Tyhjä syli

Kärsin itse tyhjän sylin ongelmasta eli lapsettomuudesta...

Kaikista rankinta tässä asiassa on se, ettei meissä kummassakaan ole löytynyt ainakaan vielä mitään syytä sille, ettei meidän kodissamme kuulu biologisten lastemme iloisia ääni ja pikkuisten jalkojen tassutuksia.

Joka kuukausi tunnen saman tyhjyyden tunteen, vaikka yritänkin olla sitä tuntematta. Joka kuukausi itken samat itkut ja vannon itselleni, etten enää ala edes toivoa sitä, että meidän perheeseen voisi tulla biologisia lapsia.

Lähtiessäni hakemaan apua tähän ongelmaan olen saanut useamman kerran paskaa silmilleni...

- Olen saanut kuulla, että olen alkoholisti, kun silmäni ovat punaiset, eivätkö valvotut yöt ja itkut voisi selvittää niitä? Enkä todellakaan ole käyttänyt alkoholi ikuisuuksiin.

- Hakiessani kunnalliselta puolelta hoitoa sain kuulla, että kaikkea ei saa mitä haluaa, kun hoitohenkilökunta teki virheen varatessaan minulle aikaa lääkärille, joka ei pystykään tekemään työtään.

Toivoisin löytäväni sellaisen ihmisen, joka olisi läpi käynyt tämän saman helvetin. Ehkä sillä tavalla voisin päästä yli pahimmista tunteistani. Sen olen huomannut, ettei näitä tunteita ymmärrä kunnolla kuin sellainen ihminen, joka on läpi käynyt samat ongelmat, sillä minulle lapsettomuus on todellakin ongelma, isolla O:lla!
:'(

äitee
Alkuperäinen kirjoittaja Syli tyhjänä:
Kärsin itse tyhjän sylin ongelmasta eli lapsettomuudesta...

Kaikista rankinta tässä asiassa on se, ettei meissä kummassakaan ole löytynyt ainakaan vielä mitään syytä sille, ettei meidän kodissamme kuulu biologisten lastemme iloisia ääni ja pikkuisten jalkojen tassutuksia.

Joka kuukausi tunnen saman tyhjyyden tunteen, vaikka yritänkin olla sitä tuntematta. Joka kuukausi itken samat itkut ja vannon itselleni, etten enää ala edes toivoa sitä, että meidän perheeseen voisi tulla biologisia lapsia.

Lähtiessäni hakemaan apua tähän ongelmaan olen saanut useamman kerran paskaa silmilleni...

- Olen saanut kuulla, että olen alkoholisti, kun silmäni ovat punaiset, eivätkö valvotut yöt ja itkut voisi selvittää niitä? Enkä todellakaan ole käyttänyt alkoholi ikuisuuksiin.

- Hakiessani kunnalliselta puolelta hoitoa sain kuulla, että kaikkea ei saa mitä haluaa, kun hoitohenkilökunta teki virheen varatessaan minulle aikaa lääkärille, joka ei pystykään tekemään työtään.

Toivoisin löytäväni sellaisen ihmisen, joka olisi läpi käynyt tämän saman helvetin. Ehkä sillä tavalla voisin päästä yli pahimmista tunteistani. Sen olen huomannut, ettei näitä tunteita ymmärrä kunnolla kuin sellainen ihminen, joka on läpi käynyt samat ongelmat, sillä minulle lapsettomuus on todellakin ongelma, isolla O:lla!
:'(
minä olen, nyt olen 44v ja 2 ihanaa lasta tuli luomuna ja kaikki hoidot on yritetty ja niistä ei mitään hyötyä kun luovutin niin n5 v sen jälkeen tulin raskaaksi

Voi, sydänpohjasta ottaa sinun ahdistuneisuutesi. Minulta leikattiin alle parikymppisenä mahasta kaksi sioa kasvainta ja toinen munajohdin jouduttiin poistamaan, ja lääkäri totesi ettei ole lainkaan varmaa että lapsia ikinä saisin. No, meidän kohdalla kävi hyvin ja olemme saaneet ihania lapsia, mutta kyllä ahdistaisi ajatus että en olisikaan heitä saanut... Eli en voi nyt muuta kuin :hug:

harmaana
Hei!

Iso halaus sinne ja paljon voimia teille molemmille! Tuo tilanne syö molempia niin kovin, ettei sitä toivo kellekään. Saanko kysyä kauanko olette yrittäneet lasta ja ootteko käyneet yksityisellä lapsettomuuskliniikalla?

Puolitoista vuotta kesti meillä yritys ja koko se aika oltiin lapsettomuushoidossa. Ravattiin monella lääkärillä (lopulta löytyi se oikea paikka ja oikeat ihmiset jossa ymmärrettiin), monet pettymykset, e-pillerien syönti kesken kaiken kun kuivatettiin kystaa, hirmu määrä lääkkeitä, piikkejä, kuulia ja rahaa.......Niitä ei kuitenkaan koskaan ajatellut kun mietti että jospa nyt tärppää......Päätöksen tein että hoidot lopetetaan kun täytän 30v jos ei ole siihen mennessä onnistanut (tänä vuonna täytin.) En sitten tiedä oisinko niin tehnyt kuitenkaan......Koskaan en ole katunut kokemusta vaikka välillä raasti niin lujaa nähdä muita odottajia ja onnellisia äitejä. Lopulta meitä onnisti ja saimme maailman ihanimman tytön :heart:. Tällä hetkellä neiti on 2v8kk. Jaksamista sinulle ja meitä on täällä varmasti monta tukemassa.

kysyn
oletteko ottaneet paineeton rakastelu?
ja mitä useimmin eri tahtiin päivässä tuottaa siitiöitä,lemmen jälkeen ei kiirettä vessaa,yms olette varmaan kokeilleet kaikki?

vieras
Kyllä kuule tässä useamman vuoden aikana olemme ehtineet kokeilla monenlaisia asioita siis omalla rintamalla...

Hoitoja ei olla haluista huolimatta kauheasti saatu! :'(
Väestöliitosta saa hoitoja. Mutta se maksaa.

klo
maksaa se julkisellakin... kertyy aikapaljon kuluja poli käynneistä, lääkkeistä ja matkoista..tosin matkoista saa korvausta kelasta. ei ole mitään köyhänhommaa ja kaikki pitää vielä maksaa parin vkon sisällä.

vieras myös
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä kuule tässä useamman vuoden aikana olemme ehtineet kokeilla monenlaisia asioita siis omalla rintamalla...

Hoitoja ei olla haluista huolimatta kauheasti saatu! :'(
Väestöliitosta saa hoitoja. Mutta se maksaa.
Ja avaklinikalta.

tannuli
Eräs ystäväni kävi lapsettomuushoidoissa, kahden vuoden yrittämisen jälkeen. Viime keväänä kertoi että on jo luovuttanut asian suhteen, koskaan heille ei normaalisti vauvaa suoda koska miehen siittiöiden määrä oli minimaalinen :( Kesäkuussa ( kk tämän "luovuttamisen" jälkeen) tuli kylään ja kertoi että ihme on tapahtunut, hän odottaa esikoista <3 Omien sanojensa mukaan lopettivat yrittämisen, elivät vain normaalia elämää ajattelematta raskaustoiveita. Nyt hän on 11 viikolla raskaan =) Onneksi teillä ei ap ole todettu mitään estettä sille, etteikö vauva voisi tulla luomuna! Tiedän ettei ole helppoa, mutta koittakaa unohtaa asia ja elää ns. ilman vauva-haaveita. Toivon ja uskon puolestasi että vauva teille suodaan vielä!!!!!! <3

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja klo:
maksaa se julkisellakin... kertyy aikapaljon kuluja poli käynneistä, lääkkeistä ja matkoista..tosin matkoista saa korvausta kelasta. ei ole mitään köyhänhommaa ja kaikki pitää vielä maksaa parin vkon sisällä.
En muista mitä meillä "maksoi".
Tosin yksi keinohedelmöitys auttoi.

YleAreenan Akuutti- Tyhjä syli ohjelma, jos vaikka olis apua...

Luin sen jutun, kun en jostain syystä päässyt nyt sitä katsomaan... tai liekö tarkoituskaan ???
:ashamed:

siinä on kyllä paljon sellaisia asioita, jotka minä itsekin allekirjoitan....

naisen keho joutuu suurimmalla rasitukselle näissä lapsettomuus hoidoissa...

Lapsettomuus hoitojen aikana kohtaa erilaisia lääkäreitä... osaa ei voisi vähempää kiinnostaa se, että sinä halua apua ongelmaasi... Jotkut jopa kehtaavat sanoa, ettei aina saa mitä haluaa!

Lapsettomuus asiana on sellainen, että se raastaa henkisesti kauhean paljon ja on rankkaa parisuhteelle!

Kaikesta huolimatta, vaikka tietääkin maailmassa olevan toisia samassa tilanteessa olevia, niin oma tilanne tuntuu kaikista vaikeimmalta kestää!

Yhteistyössä