Tv-maksu aiotaan muuttaa Yle-veroksi!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NannaIhana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Taitaa näissä keskusteluissa aina unohtua se, että YLE tekee tosiaan paljon muutakin kuin näyttää ohjelmia parilla tv-kanavalla...
Ei varmaan vanhemmat muistakaan itse esimerkiksi katselleensa koulussa opetusohjelmia ts. koulu-tv:tä. Tai jos olisi kriisin paikka, niin varmaan mielellään kuuntelisivat tiedotusta radion kautta...
Mutta kun pitää vängätä vastaan ja ruikuttaa kuinka epäoikeudenmukaista tämäkin uudistus taas on...

Alkuperäinen kirjoittaja sipi&tylvesteri:
Eriasia on ns kaupalliset kanavat, joiden katselu tulisi laittaa ns maksukortille, jolloin asiakas lataisi korttiinsa ne kanavat, mitä haluaisi katsoa. Näin maikkari ja nelonenkin joutuisi kilpailemaan katsojista, ja ohjelmatarjonta parantuisi, nykyään ne saavat porskuttaa ja tehdä rahaa osittain julkisen tuen turvin.

Miksi ihmeessä? Nuo kylläkin maksavat ylelle rahaa, eivätkä itse saa. Ja ne saavat rahansa mainoksista, siksi niiden ei tarvitse pyytää rahaa katsojilta.

Ylen kanavat maksukortille ja pakolliset toiminnot (radio ja hätäviestit) budjetista. Tai sitten nuo pakolliset palvelut ostopalveluna joltain yritykseltä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eriasia on ns kaupalliset kanavat, joiden katselu tulisi laittaa ns maksukortille, jolloin asiakas lataisi korttiinsa ne kanavat, mitä haluaisi katsoa. Näin maikkari ja nelonenkin joutuisi kilpailemaan katsojista, ja ohjelmatarjonta parantuisi, nykyään ne saavat porskuttaa ja tehdä rahaa osittain julkisen tuen turvin.

Miksi ihmeessä? Nuo kylläkin maksavat ylelle rahaa, eivätkä itse saa. Ja ne saavat rahansa mainoksista, siksi niiden ei tarvitse pyytää rahaa katsojilta.

Ylen kanavat maksukortille ja pakolliset toiminnot (radio ja hätäviestit) budjetista. Tai sitten nuo pakolliset palvelut ostopalveluna joltain yritykseltä.

Laadukas tiedonvälitys on osa demokraattista ja avointa yhteiskuntaa. Kaupallisten kanavien tulee huolehtia itse omista toimistaan, ylen tulee saada käyttää resurssinsa laadukkaaseen ohjelmatarjontaan. Ylen palvelut tulee tarjota kaikille tulotasosta riippumatta, mutta mainoskanavia ei.

Alkuperäinen kirjoittaja televisioton:
Kyllä tässä on jo kysymys ihmisoikeuksista, niiden loukkaamisesta. Miksi tulee maksaa veroa omaisuudesta jota ei ole.
Laitetaan verolle koirat, kissat yms, lemmikit jotka aiheuttavat enemmän haittaa kuin televisioton talo. Mutta eihän poliitikoilla ole minkäänlaista järkeä eikä kokonaisuuden ymmärrystä

Toihan oiskin hyvä, et sit koiraverokin ihan kaikille! Oli sitten koiraa tai ei, ku niin paljon on ihmisiä, jotka siitäkin luistavat, vaikka maksaa pitäis!

Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:
:headwall: :headwall: :headwall:

Nekin maksavat, joilla ei ole telkkaria.. Aika fiksua taas.

Mutta kuuntelet radiota.
sama asia

Maksathan sinä tavallaan koululaisten ruokailut , tieverot ym, vaika et iitä käyttäisikään. Ihan sama asia

Meillä ei radiota edes kuunnella. Ainoastaan töissä on radio päällä, mutta muuten kotona soi cd-levyt...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ne maksavat rahaa verkon käyttämisestä. Voisi kuvitella, että mainostajia houkuttelee mainostaa yleisessä verkossa, eikä kaapelikanavalla, vai? Ei se verkonkäyttömaksu oikeasti niin suuri ole.

Ja rahaa tulee rutkasti, kun ei tarvitse lähettää ruotsinkielistä kulttuuriohjelmaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Hyvä siinä mielessä että ne jotka katsovat nyt ilman lupaa, joutuisivat myös maksamaan, mutta niin väärin heitä kohtaan, joilla ei ole televisiota ja joutuisivat maksamaan siitäkin huolimatta.

Juuripa näin.
On paljon joilla telkkari ja eivät maksa silti lupaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Pomppiva Pallokala:
Hyvä juttu! Jos aletaan kitisee nyt siitä, että nekin maksaa, jotka ei palvelua käytä niin kitistään sitten kaikista asioista mihin ne veromarkat uppoaa vaikkei niitä kaikkia itse käytäkään.

Sulle olis varmaan ok, että kaikilta suomalaisilta kerättäisiin myös pakollinen koiravero ja autovero, vaikka ei autoa tai koiraa omistaisikaan?

No ompas taas naurettavaa. Me kun mm säästösyistä jätettiin digiboxi hankkimatta. :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:
Musta on turhaa maksaa tyhjästä ts kun ei töllöstä kerran tule mitään katsomisen arvoista.

me lopetettiin television käyttö koska:

1. liian iso hinta maksettavaksi kanavista joita ei koskaan katsota/kuunnella
2. tarvittavat ohjelmat muilta kanavilta näkee netistä..

harvinaisen typerä uudistus taas tulossa.. verorahoja käytetään niin paljon kaikkeen turhaan nytkin ja jos niillä pitäis maksaa vielä täysin turhia tv-kanavia niin alan vihaamaan suomea entisestään!

tää maa vaan on menossa niin päin pyllyä ettei mitään rajaa..

Alkuperäinen kirjoittaja ov:
Hyvä juttu! Jos aletaan kitisee nyt siitä, että nekin maksaa, jotka ei palvelua käytä niin kitistään sitten kaikista asioista mihin ne veromarkat uppoaa vaikkei niitä kaikkia itse käytäkään.

Sulle olis varmaan ok, että kaikilta suomalaisilta kerättäisiin myös pakollinen koiravero ja autovero, vaikka ei autoa tai koiraa omistaisikaan?

Joo ja lätkäistään kiinteistöverokin kaikille pakolliseksi, ihan vaan niinku tasa-arvon nimissä, vaikkei tönöä omistaiskaan :headwall: :headwall:
Järjenkäyttö on sallittua!

Alkuperäinen kirjoittaja FröbelinPalikat:

Joo ja lätkäistään kiinteistöverokin kaikille pakolliseksi, ihan vaan niinku tasa-arvon nimissä, vaikkei tönöä omistaiskaan :headwall: :headwall:

Järjenkäyttö on myös sallittu ns.vapaamatkustajilla,jotka eivät maksa nyt lupaa ja silti katsovat.

Hyvä juttu niille, jotka töllöä rehellisesti katsoo (eli maksaa myös siitä ), huono juttu niille jotka ei töllöä katso. Reilusti alle 200?? Eli vissiin tarkoittaa 190?. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Hyvä juttu niille, jotka töllöä rehellisesti katsoo (eli maksaa myös siitä ), huono juttu niille jotka ei töllöä katso. Reilusti alle 200?? Eli vissiin tarkoittaa 190?. :xmas:

Ja montakohan vuotta menee että on enemmän kuin nykyään? Veikkaan ettei montaa!

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Alkuperäinen kirjoittaja FröbelinPalikat:

Järjenkäyttö on myös sallittu ns.vapaamatkustajilla,jotka eivät maksa nyt lupaa ja silti katsovat.

Ootko sä kapiaisen tytär? Yksi mokaa, niin kaikkia rangastaan...

Minusta tuo olisi ihan loistava päätös. Sen sijaan että mietitään asiaa mulle-mulle-kantilta, sitä vois ajatella vähän laajemmin. Omalla äidinkielellä tehtäviä laadukkaita tuotantoja ei mistään Subilta tai muualta tässä laajuudessa tule. Luojan kiitos kaikki kanavat eivät näytä pelkästään amerikkalaista realityä.

Alkuperäinen kirjoittaja häh:
miksi ne ei saa toteutettua nyt digiaikana et ne maksaa jotka kattoo telkkaria ja ne voivat myös katsoa, eli jotka ei maksa niin salataan lähetys. Luulisi nykyisin onnistuvan!

No siksi, että tekniikka antaisi periksi, mutta TV-luvan maksavien määrä romahtaisi. Koskapa tämähän pitäisi sitten rajoittua vain Ylen kanaviin, maksullisia kanavia pitäisi edelleen saada katsoa.

Yhteistyössä