Tyhmä hammaslääkäri kun valitti imetyksestä!

• Viestiketjun aloittaja Irmeli
  • Ensimmäinen viesti
Irmeli
Imetän vielä 2v6kk ikäistä ja hammaslääkäri valitti asiasta. Tytöllä kuulemma purentavirhe ja reikiäkin muutama. Ihme tyyppi. Minkähän kirjekurssin on käynyt!!!!!!!!

vieras
No reiät nyt varmaan tullut huonosta harjauksesta.
Tuskin nyt imettämisestä purentavirhettä tulee.Sitähän lussutetaan vähemmän aikaa kuin jotkut tuttia.Käyttääkö tuttia kuinka paljon?

koppis
Imetys ei yleensä aiheuta purentavirhettä, mutta maitosokeri tekee kyllä reikiä. Itse olen imettänyt 1,5 vuotta muksujani eikä heillä ole kenelläkään yhtään reikää (vanhin 6,5v.). Kyllähän tuon ikäisen voisi jo jättää imettämättäkin ja keksiä tilalle muuta kivaa. Ihan hyvällä sanon tämän.

vieras
Sanoiko mihin asta SAA imettää ilman, että haittaisi purentaa kyselee imettävä äiti (lapsi vuoden)? Entä onko tutista luopumiselle jokin "takaraja"? Tietoa tietämättömälle...

Armiliina
Rintamaidon maitosokeri ei muuten aiheuta reikiä hampaisiin, JOS hampaat harjataan huolellisesti aamuin illoin. Siis rintamaidon maitosokeri EI tartu puhtaisiin hampaisiin kuten lehmänmaidon maitosokeri!

Hammaslääkärit ja muutkin lääkärit saisivat kyllä välillä päivittää tietonsa....

PahaSilmä
Vaikka tätä nyt ei varmaan ole aloitettu ihan tosissaan, niin imetys ei aiheuta purentavikoja, vaan ne on yleensä melko perinnöllisiä. jatkuva tutin käyttäminen saattaa vääntää hampaita, mutta ei se, että tissi on välillä suussa. Maito ylipäätään tuskin aiheuttaa reikiä, koska on suulle aika neutraalia. Tuon ikäistä ei ole kyllä mikään välttämättömyys imettää, mutta ihan mitenkä vain. Minun tyttö ei suostuisi.

Yhteistyössä