Tyhmä kysymys lapsiveden tihkumisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Avuton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Avuton

Vieras
Olen tässä ihmetelly kun vuotoa on mutta en saa selvää onko valkovuotoa vaan vai mahd. lapsivettä.

Googlettamalla olen löytänyt ohjeen että vois testata niin että laittaa vessapaperia pöksyyn ja jos tulee läpi voi olla lapsivettä.

Mutta kysymys kuuluu: kuinkahan monin kerroin sitä paperia pitäis laittaa?

siis on kyllä tyhmä kysymys mutta....

Mulla tuli kahdessa viime raskaudessa valkovuotoa niin paljon, että pikkarit ja jopa housut kastuivat läpi. Ja näin tapahtui monta kertaa.

Eli helposti olisi mennyt myös wc-paperista läpi, vaikka sitä olisi sen 10 kerrosta laittanut.

Mulla ainakin raskausaikana valkovuoto oli ihan "vettä". Ja voisin jopa väittää että lapsivettä ja valkovuotoa ei erota millään muulla kuin menemällä synnärille (tai äitipolille) missä se tutkitaan onko lapsivettä vai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Mulla ainakin raskausaikana valkovuoto oli ihan "vettä". Ja voisin jopa väittää että lapsivettä ja valkovuotoa ei erota millään muulla kuin menemällä synnärille (tai äitipolille) missä se tutkitaan onko lapsivettä vai ei.

Kuulemani mukaan lapsivesi tuoksuu hiven makealle tjtn. Valkovuoto ei taas tuoksu yhtikäs millekään. Eli tuo olisi kai ainoa keino miten sen kotikonstein voisi erottaa?!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
On olemassa jotain liuskoja, joilla sen voi erottaa. Kysy saako apteekista. Yliopistojen valtakunnallisesta puhelinpalvelusta löytyy hyvin vastauksia.

Ph-paperilla selviää ainakin. Lapsivesi on erittäin emäksistä joten paperi muuttuu tummanvihreäksi tai jopa siniseksi.

Mulla alkoi tihuuttaa lapsivettä ja oikean vastauksen sain vain synnärillä. Sielläkin ensin luulivat valkovuodoksi, mutta sitten kun lorahti oikein kunnolla, uskoivat lapsivedeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja p:
Mä neuvoisin käymään synnärillä. Ei niitä välttämättä erota kotikonstein, eikä aina kätilötkään jollei tuu oikeen holauksittain.

Näin. Jos epäilet lapsivettä tihkuttavan, otat puhelimitse yhteyttä synnäriin ja saat lisäohjeita. Ei saa jäädä arvuuttelemaan, jos on lapsivettä, tulehdusriski on korkea.

Yhteistyössä