeessa
ei saa tulla virheen virhettä. Laskin.ne 5minuutissa....tosin mulla oli menny kyllä
melko pitkään ennenkuin pääsin jyvälle..mutta kun pääsin oli todella yksinkertaista.
En ole matemaattiesti yhtään hyvä, mutta melko hyvä sosiaallisissa tilanteissa...
kykyä ymmärtää ja lukea ihmisiä...löydän vaikeassakin tilanteessa olevalle
oikeat sanat.....mutta käyn hieman hitaalla aina toisinaan.....
.no jos lusikalla annettu ei kauhalla voi vaatia...

Alkuperäinen kirjoittaja se tyhmä...;26075766:
Sulle Kerpele. Mua kiusattiin koko yläasteen ajan. Pojat haukku tyhmäksi. kun sitä sai kuulls
kolmen vuoden ajan, niin alkoi itekki ajattelemaan että näinköhän. Peruskoulun jälkeen
menin ammattikouluun ja oli kova tarve näyttää itelke mihin pystyn. Sain hyviä numeroita,
arvosteluasteikko oli 1-5niin sain viitosia, täydet pointsit. Lääkelaskujen kokeessa
ei saa tulla virheen virhettä. Laskin.ne 5minuutissa....tosin mulla oli menny kyllä
melko pitkään ennenkuin pääsin jyvälle..mutta kun pääsin oli todella yksinkertaista.
En ole matemaattiesti yhtään hyvä, mutta melko hyvä sosiaallisissa tilanteissa...
kykyä ymmärtää ja lukea ihmisiä...löydän vaikeassakin tilanteessa olevalle
oikeat sanat.....mutta käyn hieman hitaalla aina toisinaan.....
.no jos lusikalla annettu ei kauhalla voi vaatia...

On vanhanaikaista ja rajoittunutta ajattelua että pelkästään matemaattis-looginen lahjakkuus olisi älykkyyttä ;)

Se on niin että älykkyyttä on monenlaista.

Ja mä voin tähän lisätä että sain koulussa hyviä arvosanoja matematiikassa jos panostin siihen todella todella paljon. Silti, mä lasken mieluummin laskimella samat laskut jotka mies laskee samassa ajassa päässään :) Koska jos yritän laskea päässäni niin aika suurella todennäköisyydellä menee väärin, mä en jaksa keskittyä matemaattisiin tehtäviin ilman tajutonta yritystä, kun matematiikka ei kiinnosta mua..

Melkein sanoisin, että onnellinen se joka on tyhmäksi syntynyt. Elämä on helppoa eikä huolet paina. Antaa vain palaa muusta välittämättä, samanlaisten seurassa. Itse ei huomaa, eikä viisaammat sano mitään.

moi kerpele. tiedän kyllä että älykkyyttä on erityyppistä, kuten matemaattis-loogista,
visuaalis-spaattinen, kinesteettinen/haptinen, foneettinen, verbaalis -lingvistinen
sekä kaikista tutuin tunneäly. olen lukenut paljon tunne älystä
ja usein kokenut että mulla vois olla tätä - ainakin jonkin verran..
ihmeesti helpotti ja vaikutti tämä kirjoittelu tänne...etten oöekkaan kuin ihan
melko keskiverto ihminen....... (: