tyhmä nainen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmä

Vieras
tekstasin tänne aamulla että olen 36v kotiäiti ja mikään koulu ei suju.Se on ihan totta siksipä mietin jäisinkö koko loppuelämäksi kotiin?tiedän että joutuisin vielä 1-2 lasta tekemään että saisin olla kotona mutta kun mikään ei onnistu.Mielipiteitä.

Ei nuo ole ainoat vaihtoehdot! Mee töihin! Perusta vaikka pitopalvelu, kuten Suski Kuronen. Jos pitopalvelukaan ei lyö leiville, kirjoita kirja.

Miksi sulta ei mikään onnistu? Kai siihen on syitä? Keskittymishäiriö kenties? jos taas olet jotenkin poikkeuksellisen yksinkertainen, niin ei kannata tehdä lapsia lisää, koska sitten heillä voi olla edessä sama kohtalo.

Ootko miettinyt, että osa töistä on ihan helppoja, eikä tarvita koulutusta? Ja ota selvää, miksei sulta mikään onnistu, ootko masentunut, laiska, mitä?

Yritän kyllä kovasti oppia mutta kun en opi en tiedä miksi päähäni ei mikään mene.Lapseni eivät ole tyhmiä hyvin kehittyneitä ovat.En ole ilman koulutusta töihin päässyt ja selkäsairaus ja reuma estävät liian raskaan työn.

Alkuperäinen kirjoittaja tyhmä:
Olen tosissani en jaksa käydä aina vähän koulua ja pettyä kun en pärjää

minä suosittelen käymään neuropsykologilla.

Mulla on sama ongelma aina jäänyt koulut kesken kun en pärjää.

Rupesin selvittää mistä johtuu.

Löytyin huono muisti, en muista lukemaani, hahmottamisen vaikeus, kielelliset ja matemaattiset ongelmat.

Nyt mulla on kaikki mustaa valkoisella niin pystyn vaatimaan sellaista opetusta että varmasti opinkin jotain eikä asiat jää puolitiehen sen takia etten pärjäisi.

Yritän kyllä kovasti oppia mutta kun en opi en tiedä miksi päähäni ei mikään mene.Lapseni eivät ole tyhmiä hyvin kehittyneitä ovat.En ole ilman koulutusta töihin päässyt ja selkäsairaus ja reuma estävät liian raskaan työn.

Kaikki ei opi samallatavalla. Täällä taistellaan 3 luokkalaisen kanssa oppimisesta ja ollaan menossa neuropsykologille. Helposti voi tulla tunne, että on tyhmä, jos on vaikka joku keskittymishäiriö.

Ymmärrän että ehkä jokin häiriö on muttta tällä iällä ei enään mitään mukautettua opetusta saa ja kun fyysinen työ ei sairauksien takia käy niin pakko kai se on suostua miehen vaatimuksiin ja tehdä se 1 lapsi sitten ei aina tarvitse koulun suhteen pettyä ja ehkäpä hän sitten antaa minun olla kotona.

Ymmärrän että ehkä jokin häiriö on muttta tällä iällä ei enään mitään mukautettua opetusta saa ja kun fyysinen työ ei sairauksien takia käy niin pakko kai se on suostua miehen vaatimuksiin ja tehdä se 1 lapsi sitten ei aina tarvitse koulun suhteen pettyä ja ehkäpä hän sitten antaa minun olla kotona.

Ei sun ole pakko mitään. Jos saat oikeasti diagnoosin ja sulla on varmaan paperilla jotain noista fyysisen työn rajoituksista, niin sun ois paljon helpompi päästä johkin, mitä pystyisit tehdä.

Olen yrittänyt käydä tietokonekursseja sitten kauppista ja iltalukioo kävin 2,5v se tyssäs kun en päässyt lyhyestä matikasta läpi.

Mitä jos kokeilisit alaa, jossa ei varsinaisesti tarvita "älykkyyttä"? Nuo kokeilemasi tarvitsevat jossain määrin nimenomaan pikkutarkkojen asioiden muistamista, matemaattisia taitoja jne. Esimerkiksi tulee mieleen käsityöläis-ammatit (koulutuksen saa käsi- ja taideteollisuus-alan oppilaitoksista)

Mieti, mikä itseäsi kiinnostaa? Mitä harrastat? Voisiko joku harrastuksista poikia ammatin? Älä vielä missään nimessä lyö hanskoja tiskiin, et varmasti oli tyhmä, vaikka et noissa kokeilemissasi kouluissa ole pärjännyt. Oletko kokeillut ammatinvalinta-psykologilla käyntiä? Entä oletko harkinnut oppisopimus-koulutusta? Voisin kuvitella, että tuolla oppisopimuksella saisi parempia tuloksia, siinä kun on enemmän sitä käytännön työtä kuin varsinaista pänttäämistä ja opiskelua...

Käsitöitä en osaa käytännön töissä en ole hyvä.Ammatinvalintapsykologi suositteli kauppista 2krt olen yrittänyt en pärjää.Lisäksi suositteli hoitoalaa valintatilanteessa ollut psykologi ei hyväksynyt minua alalle sanoi etten ole sopiva.En harrasta mitään.Oppisopimuskoulutukseen tarvittais työpaikka sitä mulla ei ole ja en sitä tunnu saavan.Saapa nähdä koska avioero tulee.Kotiäitinä en viihdy yhtään.

Nyt itken täällä kun äsken lähetin miehelleni viestin että jään kotiäidiksi hirveän pettynyt olo.Inhoan kotiäitiyttä ja olisin halunnut itselleni ammatin.Jos ero tulee niin sitten joudun sossun elätiksi.

Yhteistyössä