Tyhjää ulinaa koskien lasten ikäeroa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kriisi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kriisi

Vieras
:'(
Olisin halunnut lapseni pienillä ikäeroilla. Ikäerot tulee olemaan 3-5 vuotta, jos nyt vielä kolmannen onnistun pykäämään.

Olen ihan hirveän kateellinen niille, joilla lapset on pienin ikäeroin ja hirveän poikkeavaa ikäeroa ei näyttäisi olevan. Sievä rivi lapsia. :(

Kriisi!

No onneks sulla on vaan näin pieni murhe, vaikka en nyt halua vähätellä ollenkaan. Elämää kun ei aina voi suunnitella. Sait kuitenkin kaks lasta pienellä ikäerolla ilmeisesti? Eikös oo mukavaa olla vähän poikkeava ja kulkea omalla polullaan.

ymmärrän. Sama ongelma täällä. Olin toivonut että pikkukakkonen syntyisi vielä tänä vuonna, mutta kauan odotettu raskaus päätyi juuri keskenmenoon... iso ikäero tulee meillekin siis täysin vasten tahtoani. Ja inhottavinta on se kun ihmiset kommentoivat ja sanovat että eikö teillekin voisi jo tulla toista tms.... tai että ette sitten halua enempää... tai jos sinullekin tulisi tästä miedän vauvasta vauvakuume yms!!! Ottaa aivoon kun ihmiset ei tajua ettei kaikki vain saa sitä kakkosta/kolmosta heti kun tekee mieli!!

no hö! Minä olen niiii-in tyytyväinen lasten isoihin ikäeroihin. Tai no keskimmäiset on perätysten :) mutta jos vielä viidennen hankintaan alamme niin ainakin ikäeroa saapi olla se 3-5 vuotta!

Alkuperäinen kirjoittaja vp:
ymmärrän. Sama ongelma täällä. Olin toivonut että pikkukakkonen syntyisi vielä tänä vuonna, mutta kauan odotettu raskaus päätyi juuri keskenmenoon... iso ikäero tulee meillekin siis täysin vasten tahtoani. Ja inhottavinta on se kun ihmiset kommentoivat ja sanovat että eikö teillekin voisi jo tulla toista tms.... tai että ette sitten halua enempää... tai jos sinullekin tulisi tästä miedän vauvasta vauvakuume yms!!! Ottaa aivoon kun ihmiset ei tajua ettei kaikki vain saa sitä kakkosta/kolmosta heti kun tekee mieli!!

:hug:
Keskenmenon piinaama minäkin.
Jotenkin varmaan meni pää sekaisin siitä, kun tällaiset ajatukset pyörii päässä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Älä sinä ikäeroista piittaa, eikö kuitenkin tärkeintä ole että sen lapsen saa, hällä väliä ikäerosta?

Kyllä mulle olisi merkinnyt paljon, että lapsista olisi ollut seuraa toisilleen. Nyt ei yhteistä säveltä tahdo millään löytyä, kun toinen on 'vauva' ja toinen jo koululainen. :/

älä ole kateellinen.. :)
itse olen keskimmäinen sarjassa syntyneistä sisaruksista. ikäeroa on n vuosi, vähän reilu. olisin mielelläni ollut pitempään se pienin, nauttia huomiosta ilman että siitä joutuu kisaamaan. tunnustan että olen vielä nykyäänkin melko huomionkipea ja täydellisyyden tavoittelija, tiedä sitten johtuuko mistä, mutta miellän sen tähän liittyväksi..
no, jokaisella mielipiteensä :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Älä sinä ikäeroista piittaa, eikö kuitenkin tärkeintä ole että sen lapsen saa, hällä väliä ikäerosta?

Kyllä mulle olisi merkinnyt paljon, että lapsista olisi ollut seuraa toisilleen. Nyt ei yhteistä säveltä tahdo millään löytyä, kun toinen on 'vauva' ja toinen jo koululainen. :/

Noh, minä voin kyllä kyllä lohduttaa (meillä on pienet ikäerot, 4 lasta 4.5v ja viides tulossa "iltatähtenä" 3.5vuoden ikäerolla) että kyllä ne pienellä ikäerolla olevat osaa sitten tapellakki aika muhevasti kun "kaikki on samanikäisiä".

Niin, en tiedä onko tuo nyt niin kauheata. Aikoinaan kun saimme esikoisen, niin ajateltiin, että yritetään toista heti. No, toinen syntyi reilun vuoden päästä ekasta. Ajateltiin, et eiks ois kiva jos se kolmaskin olis pienellä ikäerolla. Se kolmas olikin kaksoset! Syntyivät kaksi vuotta kakkosen jälkeen. Ja elämä on ollut aika hulinaa sen jälkeen.

Aina kun meillä on joku "vaihe" menossa, kuten viime vuodet on ollut eskarit ja koulun alut, niin on monta vuotta sitä samaa, samat jutut, murheet aina uudestaan ja uudestaan. Jos nyt saisin lapsia, olisi iloinen jos olisivat vähän isommilla väleillä, elämä olis jotenkin monipuolisempaa ja lapset eri ikävaiheissa.

Alkuperäinen kirjoittaja voi:
Alkuperäinen kirjoittaja --------:
mä taas tahtoisin kolmannen, mutta meillä lapset jo 8v ja 9v. joten ikäero olis aika iso :(

MUlla on veljen kanssa 10v. EI huono ikäero sekään. Hommiin vaan:)

Mulla siskon kanssa 10v ja hyvin tullaan toimeen. Ennen perheiden perustamista tehtiin paljon yhdessä kaikkea.

Noh, minä voin kyllä kyllä lohduttaa (meillä on pienet ikäerot, 4 lasta 4.5v ja viides tulossa "iltatähtenä" 3.5vuoden ikäerolla) että kyllä ne pienellä ikäerolla olevat osaa sitten tapellakki aika muhevasti kun "kaikki on samanikäisiä".

No, en tiiä onkohan tuokaa niin ihanaa?...

Huh huh! Kuulostaapa siltä että olet kohtalaisen laskelmoiva tyyppi. Lapsia kun ei voi tilata, tulevat kun tulevat! Vai pitäiskö kaiken näyttää tarkkaan suunnitellulta ja ulospäin kauniilta. Ole kiitollinen että olet saanut lapsia!

meillä sisaruksilla on vanhimman ja nuorimman välillä 17 vuotta. itse kuulun tähän vanhempaan päähän ja on kyllä ollut mukavaa "hoitaa" pienempiä, olla kuskina ja samalla kaverina että aikuisena. ja nuoremmat sisarukset uskaltaa puhua asioistaan esim. mulle vapautuneemmin kuin meidän vanhemmille. isossa ikäerossa ei ole mitään vikaa, päinvastoin :) siitä saa paljon irti <3

Alkuperäinen kirjoittaja 5 täälläkin:

No, en tiiä onkohan tuokaa niin ihanaa?...

Niin mikä? Pieni ikäero vai tappeleminen? No se mikä sopii toiselle, ei sovi toiselle ja tappelu, noh, aikansa kutakin :)

meillä kahden ekan lapsen ikäero on 1v11kk ja kakkosen ja kolmosen 13v2kk, isot sisaret ottaneet pienen vastaan aivan mahtavasti, tällä tietämyksellä aivan passeli ollut tämä "suurehko" ikäero! :)

Mä en ole koskaan ymmärtänyt tätä et pitää olla mahdollisimman monta mahdollisimman pientä. Onko se vaan sitä et halutaan niitä vauvoja eikä lapsia? Vai kuvitellaanko sitten et sädekehä kiiltää kirkkaammin kun on ollut niin paljon "rankempaa"? Ja kaikki kuitenkin perustellaan sillä et niistä on sitten seuraa toisilleen vaikka kyllä isommallakin ikäerolla lapset viihtyy keskenään, isommista on oikeesti ihan apuakin, eikä ne pienet pariin vuoteen leiki yhdessä kuitenkaan... mä en millään vaan käsitä et joku tekee tästäkin ongelman.

Meidän lapsilla on n.4v ikäero. Se on todella hyvä ikäero :)
Oli mahdollisuus tulla lapset 1.4v ikäerolla- keskenmeno, sitten 3.3v ikäerolla- keskenmeno. Nyt on sitten nämä kaksi ihanuutta, ja todella hyvin viihtyy keskenään 1v ja 5v. Tykkäävät toisistaan ihan täysillä :)

Yhteistyössä