Tyhmä kysymys HAJUVESISTÄ

  • Viestiketjun aloittaja Esikoista odottava
  • Ensimmäinen viesti
Esikoista odottava
Heippa,

Luin tuossa naistenlehdestä miten eräs suomalainen näyttelijä käyttää nyt hajuvesien sijaan tuoksuvia voiteita, koska hänellä on pieni vauva...

Ärsyttääkö hajuvesi tosiaan vauvaa - olen minä pitänyt hajuvettä muiden lapsia hoitaessa, mutta eivät ne tietty ihan pieniä ole olleet, vaan jonkun kuukaquden ikäisiä jo...

Eikö se vauva nyt saa jo ensi päivinään/viikkoinaan tottua kaikenlaisiin hajuihin...tai tuoksuihin?
 
Mä oon jättäny hajuvedet vauvan syntyessä aina sen takia, et suihkutan niitä alastomalle iholle (lähinnä rinnuksille kylläkin ;) ), ettei vauvan tarttee syödä pahanmakusia rintoja..

Vai maistuuko hajuvesi jonkun mielestä hyvälle? :saint:
 
Meillä esikoinen oli ihan pienenä tarkka hajuista, jouduin alkaa käyttämään tuoksutonta suihkusaippuaa, kun yks kerta suihkusta tullessani ja tuoksuvalla pesunesteellä itseni pestyäni poika vain parkui, eikä suostunut alkamaan rinnalle, kun ei tunnistanut minua tuoksusta. Että siinä mielessä hajuvedet vois jättää pois, mutta tuskin ne lapselle haitallisia on, jos niitä sinusta sniffailee =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja emmamma:
Mä oon jättäny hajuvedet vauvan syntyessä aina sen takia, et suihkutan niitä alastomalle iholle (lähinnä rinnuksille kylläkin ;) ), ettei vauvan tarttee syödä pahanmakusia rintoja..

Vai maistuuko hajuvesi jonkun mielestä hyvälle? :saint:
Mä olen ainoastaan lopettanut rintojeni rasvaamisen tuoksuvilla voiteilla, ettei vauvan tarttisi maistella niitä rasvoja.
Hajuvettä en ole laittanut ranteisiin silloin kun meillä on ollut pieniä vauvoja, ainoastaan sipassut hajustetta niskaani tai korvan taakse. Vartalovoiteitta + naamarasvoja olen käyttänyt entiseen tapaan.

Tuo hajusteiden käytön lopettaminen johtuu yleensä siitä että vauvoilla on erittäin herkkä hajuaisti ja kaikki hajusteet, myös parfymoidut ihovoiteet voivat häiritä joillain vauvoilla sitä äidin tuoksun tunnistamista.
 
Varmaan tähänkin sopii lause, että kohtuus kaikessa ja tosiaan suoraan rintoihin ei kantsis kauheesti suihkutella hajusteita. Olen myös kuullut että jotkut ei käytä hajuvesiä ollenkaan vauvan ollessa pieni, vaan turvautuvat esim. saman tekijän mietotuoksuiseen suihkugeeliin. Itsellä Eternity suihkugeeli ja se on muuten TOSI riittoisa ja antaa miedon tuoksun vartalolle. Varmaan sitäkään ei kannata laittaa rintoihin, koska sitten maito maistuu Calvin Kleinin tuoksulle :|
 

Yhteistyössä