tyhjä

Mä oon miettinyt tuota samaa siitä asti kun selvisi, että lapsettomuus johtuu miehen sperman laadusta. Meillä siis hieman eri tilanne, kun sperman huono laatu ei johdu sairaudesta. Itse oisin ollu kiinnostunut tietää, että mistä huono sperma johtuu. Miestä ei tutkittu sen enempää. Heti vaan annettiin ohjeeksi, että inseminaatioon ja sitten ivf. Meillä on parin vuoden takaa yksi luomuraskaus, joka päättyi kuitenkin keskenmenoon. Mietityttää, että oliko se vain maailman suurin ihme, vai oliko miehen sperma parempaa silloin. Miksi noita syitä ei tutkita? Jos löytyisikin jokin "syy" ja sitä voisi hoitaa esim. hormonilääkityksellä. Luulisi, että olisihan se helpompaa syöttää miehelle tabletteja kuin pumpata nainen täyteen hormoneja. Hieman kärjistettynä, mutta siis tällä periaatteella.
 
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9508157&t=9495688&appid=&p=&mpage=1&key=miehelle%2Cclomit&language=single&tmode=&smode=&s=#9508157

Moi
Muistan vastanneeni tähän kysymykseen joskus vauva-lehden puolella.
Tuossa on linkki siihen ketjuun jossa kyseltiin Clomeja miehelle.
Mirkka
 
Miksköhän tuota Clomijuttua miehille ei kovastikaan "mainosteta"? Luulisi, että kannattaisihan sitä kokeilla. Olisi se ainakin paljon halvempaa kokeilla ensiksi niitä ennen ivf ym.hoitoja. Meillä on syyskuussa ivf-suunnittelu ja kysyn kyllä tuota. Minun mielestäni mieheltäni ei ole edes mitään hormonikokeita otettu. Spermanäyte vaan ja sen perusteella hoitoja nyt suunnitellaan. Jos kerran tuosta clomi-kuurista ei mitään haittaakaan ole, niin miksi sitä ei voisi kokeilla. Pumpataanhan me naisetkin kaikenmaailman pillerit naamaamme.
 
Mun mieheltä otettiin kaikki hormoniverikokeet ym ja kaikki olivat normaalit. Miehelläni siis on simppoja n. 7.5milj. ainoastaan ja nekin ovat hitaita ja muodoltaan epämääräisiä. Lääkäri ehdotti miehelleni juuri tuota clomi kuuria ennen ivf/icsi hoitoa joka on lokakuussa ja tokaisi perään, että tuskin siitä clomikuurista mitään hyötyä on, mutta voihan sitä kokeilla jos halutaan. Eipä ole mies sitä kuuria aloittanut kun se jäi miettimään tuota lääkärin kommenttia asiaan...
 
Heippa löytyipäs vanha ketju. Eli tänään oli puhetta miehen kanssa jonkinlaisesta lääkehoidosta simppojen parantamiseksi. Ihan perusanalyysi on tehty yksityisellä, missä katsotaan vain se liikkuvuus, laajempaa tutkimusta ei vielä ole tehty.

Mutta silloin ei löytynyt yhtään liikkuvia siittiöitä. Nyt mietin kanssa, että kuinka helppoa tuon miehen on tuo lääkekuuri saada. Ja saako sitä edes ennen perusteellisempaa tutkimusta.

Testiin oli valmis lähtemään, mutta vierasti tuota lääkeasiaa.

Ihan nostan tätä ketjua, ja kyselen ketjussa olleilta, että miten kävi paraniko laatu ja käytettiinkö miehelle hoitoa?
 
Tää on sellainen kinkkinen juttu. Edellisessä suhteessa mies teki tuon purun, ja hänellä siis lapsia ennestään. Tuo purku tosiaan tehtiin vuosien päästä ja mutama vuosi ollaan nyt yritetty. Mies käynyt yhdessä spermatestissä, jossa ei löydetty yhtään liikkuvaa siittiötä. Toki lohdutti että niitä löytyi, koska tällöin leikkaus on onistunut.

Nyt vain toivo hiipuu. Ikää tulee, ja rahaa ei ole lähteä kalliisiin hoitoihin. Mies vielä pitkin hampain suostui tähän vimeisee testiin, sekä ehkä mahdollisiin lääkehoitoihin. Olen yrittänyt hakea tuota tietoa nimittäin näitä purun tehneitä, ja siinä mahdollisesti vielä onnistuneita.

Harmittaa kun meille aikoinaan väestöliitto suositti parempana vaihtoehtona tuota purkua kuin noita muita hoitoja. Kun tietämätön ja hölmö oli, niin sitten toki ajattelimme tuota leikkaushoitoa, koska lupauksen mukaisesti yrityskertoja olisi enempi, ja hinta huomattavasti alhainen.

No mutta ei tuosta leikkauksesta se enempää. Ole vain kahlannut kaikki mahdolliset paikat missä saisi vertaistukea tai löytyisi keskustelupalstoja. Nyt ihan täällä olen viimepäivinä kirjoitellut ja miettinyt kaikenlaista. Ja nimenomaan tuo miehen viimeisin spermatesti oli aika musertava. Miettinyt olen noita miehen elämäntapoja. Vitamiineja syö, mutta jokunen aika aloitti tuon tupakanpolton. Stressiä ja pieniä sairauksia on ollut. Eli onhan tä kuluttavaa, pitäisi pysyä rauhallisena ja sitä rataa.

Mutta laitanpa nyt kaiken toivoni noihin mahdollisiin hormoonihoitoihin. Toki mietin että onko lääkäreiden mielestä turhaa, ja mihin sitä kannataisi tuo testi sekä mahdollinen hormoonituomio kuulemaan.

Mutta jos kukaan tietäisi linkkejä tai ihan vanhoja keskusteluja lisää tuosta hormoonmihoidoista tai yleensä miehen sperman laadun parantumisesta, niin innolla otan vastaan. Tsekkaan myös sen keskusteluketjun. mitä Mussu vinkkas. Poistunpa nyt lukemaan tuota ketjua.
 

Yhteistyössä