Tyhmäksi syntynyt....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tyhmä pohtii asioita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tyhmä pohtii asioita

Vieras
Olen seuraillut viimeaikoina supermarjo ja tytöt -sekä viidakon tähtöset sarjoja. Pidän molemmissa sarjoissa esiintyviä ihmisiä hyvännäköisinä mutta armottoman tyhminä! Tämä on johtanut myös siihen, että olen alkanut pohtimaan omaa tyhmyyttäni. Pidän itseänikin melko tyhmänä ihmisenä, sillä olen toisinaan hieman hitaalla käyvä, en aina heti hoksaa asioita, olen hajamielinen sekä huonomuistinen. Olen kiinnostunut maailman tapahtumista; seuraan uutisia, luen taloussanomia ja haluan olla kärryillä maailman tapahtumista, mutta en paljoakaan muista lukemastani. Koulunkäynti oli myös muistini vuoksi melko takkuista. Olen ajansaatossa huomanut, että minulla on näkömuisti ja opin parhaiten tekemällä itse.

En ehkä ole järin älykäs matemaattisesti tai osaa käydä pitkiä fiosofisia keskusteluja yms. mutta

usein löydän ne sanat mitkä osuu ja uppoaa, ettenkai nyt ihan typerä kuitenkaan ole.

Harmittaa vain tuo hajamielisyys ja muistamattomuus. Tyypillinen esimerkki; tänään minun piti laittaa käsilaukusta keittiöpöydälle työavaimet, kappas olinkin tyytyväisesti siirtänyt sinne kotiavaimet, enkä huomannut kuin vasta myöhemin asian! Tämän vuoksi en voi missään nimessä työskennellä tarkkuutta ja hyvää muistia vaativissa tehtävisä, vaan ihan perusduunari -hommissa....kuten työskentelenkin :D Harmittaa vain oma tyhmyyteni, ihan on alkanut hävettää näiden reality -ohjelmien kautta ja toivon ettei kukaan vaan huomaisi!!!!

Miten voi muistia kehittää yms ??? Miten pääsen hirveästä hajamielisyydestä pois?? Olen erittäin hajamielinen!!!!!!! Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Ihmisenä olen ystävällinen ja toiset huomioon ottava, auttavainen.
Luen ihmisiä herkästi....ja nään millä tuulella kukin on... :D
mutta jooh.....

tuskin olet hirveän tyhmä jos itse mietit noin, tyhmimmät kaikista eivät kuule tajua ollenkaan että ovat tyhmiä. itselläni vajaaälyiset naapurit, luulevat olevansa ihan normaaleja.

Sun teksti olis voinut olla mun näppikseltä. :D

Pelaa muistipelejä ja tee aivopähkinöitä. Ite oon huomannut että internet tyhmentää (keskustelupalstat, Facebook ym.) :D Käy kirjastossa. :)

no, mä olen pirun älykäs, matemaattisesti oivaltava ja kykenevä pitkään filosofiseen keskusteluun... mutta avaimet on taatusti sekaisin ja muistikin stressin alla mitä sattuu. kuin myös masentuneena, raskaana, tuoreena äitinä...

hajamielisyyteen ja muistin huonouteen voi olla monia syitä. perehdy asiaan ja korjaa ongelmakohdat, ja katso auttaako.

missä se sun mieli sitten seilaa?

Ainakin mun kohdalla "päämäärätön" tietokoneella istuskelu ja surffailu sekä liiallinen tv:n katselu 'tyhmentää'. Mä huomaan, että keskittymiskyky huononee. Siksi tekisikin hyvää lukea ihan oikeita kirjoja ja vaikka ratkoa ristikoita tai tehdä jotain aivopähkinöitä tms ja käydä vaikka lenkillä.

Ja nyt, kun koko viikon ajan on yöunet jääneet huonoiksi, niin aivot on ihan jumissa. Koko ajan pitää hakea sanoja ja ilmaisuja, ja olo on jotenkin töksähtänyt muutenkin.

Enkä usko, että olet tyhmä, jos noinkin pitkälle asiaa mietit. Älykkyyksiäkin on erilaisia.

Mä huomaan, että mulla monesti käy sillä lailla, että mä jotenkin mielessäni olen tekemässä jo seuraavaa hommaa, ja se varsinainen tekeminen sitten jää vähän puolitiehen. Mulla sinänsä ei kait ole keskittymisvaikeuksia; mutta jotenkin olen hajamielinen. Ja mä todellakin unohtelen asioita: jos mä en tee jotain juttua heti kun se on ajankohtainen (vaikka laita pyykkejä kuivumaan tai lähetä jotain sähköpostia), mä unohdan sen aivan varmasti. Mä saatan lähteä kauppaan hakemaan sitruunaa, ja tulen takaisin maidon, jugurtin, päärynöiden ja leivän kanssa...

Mä olen ollut sellaisessa käsityksessä, että esim. hajamielisyys ja änkytys liittyy tietynlaiseen älykkyyteen. Motoriikka ei pysy ajatustoiminnan vauhdissa, vaan aivot ovat jatkuvasti motorista toimintaa edellä. Mä olen ainakin huomannut, että vaikka olen tosi lahjakas hukkaamaan puhelinta ja avaimia, ne löytyvät lopulta aina ihan loogisista paikoista. Voi tietysti hyvinkin olla, että olen tooooosi kaukana totuudesta tässä. :D

Pyydä lääkäriltä lähete kilpirauhaslabroihin. Ne kannattaa käydä tsekkaamassa ihan vaikka varmuuden vuoksikin. Vajaatoiminnalle tyypillistä mm. kuvailemasi ajatusten hitaus, muistihäiriöt. Tietenkin myös hurja lista muita oireita. Itselläni oireet kävivät kivasti yksiin kaiken sen kanssa, mikä pienen vauvan äidillä yleensäkin on läpikäytävänä (hiusten lähtö, väsymys, muistihäiriöt, uniongelmat, iho-ongelmat..) ja vajis huomattiin vasta kun ths hipoi pilviä ja kilppari alkoi sen johdosta kasvamaan.

Tää on ihan oikea perinteistä äo:ta mittaava testi, luotettavimmasta päästä netissä: http://tieku.fi/testit/testaa-alykkyytesi-tee-ao-testi

Sain tuosta aikoinaan 124, tehkääpä muutkin ja kertokaa mitä teille tuli!

Jakuvauksesi on muuten ihan kun mun elämästä, minä juoksen pisin taloa ja raivoan kun en löydä avaimiajotka olen jo laittanut laukkuuni, jaunohdan kassini kotiin jahuomaan vasta kun oon työpaikalla 80km päässä jne... Vaan eipä tuo duunariksi ole minua sysännyt, ei silllä että siinä mitään pahaa olis, kaikki työ on arvokasta!

Tämä on hauska testi, kunnon tuuletukset lopissa :D

http://freeweb.siol.net/danej/riverIQGame.swf

Tarkoitus on saada kaikki ihmiset (8 hlö) lautalla joen yli.

Peli käynnistyy klikkaamalla isoa sinistä pyörylää ja lauttaa liikutetaan
klikkaamalla punaisia palloja. Ihmiset saa lauttaan tai takaisin maalle
klikkaamalla heitä.

Säännöt:
-Lauttaan mahtuu vain 2 ihmistä kerrallaan -Isää ei saa jättää tyttärien
seuraan ilman äitiä -Äitiä ei saa jättää poikien seuraan ilman isää -Vanki
ei saa jäädä ilman poliisia yhdenkään perheenjäsenen seuraan -Vain isä, äiti
ja poliisi osaavat ajaa lauttaa

klikkaamalla heitä.

Säännöt:

Ääh mä en vaan saa tota yhtä lasta yli, eli oon dorka ;)

[QUOTE="pop";26074480]Tää on ihan oikea perinteistä äo:ta mittaava testi, luotettavimmasta päästä netissä: Testaa älykkyytesi - tee ÄO-testi | Tieteen Kuvalehti

Sain tuosta aikoinaan 124, tehkääpä muutkin ja kertokaa mitä teille tuli!

Jakuvauksesi on muuten ihan kun mun elämästä, minä juoksen pisin taloa ja raivoan kun en löydä avaimiajotka olen jo laittanut laukkuuni, jaunohdan kassini kotiin jahuomaan vasta kun oon työpaikalla 80km päässä jne... Vaan eipä tuo duunariksi ole minua sysännyt, ei silllä että siinä mitään pahaa olis, kaikki työ on arvokasta![/QUOTE]

124 sain minäkin.

Mistä lähtien hajamielisyys on ollut synonyymi tyhmälle? Voit olla melko varma, että suuri osa maailman älykkäimmistä neroista hukkaa avaimensa joka ikinen päivä. Ei kerro älykkyydestä kyllä yhtään mitään. Usein ne tosi älykkäät ovatkin ihan hukassa arkipäivän asioissa.

• Tykkää
Reactions: HuutoYössä
Kiitos kaikille kommentoijille ja rohkaisijoille :)
Hieman jännitti alkaa lukemaan teidän kommenttejanne,
mutta mukava oli huomata ettei kukaan tiltannut mua maanrakoon..
toisaalta oli mukava tänne kirjoitella, sillä kenelläkään täällä
ei ole tarvetta mielistelyyn.Viimeaikoina minusta tuntunut, että
olen ollut poikkeavan hajamielinen ja huonomuistinen. Myös
tavallista enemmän sotkeudun sanoissani - ja ajatuksissani. Mutta hyvää su päivän jatkoa
teille kaikille vastanneille!!!

klikkaamalla heitä.

Säännöt:

Yhh, tuo oli hirveä.

Sama juttu näissä asioissa kuin narsisteilla. Narsisti ei kuule koskaan hetkeäkään epäile, että hänessä on mitään vikaa. Hän on täydellinen, ihana,sosiaalinen, lumoava, viehättävä persoona.
Muissa vain on vikaa, jos eivät tottele ja tee kuten käsketään, heidät on oikeus polkea maan rakoon.

Sama juttu, kovin tyhmä henkilö ei mieti sitä että hän olisi tyhmä. Hänellä on kiire touhuta omia juttujaan ja vaatia muilta palveluksia (miettimättä tekeekö itse) ja juoruta muista, puhua muista, jos puhuu itsestään niin se on siitä mitä on ostanut ja mmiten erinomainen on.

vaatii jonkin verran älyä ja rehellisyyttä ja itsekritiikkiä miettiä omaa tyhmyyttään. Oikeasti tyhmä ei sitä tee.

Mua sanottiin tyhmäksi koko lapsuuteni.. Ihan niin perheen kuin kavereidenkin toimesta.

Saatoin esimerkiksi päätellä jonkun asian ja kysyä että "onko se näin?". Mua katsottiin pilkallisesti ja "no ei kuule varmasti ole! Ootsä vähän tyhmä tai jotain?" kun kysyin että "no mitenkäs sitten? Jos tämä juttu menee näin ja tämä juttu sen seurauksena näin niin silloinhan tämä asia sitten on pakko olla tälleen..", "Emmä hei ihan oikeesti jaksa kuunnella sua". Mä olen myös hajamielinen ja sellainen kohlo, kömpelö. Sen takia mua myöskin kuvailtiin "hölmöksi" "tyhmäksi" jne.

Lopulta mä uskoin olevani tyhmä. Kasvoin siinä uskossa kunnes tajusin että itseasiassa mä olin jo lapsena monessa asiassa välkympi kuin ne sukulaiset jotka haukkuivat minua tyhmäksi, eivätkä jaksaneet kuunnella mua siksi kun eivät ymmärtäneet mistä mä puhun! Toisaalta aika mieltä ylentävä huomio :D

Kuumimmat

Yhteistyössä