Tuusula/Jokela/Hyvinkää

  • Viestiketjun aloittaja Tiipu
  • Ensimmäinen viesti
marisk harmaana
Hyvin täällä voidaan. Tosin keskiraskaus menossa, joten toivottavasti ei kovin huonoks meniskään. Ihana ajatella että tulee kesä ja kukkaset.. sitten myös La lähenee..

Toivottavasti, Heitar teidän ei tarvitse enää pitkään odotella uuden vauvelin maailmaan tuloa... Ihanaa!

t. marisk 23+5
 
Marisk toivottavasti ei joo. Eilen tuli ekaa kertaa mietittyä et apua miten mä kestän sen kivun. Vauva nimittäin liikku eilen yhtäkkiä niin paljon ja kovaa et sattu ihan älyttömästi, siinä samassa mietin et supistus on vielä kovempi joten siinä sitten kestät.
:whistle:
Kai sen sit kestää ku on pakko. Mutta kyllä vähä kauhistuttaa. Onneks lopussa seisoo palkinto ja supistuksissa tulee kuitenki väliä ettei se kestä koko aikaa.
Hermostuneen puhetta :D

heitar + nuusku 37+ 6
 
heippa!

muutaman sanan varmaan kerkee tänne kirjoitteleen kun tyttö nyt hetken vielä unilla!

eli meille syntyi tyttö keskiviikkona 18.4 ja synnytys kesti 8 tuntia. lapsivedet menivät yöllä noin klo 1 aikaan ja sitten pikkuhiljaa alettiin tekeen lähtöö hyvinkäälle.. kaikki meni tosi hyvin. en vähättele niitä kipuja ollenkaan. mutta olin varautunut paljon paljon pahempaan. ja itse toipunut tosi hyvin. ollaan oltu koko perhe jo vaunuilemassakkin..

isukki tykkää hoitaa vaavia ja mä pääsen sitten YKSIN ulos..ihanaa olla hetki yksin koiran kanssa ulkona niin johan se piristää kummasti.

meillä syödään jotain kolmen tunnin välein suunnilleen ja tyytyväinen on ainakin vielä toistaiseksi.. =)

mutta palataan myöhemmin taas.. =)

jalava ja tinttamaria 1vko
 
ihanaa kuulla kuulumisia Jalava!
Ai ei se ollukaan niin kamalaa ku luulit. Hyvä niin ja hyvä että kaikki meni hyvin. Onnea vielä pienestä tytön tylleröstä.
Nyt se on ohi sulta, meillä vielä edessä :whistle:
Kerro lisää ku ehit.

 
Heippa,

Täällä on kärsitty migreenistä nyt sunnuntaista asti. Aina kun luulen et nyt se on helpottanut niin alkaa taas näköhäiriöt ja päänsärky...huoh
Ens keskiviikkona olis lääkärineuvola, jospa keksisivät tähän jotain..

Kiva kuulla Heitar, että voit edelleen hyvin vaikka jo loppumetreillä olet.
Mihin olet lähdössä synnyttämään, Hyvinkäälle vai Helsinkiin? Onko vielä mitään merkkejä lähestyvästä synnytyksestä?

Hyviä vappuja kaikille!

Merisimpukka ja sintti rv 26 :heart:
 
moikka

vai on Merisimpukalla ollu migreenia, se on kurjaa kyllä. Mulla on raskauden aikana tullu muutaman kerran sellaista et alkaa tulee sahalaitaa silmiin ja sit se menee niin pahaks ettei kunnolla näe eteensä. Pakko mennä sulkee silmänsä. Noin 20 minsaa pitää silmiä kii niin se menee ohi. Aina ei tuu edes päänsärkyä sen jälkeen. Kumma juttu. Epäilen et se johtuu siitä jos niska ja hartiat pääsee menemään liian jumiin..

Täällä on joo olo edelleenki tosi jees. Ei mitään vaivoja. Mitään oireita mitkä viittais synnytykseen ei ole ollu. Saa nähä kuin kauan joutuu viel odottaa. Mieski on tosi malttamaton ja nyt on alkanu jo tulee viestejä et joko joko.. ;)
Perjantaina olis laskettu aika menkoista katottuna. Kahen ultran välillä on sitten laskettu aika vaihdellu sen ens perjantain 4:nnen päivän ja seuraavan viikon 10:nnen päivän välillä. Joten siis ei pitkä aika enää. Jos menee yliki niin silti viimeistään kolmisen viikon päästä olen jakautunu. Ihanaa. Pitäkää siis peukkuja pystys et kaikki menee hyvin ja tulee terve vauva =)


Sen verran viel muokkaan et lisään sen vastauksen synnytyssairaalasta joka on Hyvinkää.
rv 38 + 4<br><br>
 
Moron!

Ja Hauskaa Vappua etelä-suomalaisille!

Merisimpukka: Harmi, että on migreeni vaivana. Se se on vihon viimesimpiä tiloja... :hug: Toivottavasti eivät vaivaa usein!

Heitar: Mukava kuulla, että olet noin positiivisin mielin vaikka voipi vielä olla aikaa synnytykseen! Toiset ovat niin malttamattomia tuossa vaiheessa - niin kuin osaan kuvitella itsenikin sitten elokuussa :LOL:

Mulla on alkanut nyt nuo supistukset vaivaamaan.. Vähän kun liikkuu tai tekee jotain ni alkaa supistamaan mutta en oikeen osaa vielä laskea, et millon eka loppuu ja seuraava alkaa.. :whistle: mut opin varmaanki pikku hiljaa :)

Mutta, nyt tarttee alottaa työt, et pääsee kotiokin täältä!
<br><br>
 
huomenta tänne!!

heitarilla ei ole sitten enään pitkä matka.. =)

täällä aletaan opetteleen arkea.. mies läksi töihin tänä aamuna. olisihan ollut kivaa jos se vielä olisi ollut kotona. mutta onneksi on 2 viikkoa vielä isyyslomaa jäljellä sitten kesää varten... =)

meillä tytön kanssa mennyt tähän asti hyvin. yötkin! =) syö jotain 21-22.30 välillä ja sitten veteleekin jo 5 tuntia kerrallansa unta.. joten siinä saa itekkin nukuttua tosi tosi hyvän pätkän. ja jaksaa sitten päivän itekkin touhuilla.. outohan tää on kun pitää ottaa joka asiassa toinenkin huomioon. mutta on varmaan kuitenkin ihan normaalia. =)

mutta nyt taas pitää mennä!

jaksuja kaikille!

jalava ja tinttis
 
heippa

merisimpukka: ei täs auta muu ku olla positiivinen, turhaan sitä olis negatiivinen. Se on lähempänä kuitenki ku koskaan ;)
Täällä siis vielä odotetaan. Tulee ku tulee.

jalava: oon vähä kyl kade ku sulla se on jo takana :)

Toivottavasti se hyvinkää osoittautuu hyväks paikaks. Huomenna on neuvola joten täytyy tulla kertoo sit kuulumisia.

heitar + nuusku 38 + 6
 
Moikka,

Jalava: Onpa sulla ihana vauva kun antaa noin hyvät yöunet äidillekin. Itsellä vielä hyvässä muistissa kuinka esikoisen kanssa heräiltiin pahimmillaan tunnin välein, mutta sillä olikin koliikki. Niitä yöunia on osannut arvostaa lapsen saannin jälkeen ihan toisella tapaa =)

Heitar: Peukut pystyssä että kaikki sujuu hyvin! Itse olen menossa "synnyttämään" naistenklinikalle. Siellä olin viimeksi perheosastolla ja tykkäsin kovasti! Oli tosi mukavaa henkilökuntaa.

Marisk: Sinulla jo supistuksia. Toivottavasti jotain harjoitussupistuksia vain. Mä en oo huomannut kun vasta kerran että maha meni kivikovaksi, kun kaupoilla tuli käveltyä.

ON: Täällä myös huomenna neuvola. Migreeniä on ollut edelleen, muttei onneksi joka päivä ole ollut päänsärkyä. Välillä pelkkiä näköhäiriöitä. Sintti on alkanut viihtyä mahassa poikittain. Maha on kummannäköinen ja kyljissä vaan kiristää.
 
heippis!

nopsaa tulin kuulumisa hiukan kirjoitteleen..:)

tsemppiä kaikille teille mahakkaille vielä! kyllä se odotus sitten palkitaan! :) :flower:

meillä tyttö on tänään tasan 2vko vanha ja eka neuvola onkin tänään. kohta saakin alkaa valmisteleen lähtöä sinne..:)

ihan kivasti on nää ekat päivät menny kotona. hiukan jännittää liikkua vauvan kanssa ulkosalla kun miettii että pärjääkö sen kanssa jos se alkaa kitiseen tms. kun kaikki on vielä niin opettelua. vaipan vaihtokin saattaa kestää jotain 15 min.. :whistle: no siihen kuuluu kyllä hiukan leikkiäkin mutta siis tooosiii hitaasti kaikki sujuu. mutta onneksi ei ole kiire minnekkään.

koira meillä suhtautunut tosi hyvin. aivan älyttömän kiinnostunut se on ja "vahtii" vauvaa. jos pinniksestä kuuluu tuhinaa niin sitten tullaan juosten "sanomaan" että hei tee jotain se ääntelee..:)
ja sitten tykkää nuuskutella jalkapohjia.. ihoa en oo vieläkään antanut nuuskuttaa ettei tuu pikkuselle sitten mitään.. mutta eiköhän se allergia olis tullu jo jos olis??

mutta palataan taas myöhemmin!

jalava ja tinttis.
 
nostetaas meidän porukkaa taas.

Täällä edelleen odotellaan. Pientä oireilua kyllä on mutta se nyt ei välttämättä kerro mitään.
Täytyy vaan malttaa nyt edelleen. Se on kuitenki taas lähempänä kuin koskaan ;)

viikonloppuja.

heitar ja nuusku 39 + 2
 
Heipsansaa!

Mites teidän neuvolat meni? Miul on kans neuvolalääkäri tällä viikolla.. Saas nähdä mitä siellä tällä kertaa on tiedossa.
Ihanaa kun on lämmintä ja aurinkoista! Ja jo TOUKOKUU!

Kesää siis odotellessa!
(Oltiin pudottu jo 5. sivulle.... hiiiop! Missäs kaikki on?)

Mukavaa viikkoa massukoille!
t. Marisk ja Elmeri 25+3
 
moi

neuvola meni hyvin. Ei ollu mitään ihmeellistä. Kovasti odottelen täällä edelleen. Hohhoijaa.
Huomenna taas olis neuvola. Kyllä siellä nyt saa rampata. Mietin tässä jo eilen et miten se vauva mahtuu vieläki liikkumaan näin hyvin tuol masussa. Ja sit mietityttää et onkohan sillä kaikki hyvin ja miten se selviää synnytyksestä. On aika sekaisin kaikki aatokset.
Supistuksia tulee öisin mutta on suht kivuttomia, enemmänki sellaisia mukavan tuntusia. En osaa selittää. Ja tissejä polttelee ja kihelmöi jännästi joten ei kai se synnytys kauheen kaukana enää voi olla. :LOL:
Niinpä tai sit voi.

Mites muilla vointi?

heitar + nuusku 39 + 5
 
Neuvolassa kaikki muuten hyvin, mutta lääkärin mielestä mun maha ei ollut kasvanut tarpeeksi. (Vaikka itestä tuntuu et se on kyl iso) Jos vielä kolmen viikon päästä mennään alakäyrillä niin sitten naikkarille ylimääräiseen ultraan. No ei sekään huono vaihtoehto =)

Heitar: Alkaa jo jännittää sun puolesta. Enää ei voi olla tosiaan pitkä aika =)

T:merisimpukka + sintti 27+3
 
Merisimpukka:
ei tässä tosiaan enää kauaa voi mennä :D
Mutta eipä sullakaan nyt enää mahoton aika ole... Jännittääkö sua yhtään jo? Kesä menee niin nopeesti kuitenki että kohta pääsette muutki tositoimiin.

Täytyy kyl sanoo ettei kyl kateeks käy jos tulee oikein kuuma kesä B)
Mä oon muuten ihan unohtanu et mistä kukaki oli ja kuin paljon on viikkoja ja onko eka vai toka lapsi jne jne. Pitäiskö kaikkien laittaa omat tiedot niin tulis kerrattua?

Mä oon:
- tuusulasta jokelasta tarkemmin
- 27 täytän syyskuussa
- eka lapsi mulle, toka miehelle, avoliitossa ollaan, seuraavaksi 4 vuotta täyteen yhteiseloa
- laskettu aika on vaihdellu 4:nnen ja 10:nnen päivän välissä tätä kuuta

Nyt ei tuu muuta mieleen. Jaksuja taas kaikille.

 
Galluppiin vastailen pikaiseen:

- Riihikalliolainen Tuusulasta
- Ensimmäinen lapsi molemmille, La 17.8.07
- ikää tulee mullakin 27 mut marraskuussa :)
- Ja avioliiton satamaan ajauduttiin pari vuotta sitten


Jaksuja juu, sinullekin Heitar! Mukava kuulla taas juttua kuinka ensisynnyttäjällä menee synnytys.. :hug:

Omaa siis odotellessa..
marisk
 
Galluppiin:
-28v. tuli viime kuussa jo mittariin
-toista lasta ootellaan, esikoistyttö 2,5v
-Hyrylässä asustellaan

Juu ja kyllä se pikkuhiljaa alkaa hirvittää omakin "synnytys", kun
viikkoja tulee hirveetä vauhtia. Uusi tulokas tulee syntymäänkin jo
heinäkuussa sektiolla.

Onko teillä kellään muuten mesengeriä? Vois olla kiva vaihtaa kuulumisia silläkin puolen =)

T:Merisimpukka ja Sintti
 
heips

on mese. Laitatko tiedot tulee niin otan sut ryhmääni :)
Täällä taas uusi päivä. Neuvolaan pitäis mennä iltapäiväl. Tuli nukuttua kauheen pitkät unet, tosi jees mutta silti oon ihan poikki. JOhtuu varmaan just siitä ku nukkuu niin paljon. Mutta kohtapa ei nukuta varmaan.
Tulis se vauva nyt ennen sunnuntaita niin pääsis viettää äitienpäivää hänen kans.
Jaksuja jälleen tytöt.

heitar ja nuusku 39 + 6
 
Pikainen visiitti kaksplussan palstalle..

Mutta siis Aivan ihanaa Heitar, että saat vielä nukuttua päikkäreitä. Sitä olenkin kovasti miettinyt, että pystyykö enää nukkumaankaan sen mahan kanssa sitten viimesillään..

Luin eilen sen pikkuopuksen "21 erilaista synnytyskertomusta". Oli kiva kuulla kokemuksia erilaisista tapauksista.. Jotenkin ei tällä hetkellä (vielä) pelota tuleva koitos. Onneksi! Taitaa se pelkokin/kauhu vielä ehtiä mukaan kuvioihin.. Mutta onhan tuo pois masusta jossain vaiheessa pukattava..

Ihanaa, kesä tulee!
Mukavaa päivää vauvamassukoille, pikku vauvoille ja tuoreille äideille!

t. marisk
 
Nostetaas taas tätä meijän pinoa vähäsen.

Joko olet Heitar päässyt tositoimiin? Olishan se ihana saada vauva vielä äitienpäiväksi. Niin hyvää äitienpäivää niin tuleville kun jo vauvansa saaneillekin!

Me lähetään tästä tekemään perinteinen mummi ja isomummikierros tälle päivälle. Illalla voidaan sitten syödä vielä kotonakin kakkua =)
 
moikka tytöt

Mites teillä sujuu?

Ilokseni ilmoitan että poikamme syntyi 9.5 klo. 15.30. Päivä ennen laskettua aikaa. Kaikki sujui todella todella hyvin. Mun synnytyskokemus ei vois positiivisempi olla. Nyt elämä on ihanaa ja ollaan niiiin onnellisia koko perhe.
Synnytys kesti vaan 9,5h, kun kerran ottaa huomioon että olin ensisynnyttäjä. Ponnistusvaihe kesti puoli tuntia. Kärvistelin pitkään ilman mitään kivunlievityksiä ja siitä syystä varmaan synnytys meni niin nopeasti. Loppujen lopuks otin epiduraalin jota suosittelen!!! Synnytys alkoi vesien menol ja supistukset alko heti kans ja aika tiheesti.
Välilihaa jouduttiin leikkaa ja tikkejä tuli jonkin verran mutta neki on jo tosi hyvin parantunu. Perjantaina olisin jo päässy kotiin mutta halusin olla vielä lauantaihin jotta mies pysty pitää varpajaiset ja muutenki siel sairaalas oli helppo olla ku ruoat ja kaikki oli valmiina tehtynä.
Strategiset mitat on 52 cm ja 3805g. Terve poika ja rauhallisuuden perikuva. Kaikki imetyksineen päivineen lähteny sujuu hyvin.

Heitar + Nuusku rv 0 ;)
 
VALTAVASTI ONNEA HEITARiile ja perheelle! Ihana kuulla, miten kaikki meni hyvin!! Eikä sitten tosiaan mennytkään kauaa edellisestä viestistäsi kun lähditte synnärille :) :flower: Sait sittenkin äitienpäiväksi nyytin kainaloon! Nyt alkaa iiihan uusi elämä!

Miul kuukausi töitä, ennenkuin jään kesälomalle ja siitä äippälomalle.. Jee, jee. Kyl on aika menny tosi nopeasti.. Äitini pahoitteli eilen kun on ollut niin vähän kyselemässä vointeja ja oloja ja ollut niin vähän mukana raskausaikana. No, eipä tuo ole haitannut, kun vastaus olisi ollut kaikkeen kyselyyn, että hyvin voin - ei mitään..

Satuitteko lukemaan lehdestä, oliko nyt Tuusulanjärven sanomat vai Vartti -paikallislehdistä viime keskiviikkona, kun oli juttu kohtukuolemista? Musta oli hyvä artikkeli lukea ja tietää asiasta.. Tippa siinä tuli linssiin, et miten kurjasti voi käydä mutta sellasta se elämä on.. Jätin lehden auki, et mieskin voipi artikkelin katsoa ja oli tuo jopa lukenutkin. Töissä kerroin jutusta, ni pari alkoi sanomaan, että älä stressaa itteäs lukemalla moisia. Mut ei se mun mielestä oo stressin paikka. Todellisuutta pikemminkin.. Toki ei sitä kenellekään halua!
 

Yhteistyössä