Tuusula/Jokela/Hyvinkää

  • Viestiketjun aloittaja Tiipu
  • Ensimmäinen viesti
vielä jatkoa tohon mun kirjotukseen. Luin uudestaan mitä olit Marisk kirjottanu. En ole menossa sinne liikunta juttuun. Näillä viikoilla ei enää jumpata :)
Mitä tulee tohon sun kysymykseen terveyspalveluista ja kelasta jne. Mun kokemus on tuusulan lekureista ja neuvolasta. Miehellä on kohta 7 vuotta täyttävä poika joka on asunu meillä puolet ajasta joten olen paljon hänen kanssaan näitä kokemuksia saanu. Valitettavasti toi lääkäri puoli on sellainen missä olis paljon parannettavaa. Mutta sitä se on varmaan ympäri suomea. Vaikka kuin olis lapsi kyseessä niin aina ei ole varma että sais lekurille ajan esim. Ja sit jos sattuu joutumaan menemään Hyvinkäälle päivystykseen niin voi ei. Siellä menee koko päivä ihan yhtä lailla ku aikuisillakin. Kela on hyvä. Tuli hyvä äitiysrahapäätös ja nopeasti. Näin. Koitetaan nyt pitää tää ketju ylhäällä ettei se jää muiden jalkoihin.
 
Marisk: Kyllähän noita kerhoja sun muita aktiviteettejä sais olla enemmänkin lapsiperheille. TK:sta mulla ei oo mitään hyvää sanottavaa. Onneks meillä on vakuutus esikoisella että voi käyttää sitä tarpeen mukaan yksityiselläkin. Kelan kanssa kaikki toiminut tähän saakka ihan mainiosti.

Niin juu ja sama juttu, et näillä viikoilla ei kyllä enää jumpata, kun joka paikka kremppaa :kieh:
 
minäkin nyt hiukan vaikka esittelen itteeni..

eli 23 vuotta mies 29 ja meille eka lapsi tulossa. lisäksi vielä koiruus kuuluu tähän perheeseen..
asutaan täällä järvenpäässä, muutettiin viimekesänä tänne tuolta helsingistä.

laskettu aika on 20.4 joten ei enää toivon mukaan kauan tarvi tän masun kanssa painia..
:kieh:

mitähän vielä kirjottaas?? yv. voi laitella.. =)

jalava ja smurffi 38+1
 
Tiipu on hävinny siliän tien :(
Olisko kellään mielenkiintoa tavata joskus? Meillä tais olla jo parilla laskettu aika lähellä joten ehkä joskus olis kiva myös tavata sit ku tulee oltuu kaikki päivät vaan kotona vauvan kans muuten?
Kauheessa kiireessä oli pakko tulla laittaa pari riviä taas ettei tää jää tää ketju. Mutta privaa saa kans laittaa.
Jalava: laitoin privaa sulle. Samoin Mariskille taisin laittaa muutama päivä sitten.
Hyvää pääsiäistä.
 
Pääsiäisreissusta taas palattu.. Ihanaa! Oltiin taas tiputtu jonnekin mut onneks tää löytyy helpoiten omista viesteistä.. Hyvä kun Heitar piät meitä näkysällä.. Sulla ja Jalava lla onkin piakkoin laskettuaika! Millä mielin olette? Onko kaikki mahdolliset tarpeet jo hankittu vauvaa varten?

Jalava: Kiva kun kerroit lissää. Mikä koiruus sulla on? Meil Bernipoika, Jope..

Köh, köh.. mites sitä yv:tä luetaan?? En oo ikinä sellasta lähettäny/vastaanottanu.. Pitäskö sen tulla sinne omaan e-postiin, jonka on omiin tietoihin merkannu?? (Sinne ei ollu ainaskaan vielä tullu Heitarilta meilii..)

Juup, työ ootte kaikki jo niin pitkällä menossa, ettei paljoo raskausajan liikunnat kiinnosta.. :whistle: Mut joo, toivottavasti sinne ns perhevalmennuksen ekaan osaan tulee muitaki, etten oo ainoo... viikon päästähän tuon näkeepi..

Merisimpukka: Juu, osittain siksi hieman teiltä kyselin näistä palveluista ym, et kantsiiko se vakuutus ottaa vaiko ei... Mie oon vain kerran käyny täällä terveyskeskuksessa itteni kanssa, joten kokemusta ei kovin ole. Ja hyvä tietää tuo Hyvinkään päivystys. Ollaan meinaan mietitty et sinne mennään jos jotain sattuu, kun toinen vaihtoehto on toi Peijas ja mies ei astu sinne kirveelläkään.. Sinne kuulema kuolee jos joutuu esim pienen haavan vuoksi :ashamed: jeps, no eihän se nyt ihan noin taia mennä, mut silti Hyvinkäälle on meinattu suunnata..
 
Hei,

esittäydyin jo aiemmin, mutta lyhyt kertaus 34 v, la 17.10.

Me ollaan asuttu Jokelassa 3vuotta ja olen yleisesti ottaen tyytyväinen meidän perheen käyttämiin kunnan palveluihin (koulu, päiväkoti, neuvola, hammashoitola ja kouluterveydenhuolto) kouluasrvosana 7½. Toki koululuokat ja päiväkotiryhmät sais olla pienempiä, mutta... Tietysti Jokelasta katsottuna kela ja kunnan virastot on "kaukana", mutta se tiedettiin ja hyväksyttiin silloin kun taloa ruvettiin Jokelaan suunnittelemaan.

Tk:ssa ei juurikaan asioida, lapsilla on sairaskulukorvausvakuutukset (suosittelen) ja miehen kanssa käytetään työterveyshuoltoa ja no nythän minä käyn äitiysneuvolassa, josta en osaa vielä sanoa mitään yhden kerran olen käynyt.

Meillä on kaks koiruutta nöffi ja käppänä.

Onkos mitään kokoontumisia suunnitteilla?

Mitenkäs sinne raskausajan liikunta-valmennukseen voi ilmoittautua kun joku semmoiseta mainitsi aiemmin? Vai onko jo liian myöhäistä?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.04.2007 klo 13:29 marisk kirjoitti:
Pääsiäisreissusta taas palattu.. Ihanaa! Oltiin taas tiputtu jonnekin mut onneks tää löytyy helpoiten omista viesteistä.. Hyvä kun Heitar piät meitä näkysällä.. Sulla ja Jalava lla onkin piakkoin laskettuaika! Millä mielin olette? Onko kaikki mahdolliset tarpeet jo hankittu vauvaa varten?

Jalava: Kiva kun kerroit lissää. Mikä koiruus sulla on? Meil Bernipoika, Jope..

Köh, köh.. mites sitä yv:tä luetaan?? En oo ikinä sellasta lähettäny/vastaanottanu.. Pitäskö sen tulla sinne omaan e-postiin, jonka on omiin tietoihin merkannu?? (Sinne ei ollu ainaskaan vielä tullu Heitarilta meilii..)

Juup, työ ootte kaikki jo niin pitkällä menossa, ettei paljoo raskausajan liikunnat kiinnosta.. :whistle: Mut joo, toivottavasti sinne ns perhevalmennuksen ekaan osaan tulee muitaki, etten oo ainoo... viikon päästähän tuon näkeepi..

Merisimpukka: Juu, osittain siksi hieman teiltä kyselin näistä palveluista ym, et kantsiiko se vakuutus ottaa vaiko ei... Mie oon vain kerran käyny täällä terveyskeskuksessa itteni kanssa, joten kokemusta ei kovin ole. Ja hyvä tietää tuo Hyvinkään päivystys. Ollaan meinaan mietitty et sinne mennään jos jotain sattuu, kun toinen vaihtoehto on toi Peijas ja mies ei astu sinne kirveelläkään.. Sinne kuulema kuolee jos joutuu esim pienen haavan vuoksi :ashamed: jeps, no eihän se nyt ihan noin taia mennä, mut silti Hyvinkäälle on meinattu suunnata..

Heipsan!

eli ensiksi Yksityisen viestin lukeminen. tuolla ylhäällä jossa lukee sun nimimerkki, siinä rekisteröinnin vieressä.. niin siellä lukee että sinulle on saapunut uusi viesti.. joko klikkaamalla sitä tai sitten tuolta vasemmasta laidasta keskustelut ja sitten tulee se valikko johon osioon haluaa kirjoitella. niin siinä lukee että hyvää päivää yms yms.. sinulle on saapunut viesti. ja siellä sitten pystyy lähettämäänkin.
toivottavasti ymmärsit.. oon aina niin huono selittään.. :whistle:

ja kaikki on valmiina vauvaa varten. kunhan suostuis tulemaan jo maailmaan.. :D hiukan on sellaiset sekavat fiilikset, välillä miettii että missäs se peruutusnappula on että halusinko varmasti tätä. mies on kuitenkin ihanan rauhallinen ja se rauhoittaa sitten mua itteenikin.

meillä on shetlanninlammaskoira.. eli ihmiset sitten paremmin tuntee sen minilassiena.. :D aivan ihana pakkaus se on.

jalava ja smurffi 38+5
 
Kiitti Jalava yv-ohjeista :) Toivottavasti vauvelinne syntyy viimeistään ajallaan ja pääsette tutustumaan uuteen perheen jäseneen. Ihanaa! Meil on viel pitkä tovi siihen hetkeen.. Mut odotan kans sitä et millon tulee tunne, etten välttämättä halua tätä!! Kun kuulemani mukaan se on ihan normaalia..

Kanarianlintu: Hyvä vinkki tuo vakuutusjuttu.. Olemme kovasti sitä pähkäilleet.. Ja toisekseen vielä mietityttää et kantsiiko se vakuutus ottaa ennen vauvan syntymää vai heti jälkeen. Sehän on ainaski meiän vakuutusyhtiössä, Fenniassa, 50 ? kalliimpi koko lapsuusajan jos ottaa etukäteen mut kattaa toki synnytyksen aikaiset tai siitä johtuvat ongelmat..
Mie sain neuvolan kautta tietoon nuo päivät jolloin on perhevalmennusta. Tuo eka osuus on siis vain odottaville (ei iseille) ja siellä käydään liikuntaa ja jumppajuttui läpi. Voit varmaan kysyä neuvolatädiltä tuota aikaa, et onko sun mahdollista päästä siihen. Se pietään Hyrylän fysioterapian tiloissa viikon päästä keskiviikkoiltana.. Tuon aikataululapun mukaan nää ajat on tarkotettu selllaisille, joilla on la elo-syyskuussa..

jassoo, tarttee siirtyy pyykkien levittämiseen...
 

Heippa!

Löysin palstan vasta äskettäin, kiva kuulla että on muitakin odottajia täällä Tuusulan suunnalla! Plussasin tänään, mutta en ole selvillä ollenkaan raskausviikkojen määrästä (ensikertalaisia kun ollaan...) Olen 30-vuotias nainen Lahelasta, perheeseeni kuuluu lisäkseni mies ja akvaariokaloja. Olis kiva tutustua ja tavatakin vauvailun ja muun merkeissä!!
 
Marisk: Tosta Hyvinkään päivystyksestä, niin sinne täytyy olla lähete terveyskeskuksesta jos päiväsaikaan sinne haluaa. Ainoo että lähtee sinne ajamaan ilta kymmenen jälkeen kun terveyskeskus menee kiinni, niin voi mennä ilman lähetettä. Mä kävin siellä esikoisen kanssa istumassa tossa joulukuussa viisi tuntia kun sillä oli vatsatauti jatkunut neljä päivää ennen kun päästiin osastolle hoitoon. Joten suosittelen kyllä lämpimästi sitä vakuutuksen ottamista lapselle! Ja Peijakseen en minäkään lähtis, kerrasta oppineena...

 
Jeps, Kiitti vinkistä Merisimpukka

Ja Odile, lämpimästi tervetuloa hengiin! :flower: Mie olin myös aluks pihalla noista viikoista sun muista mut yks hyvä sivusto helpottaa laskuissa http://www.tekay.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=54, toivottavasti linkki toimii :)

Mie kävin tänään piiiiitkästä aikaa kaverini luona kyläilemässä. Pääsin kertomaan vauvauutisia, ihanaa! Ja kyllä olikin iloinen ja onnellinen puolestani.. Hällä on kohta vuoden vanha poitsu ja kovasti kaipaavat kaveria..

Huomenna avataan Tammistoon uus Lastentarvike -liike.. Taidan lähteä aleostoksille, jos vaan mies uskaltaa päästää :LOL:

Mutta ei kummempia tällä kertaa. Saisinkohan tänään apua kesärenkaiden vaihdossa :)
 
marisk harmaana
Huomenii.. ajattelin hieman nostella.. Uuupp!

Eipä tullut osteltua mitään sieltä lastentarvikkeesta.. Ei tosiaan ollut kummosia tarjouksia, tai siis oli tosi hyvä tarjous yksistä hyvistä matkarattaista muttei me tartteta niitä..

Mukavaa työviikon alkua kaikille!
 
moi

voi vitsi, en oo enää käyny hetkeen kattomassa tätä palstaa ku tuntu hetken et olin ainoo joka tähän kirjotti. Siks olen pudonnu täysin keskustelusta.

Oletko Marisk nyt löytäny ne yksityisviestit? Mä laitoin sulle viestiä tulemaan silloin pari viikkoa sit meinaan...
Täällä edelleen odottelen ja oon henkisesti valmistautunu siihen et tää kaveri tulee myöhässä kuitenki koska ultran mukaan se on poika ja miehiä saa aina odottaa :LOL:
eiks niin??
Jalavan kanssa on tullu kirjoteltua y-viestiä ja hänestä ei oo kuulunu mitään maanantai aamun jälkeen, näinköhän Jalava on sitten pukkaamassa hyvinkäällä =)
Kaikki hankinnat on tehty ja kaikki on nyt vaan yhtä odotusta. Viikko 38 alkaa just joten ei kauheesti tarttis enää odottaa.
Oon tässä loppuraskaudessa miettiny et miten sitä kestää seuraavassa raskaudessa ku joutuu aloittaa kaiken odotuksen alusta. Heh. Nyt tietää miten pitkä taival on edessä meinaan.
No, hyvää kannattaa odottaa. Kyllä mä toivon et luoja sois meille viel tytön tämän mahdollisesti pojan jälkeen. Niin, ja jos on tyttö niin sit pojan haluan vielä ;)
Mies on samaa mieltä.

Olo on ollu tosi jees. Ei mitään valittamista. Mitään synnytykseen viittaavia oireita ei ole näkyny eikä kuulunu.

Koitetaan nyt pitää tää sitten hengissä tää palsta ja käyn taas nostelee jos ei kukaan kirjottele.

 
Moron!

Heitar: En tainnut saada yv:täs kun etusivulla lukee aina ettei uusia viestejä!! Köh köh, voi edelleen mennä tietämättömyyteni piikkiin, mut voisitko kokeilla laittaa uuestaan, ni voisin harjotella? Tsemppiä sinulle viimesille viikoille!! Ja mielenkiinnolla odotetaan Jalavan uutisia..

Lastentarvike-niminen pulju avattiin Tammistoon siihen samaan taloon sen valtavan leluliikkeen kanssa.. Budget Sportin eteen..

Jep, eiköhän mekin oteta se vauvavakuutus. Varsinkin kun koirakin on vakuutettu, ni onhan se vauva kuiteski tärkeempi!!!!! Vielä jäi kuiteski harkintaan et ennen raskautta jo vai vasta ku beibe syntyy..

Tänään oli taasen neuvola ja näin uuden neuvolatätin :) Mukava nainen oli, eikä kylläkään täti vielä, ehkä mua hieman vanhempi.. :D

Olin eilen siellä fysioteraupeutin pitämässä raskausajan liikunta -perhevalmennuksessa. Oliko teitä muita siellä? Yllättävän moni ekaa odottava oli saapunut paikalle, meitä oli 16 henkee siellä (jotenkin olin ajatellut, et jos 5 henkee tulee ni hyvä..) Mutta mielestäni ihan ok muistuttaa mieleen liikunnan ja venyttelyn tärkeyttä..

Mut nyt takas töiden pariin..
t. Marisk ja Elmeri 22+6
 
heibsan

Jalava on tosiaan synnyttäny, olikse keskiviikkona. Kävin huhtikuisten pinosta kattelemas ku ei kuulunu mitään.
Varmaan tulee kertomaan meilleki kuulumisia joku päivä? Luulis et pääsee viimeistään huomenna pois jos ei oo mitään ongelmia ollu.
Toivotaan et kaikki on kunnossa.

Minä täällä koitan jaksaa/malttaa odottaa loppuun saakka. Toivottavasti ei kauheen kauaa enää tarttis odottaa.
Olo on tosi jees mutta ku ei malta... =)

Onkohan siellä Hyvinkään sairaalas vieläkään päästy aloittaa sitä remppaa. Noi rempat aina tiedetään..aina myöhästyy.

Hyvää viikonloppua. Lähen tästä tekee aamupuuroa.

heitar + nuusku 37 + 2
 
merisimpukka harmaan
Kovasti onnea Jalava :flower:
Kumpikos teille nyt sitten tulikaan?

Marisk: Nuori neuvolan "tätisi" kuulostaa samalta kun mun neuvolantäti. Tosi mukava minusta, ei oo vielä ainakaan kerenny leipääntymään hommaan =)

Heitar: Sulla ei oo enää kauaa odotettavaa! Vaikka tiedän kyllä että ne vikat viikot tuntuu tosi pitkiltä. Mutta odotus palkitaan =)

Tulispa jo heinäkuu, jotta sais omankin vauvan maailmaan. Mä oon niin malttamaton nyt jo!
 
moi

Merisimpukka...: ei oo pitkä aika joo. Täytyy jotenki vaan jaksaa. Keksii paljon tekemistä niin et päivät menee nopeesti ja ei ehi liikaa ajattelee. Tiistaina olis seuraava neuvola. Katotaas mitäs siellä sanotaan. Moni mun tuttu on ihmetelly et miksei oo tehty täällä tuusulassa mitään vauvan koko arvioo ja synnytystapa arvioo. No, kai se mahtuu tulee :whistle:
Parempi ettei ala moista ajattelee yhtään.

Jalava: ihanaa että olette päässy kotiin eikä menny yli ajan. Nyt sitten perhe elämä alkuun, nauti. Vauva on niin lyhyen ajan pieni. Kirjottele ku ehit tosiaan kuulumisia ja miten meni synnytys.

Mites teillä muilla vointi? Mulla tosi jees, ei mitään vaivoja onneks.

heitar + Nuusku 37 + 4
 

Jalavalle, iso :hug: ja paljon onnea koko perheelle! :flower: Tule ihmeessä kertomaan uudesta tulokkaasta ja synnytyksestä!!

Merisimpukka: Hauskaa jos meillä on sama täti :) Mutta toisaalta eihän se mikään ihme ole, kun samoilla suunnilla asustellaan..

Mut nyt tarttee jatkaa duunii..
 
nostelua.
Tänään olis neuvola. Mitään synnytykseen viittaavaa ei ole tapahtunu vielä. Kauheesti ei olis enää aikaa laskettuu. Silti täytyy ajatella et se voi mennä yli koska muuten tulen hulluks jos ei kuulukaan laskettuna aikana. Mies ei kans meinaa millään jaksaa odottaa.
Täällä olo edelleen hyvä.
Mites teidän muiden voinnit?
 

Yhteistyössä