Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:Hei!
Iso halaus sinne ja paljon voimia teille molemmille! Tuo tilanne syö molempia niin kovin, ettei sitä toivo kellekään. Saanko kysyä kauanko olette yrittäneet lasta ja ootteko käyneet yksityisellä lapsettomuuskliniikalla?
Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:Miksi et adoptoisi?
Se tässä kaikessa on vaikeinta, ettei tiedä pystyykö siihen biologisesti ollenkaan... hoidoissa ei ole vielä mitään ongelmia löytynyt, mutta jostain syystä ei syli vain täyty... Pitkään ja sitkeästi te olette jaksaneet yrittää, kun 9 vuotta jaksoitte... mistä saitte voimia?Alkuperäinen kirjoittaja ¨¨:Meillä yritystä takana 9 vuotta!useita keskenmenoja mutta onnistuttiin silti ,nyt viikoilla 12 =) Elähän luovuta,ihmeellistä se elämä on
Alkuperäinen kirjoittaja klo:PEESI ja toinen on nuo kaikkitietävät, yliavuliaat uunot, jotka inttää et se tulee kun lakkaa yrittämästä, tai loputtomat tarinat kuinka minun yksi tutun tuttu tuli raskaaksi kun... nämä tulee korvista ulos. Samoin kuin tekosympaattiset ja yliuteliaat ihmiset!Alkuperäinen kirjoittaja Syli tyhjänä:Alkuperäinen kirjoittaja toinen:Mistä näitä fiksuja oikeen sikiää??? Ei monellakaan ole kyse siitä, etteikö olisi siittiöitä ja munasoluja..se ei vain ole niin yksinkertaista, vaikka vika olisi jostain löydettykin!! kuuden vuoden kokemuksella uskallan tuon sanoa.Alkuperäinen kirjoittaja sitkeyttä ja reippautta vaan sitten:Alkuperäinen kirjoittaja Syli tyhjänä:Tyhjä syli
Kärsin itse tyhjän sylin ongelmasta eli lapsettomuudesta...
Kaikista rankinta tässä asiassa on se, ettei meissä kummassakaan ole löytynyt ainakaan vielä mitään syytä sille, ettei meidän kodissamme kuulu biologisten lastemme iloisia ääni ja pikkuisten jalkojen tassutuksia.
Joka kuukausi tunnen saman tyhjyyden tunteen, vaikka yritänkin olla sitä tuntematta. Joka kuukausi itken samat itkut ja vannon itselleni, etten enää ala edes toivoa sitä, että meidän perheeseen voisi tulla biologisia lapsia.
Lähtiessäni hakemaan apua tähän ongelmaan olen saanut useamman kerran paskaa silmilleni...
- Olen saanut kuulla, että olen alkoholisti, kun silmäni ovat punaiset, eivätkö valvotut yöt ja itkut voisi selvittää niitä? Enkä todellakaan ole käyttänyt alkoholi ikuisuuksiin.
- Hakiessani kunnalliselta puolelta hoitoa sain kuulla, että kaikkea ei saa mitä haluaa, kun hoitohenkilökunta teki virheen varatessaan minulle aikaa lääkärille, joka ei pystykään tekemään työtään.
Toivoisin löytäväni sellaisen ihmisen, joka olisi läpi käynyt tämän saman helvetin. Ehkä sillä tavalla voisin päästä yli pahimmista tunteistani. Sen olen huomannut, ettei näitä tunteita ymmärrä kunnolla kuin sellainen ihminen, joka on läpi käynyt samat ongelmat, sillä minulle lapsettomuus on todellakin ongelma, isolla O:lla!
:'(
Tuntuu siltä, ettet todellakaan tajua, mitä lapsen saati useamman kanssa eläminen on. Minä en epäile hetkeäkään, ettettekö saisi omaa/omia lapsia. Sehän on vain ja ainoastaan järjestelykysymys, jos teillä on munasoluja ja siittiöitä.
Varjele, kun tussu hajalla kuolemantuskissa ulvehtien pungerrat maailmaan kakkakoneen, joka pulauttaa rakkaimmalle paidallesi kuudettasadatta kertaa - ja jatkaa huutoa ja jatkaa huutoa ja ... kunnes itse kiljut (juu taas jälleen kerran) apua ja myötätuntoa!
Ei silti, kyllä sä multa sympatiat saat - ja lapsia jostakin, se on aivan varmaa! :hug::hug::hug::hug::hug::hug:
Eikä me tosiaankaan tiedetä millaista on punnertaa persesilmä soikeana lasta, eikä tiedetä miten rankkaa sitä on oikeasti hoitaa. Mutta et sinäkään tiedä minkälainen tuska seuraa kun joutuu miettimään tulevaisuuttaan ilman lapsia ja lapsenlapsia. Eihän sun olekaan tarvinnut sitä miettiä, kun noita vahinkoja sulle on siunaantunut.PISTE.
En tiedä, mistä näitä viksuja aina sikiää, mutta jostakin hän näitä aina löytyy!
Eipä tämä ihminen taida ihan oikeasti tietää, miten vaikeaa se loppujen lopuksi onkaan saada se nyytti tähän käsivarsille...
eikä tuota synnyttämisen tuskaa kyllä varmasti muista, kun on synnyttänyt.... Eihän sitä muuten niin monet naiset ole halunneet saada useampia lapsia...
Kyllä minä tiedän, ettei lapsen/lasten kanssa eläminen ole aina mitenkään helppoa, mutta sen haluan kokea oma kohtaisesti, miten omien lastemme kanssa pärjäämme mieheni ja minä!
:wave:
Joopa...ketjun lukeneena totean, että on ilmeisesti parempi, kun ei kommentoi lapsettomuudesta kärsiville yhtään mitään, kun he asiasta kertovat/puhuvat. On vaan hiljaa ja alkaa vähän ajan kuluttua puhua vaikka säästä.Alkuperäinen kirjoittaja klo:PEESI ja toinen on nuo kaikkitietävät, yliavuliaat uunot, jotka inttää et se tulee kun lakkaa yrittämästä, tai loputtomat tarinat kuinka minun yksi tutun tuttu tuli raskaaksi kun... nämä tulee korvista ulos. Samoin kuin tekosympaattiset ja yliuteliaat ihmiset!
Alkuperäinen kirjoittaja Syli tyhjänä:Kyllä kuule tässä useamman vuoden aikana olemme ehtineet kokeilla monenlaisia asioita siis omalla rintamalla...
Hoitoja ei olla haluista huolimatta kauheasti saatu! :'(
Alkuperäinen kirjoittaja +:Alkuperäinen kirjoittaja Syli tyhjänä:Kyllä kuule tässä useamman vuoden aikana olemme ehtineet kokeilla monenlaisia asioita siis omalla rintamalla...
kyllä hoitoihin pääsee jos haluaa
kamala tilanne teillä, ja olen sen myös kokenut, mutta menin hoitoihin yksityiselle ja niitä hoitoja saa jos haluaa
Julkisella tulee helposti lisää maksuja, kun lääkärit vaihtuu vähän väliä ja kaikki lääkärit eivät osaa tehdä kaikkia asioita... Asiakkaan tulee jossain paikoissa tietää kuka lääkäri pystyy tekemään mitä tutkimuksia... Ihmetyttää tuo, kun en itse ole päässyt mihinkään töihin ilman etteikö minua olisi haastateltu ja selvitetty mitä osaan tehdä ja mitä en... :/Alkuperäinen kirjoittaja klo:maksaa se julkisellakin... kertyy aikapaljon kuluja poli käynneistä, lääkkeistä ja matkoista..tosin matkoista saa korvausta kelasta. ei ole mitään köyhänhommaa ja kaikki pitää vielä maksaa parin vkon sisällä.
Alkuperäinen kirjoittaja +:Alkuperäinen kirjoittaja Syli tyhjänä:Kyllä kuule tässä useamman vuoden aikana olemme ehtineet kokeilla monenlaisia asioita siis omalla rintamalla...
kyllä hoitoihin pääsee jos haluaa
kamala tilanne teillä, ja olen sen myös kokenut, mutta menin hoitoihin yksityiselle ja niitä hoitoja saa jos haluaa
Pahin kuulemani törkeys on seuraava: "Kyllä niitä lapsia suodaan, kun te niitä ansaitsette."Alkuperäinen kirjoittaja Syli tyhjänä:Niin mekin toivomme, että onnistaisi!Alkuperäinen kirjoittaja Fii::hug::hug:
Kunpa teitä onnistaisi. Oma tuska riittää kyllä, älkää antako sivulisten kasvattaa kuormaa.
Kyllähän se oma tuska on suuri taakka kantaa, mutta valitettavasti sivulliset osaavat sanoillaan ja teoillaan helposti sitä lisätä....
Kuinka monta kertaa olenkaan kuullut ihmisten sanovan, että....
Et sinä voi tietää, kun sinä et ole äiti...
Helppohan se on lapsettoman ihmisen tulla neuvomaan...
Mitähän sinäkin tiedät, kun sinulla ei ole omia lapsia...
Eihän se ole temppu eikä mikään saada lapsia...
Milloinkas teidän perheeseen tulee lapsia...
Eikö niitä lapsia jo kuulu teidän perheeseen?
Tätä listaa voisi jatkaa vaikka huomiseen asti... :'(
Alkuperäinen kirjoittaja sen pituinen se:Siten, että meillä oli kivaa kahdestaan.Alkuperäinen kirjoittaja hmm??:mitenköhän tää littyy mihinkään??Alkuperäinen kirjoittaja sen pituinen se:No voi jumaleissön. Me saimme olla kahdestaan 18 v. ja enemmänkin olisin halunnut laatuaikaa puolison kanssa, mutta sitten tulla napsahti lapsi. Yksi ja sitten ei tullut enää toista.
Kiitos! Toivottavasti sitä onnea riittää meillekin.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Voi kuinka tutulta kuulostaakaan tuo tuska..Minä ja mieheni yritettiin lasta n. 5 vuotta ennen kuin onnistu. Viimeisellä mahdollisella hoitokerralla. Sitten oltaisiin raskain sydämin lopetettu hoidot, kun oli niin epätodennäköistä että niilläkään onnistuttaisiin. Ja nuo "hyvää tarkoittavat" neuvot ja kommentit painavat vieläkin mieltä..Toista lasta ollaan yritetty nyt n. vuoden verran ja taas vanhat haavat aukeavat kun ei vaan onnistu..Vaikka tuosta yhdestäkin ollaan jo äärrimmäisen kiitollisia. Mutta hoitopaikkoina voin suositella Turun Väestöliittoa ja Tampereen Avaa..Molemmista pelkkää hyvää sanottavaa. Koko sydämestäni toivon, että teillekkin se onni vielä suodaan!
Herää kysymys, mikä teitä yhdistää?Alkuperäinen kirjoittaja hmm???:Niin, en sillä etteikö me viihdyttäis..viihdytään tosi hyvin kahdestaan, mutta miten tulevaisuudessa, kun meillä ei ole mitään "isoa" yhteistä asiaa? Ei harrastuksia, ei mitään. Riittääköhän pelkkä rakkaus seuraavat 50v ja päihitääkö se kivun joka lapsettomuudesta seuraa läpi elämän???Alkuperäinen kirjoittaja sen pituinen se:Siten, että meillä oli kivaa kahdestaan.Alkuperäinen kirjoittaja hmm??:mitenköhän tää littyy mihinkään??Alkuperäinen kirjoittaja sen pituinen se:No voi jumaleissön. Me saimme olla kahdestaan 18 v. ja enemmänkin olisin halunnut laatuaikaa puolison kanssa, mutta sitten tulla napsahti lapsi. Yksi ja sitten ei tullut enää toista.
TASAN EIVÄT KÄY ONNEN LAHJAT! :attn:Alkuperäinen kirjoittaja vieraana nyt:Perhepiirissä on pari joka saa lapsen joka kerta / haluttu ovulaatiokierto.Alkuperäinen kirjoittaja Näin on:On se jännä, kun toiset saa lapsia heti kun haluaa, jopa useammankin kerralla. Eli jopas kerta panosta.
Toinen pariskunta 20v yrityksen jälkeen = 0.
Ihmeellistä on elämä!