tyhmä kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sairaslomasta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sairaslomasta

Vieras
Tyhmä kysymys, mutta haetaanko raskauden aikana sairaslomaa yleensä neuvolasta vai omalta työterveyshoitajalta/lääkäriltä? En tosiaan tiedä, kumpaan pitäisi olla yhteydessä..

Entäs jos ei kuulu työterveyslääkäriä talon palveluihin? Tai siis olen työharjoittelussa niin haenko tarvittaessa neuvolasta s-lomaa? Vai terveyskeskuksen päivystyksen kautta... Omalle lääkärille on kahden kuukauden jonot!

Tarvittaessa haet sen max. 3 päivää neuvolan terveydenhoitajalta, joka voi myöskin hoitaa sinulle lääkäriajan, jos sairasloma on raskauteen liittyvää. Muutoin terveyskeskuksen päivystyksen kautta. Muista kuitenkin sanoa, että olet raskaana ja tarvitset ajan välittömästi. Jos aikoja ei ole, ei muuta kun päivystysjonoon.

Työterveyslääkäri tai neuvola lääkäri antaa saikkua. Itse sain työterveyslääkäriltä, sitten kun se oli loppuraskaudessa välttämätöntä. Sesomatyötä/ istumatyötä tein, mutta selkä rupes krakaa.
2vko ennen äippälomaa jäin saikulle.

minä yritin hakea saikkua työterveyslääkäriltä,mutta hän ei ruvennut edes tutkimaan minua koska olin RASKAANA, ja hänen sanojensa mukaan raskaus ei ole sairaus!! käski mennä neuvolaan. noh, mulla kävi 8 tunnin istuminen raskaaksi vaikkei työ sinällään ollu raskasta. olin sitten loppuun asti töissä ja siitä seurasi vauvan kasvun hidastuminen, näin neuvolasta todettiin. kannattaa kääntyä neuvolan puoleen ja sitä kautta lääkärille, ainaki minun mielestä...