Tyhmä kysymys otsatukan laittamisesta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hille
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hille

Vieras
Minulle leikattiin otsatukka sitten lapsuusaikojen ja nyt on ongelmana tuon otsatukan laittaminen. En tajunnut kampaajalta kysyä. Tuo otsatukka kun näyttää olevan sellainen, että siihen tulee jakaus melkein väkisinkin. Miten saan laitettua sen niin, että jakausta ei näkyisi vaan otsatukka olisi ihan otsatukkana?

Jos sulla on pyörre siinä otsatukassa, niin se menee väkisinkin siihen se "jakaus". Sen saa hetkeksi ainakin oikenemaan suoristusraudalla. Mulla on pyörre ihan keskellä otsatukkaa, enkä mä voi siis mitään otsatukkaa pitääkään kun ei se pysy suorana siinä edessä vaan taipuu aina sivuille.

Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Onko sulla semmosta pyöreetä harjaa, minkä avulla voit föönata sen?
Jos sulla tulee siihen jakaus, niin sun kandee heti märkänä se laittaa.

On mulla. Yleensä käyn suihkussa ilttaisin, joten kastelenko otsiksen sitten aina aamulla? Ja sitten laitan föönin kanssa? Pitääkö laittaa esim. kiinnettä vai riittääkö pelkkä föönaus?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

On mulla. Yleensä käyn suihkussa ilttaisin, joten kastelenko otsiksen sitten aina aamulla? Ja sitten laitan föönin kanssa? Pitääkö laittaa esim. kiinnettä vai riittääkö pelkkä föönaus?

Mä en laita kiinnettä, mut jotkut laittaa. Mä laitan aina sen pesun jälkeen heti, mut jos se on aamulla huonona, saatan pestä pelkän etutukan ja laittaa sen.

onko siinä ollut jakaus aina ennen silloin kun oli otsis pitkä? jos niin menee jonkin aikaa ennen kuin tottuu siihen ja muokkautuu olemaan oikein. Pyöröharjallakaan et sitä välttämättä saa pois koko päiväksi. menee jotain pesi kolem vkoa ennen kuin asettuu. Riippuu tietty kuin kauan on ollut jakauksella ja pitkänä.

Mä en laita kiinnettä, mut jotkut laittaa. Mä laitan aina sen pesun jälkeen heti, mut jos se on aamulla huonona, saatan pestä pelkän etutukan ja laittaa sen.

Ok :) Kokeilemalla se sitten selviää, mutta nyt ainakin tiedän mitä kannattaa tehdä. Kiitos neuvoista! :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja katsoa:
onko siinä ollut jakaus aina ennen silloin kun oli otsis pitkä? jos niin menee jonkin aikaa ennen kuin tottuu siihen ja muokkautuu olemaan oikein. Pyöröharjallakaan et sitä välttämättä saa pois koko päiväksi. menee jotain pesi kolem vkoa ennen kuin asettuu. Riippuu tietty kuin kauan on ollut jakauksella ja pitkänä.

Jakauksen paikka on vaihdellut, mutta tuossa taitaa olla ns. luonnollinen jakaus.

mulla edessä niin vahva pyörre ettei otsatukan leikkaaminen onnistu. otsatukka nousi väkisin pystyyn vaikka föönasi sen ja laittoi lakkaa. pari tuntia kesti suorana ja sitten taas sojotti miten sattuu....

Alkuperäinen kirjoittaja katsoa:

Jakauksen paikka on vaihdellut, mutta tuossa taitaa olla ns. luonnollinen jakaus.

Jos luonnollinen jakaus niin voi olla tosiaan tekemistä että se pysyy poissa, mut toivotaan että on sellainen kun haluat sen olevan :)

Tyhmä kysymys, mutta miten te otsatukalliset saatte nyt pipokauden päätyttyä otsatukan pysymään aloillaan ulkona? Ainahan tuulee melkein sen verran, että se nousee pystyyn tai menee sekaisin todella urpon näköisesti. Ei sekään kauhean fiksulta näytä, jos lakkaa otsiksen ihan jäykäksi, huonolla tuurilla se koko "lippa" sitten nousee tuulen tai pyöräillessä ilmavirran vaikutuksesta. Ja otsista kun saa vähän väliä asetella, se lähmääntyykin rasvaiseksi nopeasti kesken päivän.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tyhmä kysymys, mutta miten te otsatukalliset saatte nyt pipokauden päätyttyä otsatukan pysymään aloillaan ulkona? Ainahan tuulee melkein sen verran, että se nousee pystyyn tai menee sekaisin todella urpon näköisesti. Ei sekään kauhean fiksulta näytä, jos lakkaa otsiksen ihan jäykäksi, huonolla tuurilla se koko "lippa" sitten nousee tuulen tai pyöräillessä ilmavirran vaikutuksesta. Ja otsista kun saa vähän väliä asetella, se lähmääntyykin rasvaiseksi nopeasti kesken päivän.

Ei mulla pysy otsatukka aloillaan tuulessa, eikä se edes haittaa. Sisätiloihin mennessä oion etuhiukset takaisin asemiin.

Mulla on otsiksessa keskellä pyörre, ja muutenkin luonnontaipuisat hiukset, ja mä saan pysymään otsiksen suorana että märkänä ilmakihartimella suoristan ja sit lakkaa. Ilman lakkaa ei pysy suorana. Suihkun jälkeen jos en heti laita tukkaa, kampaan otsiksen sivuun, jolloin kuivuttuaan sen saa harjattua suoraksi eteen.

Ei mulla pysy otsatukka aloillaan tuulessa, eikä se edes haittaa. Sisätiloihin mennessä oion etuhiukset takaisin asemiin.

Ok...ei toi nyt ulkoillessa tai töissä mitään haittaisi, mutta mietin vaan, miten dorkalta mulla näyttää jossain terassilla tai sit kaupungilla muuten suht laittautuneena kävellessä vastatuulen vaikutuksesta kohti taivasta osoittava otsatukka...

Ok...ei toi nyt ulkoillessa tai töissä mitään haittaisi, mutta mietin vaan, miten dorkalta mulla näyttää jossain terassilla tai sit kaupungilla muuten suht laittautuneena kävellessä vastatuulen vaikutuksesta kohti taivasta osoittava otsatukka...

No mitäs se haittaa? Otsis lennelköön vapaana tuulessa :D

Mulla laskeutuu heti melko nätisti, jos ei tuule. Harvoin niin hirveästi tuulee, että etutukka nousisi hassunnäköiseksi.

Vähän muotoilutuotetta kosteisiin hiuksiin ja föönaat suoraksi vaikka kammalla "pitkin otsaa" jos pyörylä. Kannattaa siihen kohtaan johon jakaus yrittää muodostua föönata vähä paksummalti hiuksia niin ei ala otsa pilkottamaan läpi. Sileys ja kiilto tulee suoristusraudalla, vaikeeta jos kovin leveä rauta, otsis jää helposti vaakasuoraksi, niinkuin lipaksi, semmonen minikokonen rauta on hyvä, sillä pääsee lähimmäksi otsan ja hiusten rajaa ja saa suoristuksen sieltä asti. Lopuksi vähä lakkaa ja voit lakatessa vielä painaa kädellä hiuksia pitkin päätä. Ei pitäisi tulla jakausta eikä nousta pystyyn. Aamulla voit vessan lavuaarissa pestä pelkät etuhiukset niin ovat puhtaat ja kosteat käsitellä, itse ne ainakaan saa otsista mihinkään edes suoristusraudalla jos se on päässyt kuivumaan jakaukselle. Kokeilemalla löydät omalle hiustyypillesi sopivan laittotavan.