Tyhmä kysymys, mutta kun laihtuu niin MITEN se läski kropasta poistuu ja "minne" se menee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TosiTyhmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

TosiTyhmä

Vieras
:D Naurattaa jo itseänikin tuo otsikon fiksuus. Mutta miten se läski oikein lähtee pois kropasta, miten se POISTUU? Olen 15kg laihtunut ja nyt vasta aloin oikeasti miettimään tota.

Jos sitä vertais takan lämmittämiseen. :)

Laitat takkaan puita ja sytytät. Puut palaa lämpöenergiaksi. Tunnin parin päästä kun kurkkaat takkaan, ne puut on hävinneet.

Tsadaa. Kuten sinun maha-makkarasi. :) Rasva muuttuu toiseen muotoon ja se poistuu kehostasi sen avulla. Sama kun syöt, niin ei se kaikki syöty tule ulos vaan osa menee elimistön käyttöön. Muuttaa muotoaan ja elimistö hyötykäyttää.

Mä oon taas miettinyt että mitä special-rasvaa on naisilla siinä mahapömpössä, kun ei kroppa sitä pysty sulattamaan?

Monessa kauneusleikkaus-ohjelmassa on se kirurgi sanonut laihduttaneelle että se pömppö pitää operoida koska se rasva ei siitä lähde.
Saman on sanonut Personal Trainer niissä laihdutusohjelmissa, että siinä kohtaa on ongelmarasvaa, eikä se aina lähde vaikka muista paikoista lähtee.

MIKSI se ei siitä lähde?

Viban kommenttiin liittyen.

Miksi toisilla rasva kertyy mahaan, toisilla reisiin, toisilla peppuun ja toisilla rintoihin?

Ei ollut tuo se kysymys, vaan se kun on niin monessa paikassa sanottu että juuri se mahapömppö on ongelmakohta, josta ei reenaamallakaan saa aina sitä läskiä sulamaan, vaan ainoa keino siihen kohtaan on rasvaimu.

Mutta sitten ovat kuitenkin suositelleet treenaaman muita kehon osia pienemmiksi.

Mulla menee esim. persiisseen, mutta kyllä se sieltä tehokkaasti lähteekin.

Se riippuu läskin paikasta. Tuosta mahasta ei mene mihinkään ja valitettavasti ison painonpudotuksen jälkeen mulla on tuossa edessä semmonen pitkä läskiroikko jonka alapuoli tulehtuu varsinkin kesällä. Terveyssyistä saisin sen leikattua kunnallisella, mutta en tiedä uskaltaako mennä koska yksi sukulainen kuoli hoitovirheeseen ja toinen oli lähellä. Ja tehtiin vaan helpot leikkaukset, mutta vahingossa lääkäri tuhosi toiselta munuaiset ja toiselle tuli paha tulehdus, koska leikkauksen jälkeen unohtui laittaa putket, jotka olisi poistaneet sitä mätää.

doctor_who_adipose.jpg

skenaario: laihdutat, eli kulutat enemmän kuin syöt ja ruumiisi tarvitsee jostain enegiaa kun syömäsi ruoka ei päivittäiseen tarpeeseen riitä. onneksi kehosi on varastoinut sitä erittäin energiarikkaaksi, tiiviiksi massaksi eri puolille vartaloasi ja voi kätevästi tälläisenä kehosi sisäisenä pula-aikana sitä sieltä ottaa. rasvasolut eivät katoa minnekkään, mutta kehosi tyhjentää ne rasvasta ja polttaa rasvan energiana.

Energiahan sitten vasta jännä juttu onkin. Fysiikan lakienhan mukaan se ei koskaan katoa minnekkään, se vain siirtyy ja muuttuu. Rasvan sisältämä energia siirtyy mm. ylläpitämään peruselintoimintojasi, vaikka aineenvaihdunnan säätelyyn ja liikkumiseen.

Yhteistyössä