tyhmä kysymys mut miten muiden lapset??

  • Viestiketjun aloittaja tyhmäkö
  • Ensimmäinen viesti
tyhmäkö
jos ulkona on pakkasta paljon, ja muulloinkin! onko sisällä päällä vain yhdet housut ja paita? siis vaikka pitkähihainen t-paita vai onko päällä joku muu? entä bodyn päällä?
Ja pitääkö olla kalsarit gollege housujen alla? tuli mieleen taas joistain kommenteista
 
kyllä meidän lapsilla on pienenä ollu pari kerrosta vaatetta päällä, eli body ja sukkikset/pitkikset ja sukat ja sit gollegeasu tms. En mä itekää tarkenis pelkällä t paidalla. Nytki istun pitkähihainen paita ja villatakki päällä ja jalassa kalsarit, sukat ja fleece oloasuhousut.
 
vieras
No ei se ulkolämpötila mitään kerro, meillä on vanha vetoinen omakotitalo jossa on kylmät lattiat. Eli pikkarit, sukkahousut ja gollegehousut ja aluspaita ja paita.
 
xxx
No riippuu hyvinkin paljon millaisessa talossa asuu. Vanha ja vetoinen talo niin tottakai tarttee enemmän vaatetta päälle. Uusi ja tiiviimpi ja lämpimämpi taloa niin pärjää vaikka sillä tee paidalla ja paljoin jaloin vaikka ulkona paukkuisi pakkanen.
 
-
Meillä on viileää sisällä mutta niin vain tuo meidän 6v kuumakalle on sisällä pikkareilla ja aluspaidalla, ei edes sukkia.

Hyrrr! Mulla on sukat, verkkarit ja ohut huppari.
 
mamma
Ei sillä välttämättä ole merkitystä mitä mittari näyttää ulkona, vaan sillä mitä se mittari näyttää sisällä =)
Meillä sisälämpötila 20-21 astetta ja niin aikuiset kuin lapsetkin tarkenee yhdellä vaatekerralla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
No riippuu hyvinkin paljon millaisessa talossa asuu. Vanha ja vetoinen talo niin tottakai tarttee enemmän vaatetta päälle. Uusi ja tiiviimpi ja lämpimämpi taloa niin pärjää vaikka sillä tee paidalla ja paljoin jaloin vaikka ulkona paukkuisi pakkanen.
tämä juuri, me asutaan kerrostalon pohjakerroksessa ja kyllä tässä vetää sen verran, että ei täällä t paidalla tarkene. Joillaki kavereilla on niin kuumat asunnot et sit ku niille menee kylään niin on pakko olla vaan pelkällä t paidalla tai paistuu.
 
Non compos mentis
Ihan lämpötilan ja oman olon perusteella pukeuduttu. Sisällä lisää kerroksia, jos on kylmä ja sama pätee ulkovaatetukseen.

Ja siis kuka käyttää collegehousuja ilman kalsareita?!
 
non compos mentis kerrohan
Alkuperäinen kirjoittaja on compos mentis"N":
Ihan lämpötilan ja oman olon perusteella pukeuduttu. Sisällä lisää kerroksia, jos on kylmä ja sama pätee ulkovaatetukseen.

Ja siis kuka käyttää collegehousuja ilman kalsareita?!
No miksei vois käyttää? Jos lähtee kylään ja joutuu vaatekerran päälle laittaam fleecen niin laitatko kalsarit ja fleecen ja ollaan kalsarit päällä kylässä? Kyllä mä laitan mieluummin hienommat golleget jalkaan ilman kalsareita ja siihen päälle fleece.
ja tekö ette kotona sitten ikinä pidä gollegeita jos on sisällä lämmin? aina pelkät kalsarit? ja kesälläkinkö pitää kalsarit olla alla?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Collegeista ja kalsareista; kyllä meidän pojalla on aina kalsarit collegehousujen alla...tottakai. Ja tytöllä alushousut housujen alla. Vaippaikäisillä alta löytyi vaippa ja body.
unohtu mainita että meillä lapsi on vaippaikäinen :) siis 1v.... koskeeko silti tää että kalsarit pakolliset?
 
Alkuperäinen kirjoittaja `...:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
sekoitetaankohan tässä nyt pitkät kalsarit ja tavalliset alushousut?
minä puhun ja oon puhunu koko ajan pitkistä kalsareista.. kalsarit ja alushousut on erikseen! kuka tollo sekottaa ne
Kuka puhuu ALUSHOUSUISTA? Täälläpäin puhutaan kalsareista (poikien/miesten alushousut) ja pikkareista/pikkuhousuista (tyttöjen/naisten alushousut) :). Pitkät naisten "kalsarit" ovat pitkikset ja pojilla/miehillä pitkät kalsarit.

Eli varmaan ihan aluekohtaisia eroja.
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja `...:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
sekoitetaankohan tässä nyt pitkät kalsarit ja tavalliset alushousut?
minä puhun ja oon puhunu koko ajan pitkistä kalsareista.. kalsarit ja alushousut on erikseen! kuka tollo sekottaa ne
Kuka puhuu ALUSHOUSUISTA? Täälläpäin puhutaan kalsareista (poikien/miesten alushousut) ja pikkareista/pikkuhousuista (tyttöjen/naisten alushousut) :). Pitkät naisten "kalsarit" ovat pitkikset ja pojilla/miehillä pitkät kalsarit.

Eli varmaan ihan aluekohtaisia eroja.
täällä päin taas kalsarit on aina pitkät kalsarit ja lyhyet on alushousut tai pikkuhousut (tytöllä).
 
dsa
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja `...:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
sekoitetaankohan tässä nyt pitkät kalsarit ja tavalliset alushousut?
minä puhun ja oon puhunu koko ajan pitkistä kalsareista.. kalsarit ja alushousut on erikseen! kuka tollo sekottaa ne
Kuka puhuu ALUSHOUSUISTA? Täälläpäin puhutaan kalsareista (poikien/miesten alushousut) ja pikkareista/pikkuhousuista (tyttöjen/naisten alushousut) :). Pitkät naisten "kalsarit" ovat pitkikset ja pojilla/miehillä pitkät kalsarit.

Eli varmaan ihan aluekohtaisia eroja.
jep eli ei varmaan kannattais suoraan sanoa että meillä aina kalsarit.. kun toisille ne on ne pitkät ;)
 
peesi
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja `...:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
sekoitetaankohan tässä nyt pitkät kalsarit ja tavalliset alushousut?
minä puhun ja oon puhunu koko ajan pitkistä kalsareista.. kalsarit ja alushousut on erikseen! kuka tollo sekottaa ne
Kuka puhuu ALUSHOUSUISTA? Täälläpäin puhutaan kalsareista (poikien/miesten alushousut) ja pikkareista/pikkuhousuista (tyttöjen/naisten alushousut) :). Pitkät naisten "kalsarit" ovat pitkikset ja pojilla/miehillä pitkät kalsarit.

Eli varmaan ihan aluekohtaisia eroja.
täällä päin taas kalsarit on aina pitkät kalsarit ja lyhyet on alushousut tai pikkuhousut (tytöllä) .
kalsarit automaattisesti pitkälahkeiset :)
 

Yhteistyössä