Alkuperäinen kirjoittaja hammaspeikon vihollinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Armiliina:
Alkuperäinen kirjoittaja hammaspeikon vihollinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Irmeli:
Imetän vielä 2v6kk ikäistä ja hammaslääkäri valitti asiasta. Tytöllä kuulemma purentavirhe ja reikiäkin muutama. Ihme tyyppi. Minkähän kirjekurssin on käynyt!!!!!!!!
Syökö lapsesi öisinkin? Ainakin öinen tissittely on syytä lopettaa. Öiseen janoon voi antaa lapselle vettä. Toisaalta terve lapsi nukkuu tuon ikäisenä yleensä heräämättä 8-10 tuntia.
Kuten sanottu rintamaidon sokeri ei tartu puhtaisiin hampaisiin kuten lehmänmaidon maitosokeri....
Onko tähän jokin luotettava lähde? Missä ja kuka on tällaisen tutkimuksen tehnyt? Missä tieteellisessä lehdessä tutkimustulokset on julkaistu?
On ihan luotettava lähde, mutta kun omistan satumaisen huonon nimimuistin, niin en muista näitä tutkimusten tekijöitä... Googlella varmaan säkin löydät tietoa
Mutta vaikka ajattelisit vain omalla järjelläsi, lukematta yhtäkään tutkimusta tms. niin varmasti tajuat, että rintamaito ja lehmänmaito ovat täysin toisistaan poikkeavia. Esim. rintamaidossa laktaasia on 3 kertaa vähemmän kuin lehmänmaidossa, rintamaidossa on antibakteerisia ainesosia, mutta lehmänmaidossa ei ym ym.....
Nämä esimerkkinä,
jos siis halutaan verrata vaika laehmänmaidon ja rintamaidon vaikutuksia hampaiden kuntoon.
Joskus kannattaa todellakin tehdä toisin, kuin neuvolantädit ja lääkärit kehoittavat. He(kään) eivät tiedä aivan kaikkea.
muoks. Itse olen kaivellut tästä aiheesta aika paljon tietoa mm. imetystukilistalta. Ja vain sen takia, koska tämä aihe on minulle ajankohtainen ja koska minullekin on neuvollassa kerrottu tästä asiasta täyttä puppua