Tuusula/Jokela/Hyvinkää

  • Viestiketjun aloittaja Tiipu
  • Ensimmäinen viesti
Tiipu
Hei,

onko Tuusulan ja Jokelan seudulla raskaana olevia "mammoja" Itse olen 31 vuotias jokelalainen (muuttanut viime keväänä), ja kaipaisin ihan hirveästi jotain juttu, kahvi, lenkki ym seuraa tältä suunnalta. Odotan nyt esikoistani rv 20, laskettu aika elokuun 10, ja sitten jään vauvan kanssa kotiin, niin huolettaa hiukan etukäteen että miten saan aikani kulumaan, kun en oikein tunne ketään tältä suunnalta ja mieheni tekee välillä pitkiäkin työpäiviä.
Onko kenelläkään myöskään jotain tietoa, mitä kerhoja tai muuta on tällä suunnalla, missä vauvan kanssa voisi käydä. Joissan kaupungeissa on perhekahviloita, onko Tuusulan alueella? :flower:
 
Missu
Heippa! Olen entinen Tuusulalainen nykyinen Mäntsäläläinen...sen verran osaan sanoa että Tuusulan Hyrylässä on ainakin seurakunnan äitikerho ja sitten nuorisotalo mestassa on myös äitikahvila ja muistaakseni tiistaisin...mulla on laskettuaika 27.6 ja mietin kanssa, että olisi kiva käydä vauvan kanssa jossakin vastaavassa kun isommat lapset on koulussa sitten syksyllä. Olen muuten 30v. Täällä Mäntsälässä en vielä tiedä mitään paikkoja eikä täällä muutenkaan ole ystäviä, voipi olla että aika paljon tulen liikkumaan Tuusulan suunnalla sitten...
 
Hyrylässä taidetaan järjestää vauva uintia, jos sellainen kiinnostaa =) Itse olen ajatellut Mäntsälästä kanssa sinne lähteä pulikoimaan sitten syksyllä =)

Mäntsälän seurakunta järjestää näköjään ainakin jotain perhekerho toimintaa :) Samoten Mannerheimin lastensuojeluliitto...
 
Missu
Minkäs ikäisestä lähtien sinne vauvauintiin voi mennä? Edellisten kanssa ei tullut käytyä, mutta nyt vois mennä...silloin ei ollut Tuusulassa hallia ja nyt kun asun Mäntsälässä niin täällä ei ole hallia...
 
Moikka!
Me asutaan Riihikalliossa, Hyrylän kupeessa. Itsekin muutimme vasta puol vuotta sitten ja kaikki on ihan uutta. Esikoista mekin odotamme ja laskettu aika on 17.8. Oletko, Tiipu, menossa Hyvinkäälle synnyttämään? Teiltä on ainaski lyhkäsempi matka sinne.. Entä oletko tulossa sinne synnytysvalmennukseen? Sehän voitais katsoa joku samainen keskiviikko, niin voidaan siellä treffata. Mutta tuohan oli vasta rv 32-35, joten sinne on aikaa...

Olen miettinyt samaa, että miten sitä saa ajan kulumaan sitten kotona. Kun nyt jo meinaa mennä pinna jos mies tekee paljon ylitöitä. Lisäks mietityttää, että tylsistyykö, kun on vähän aikuisseuraa. No, aika näyttää!
Noista kerhoista sun muista mulla ei oo mitään hajua. Tarttee alkaa tutustumaan tarjontaan jossain vaiheessa..
 
täällä yks järvenpääläinen :wave: :wave: jos "huolitte" mukaan..

eli esikkoa täälläkin ootellaan ja hyvinkäälle mennään kun h hetki tulee.. laskettuaika 20.4...

muutettiin tänne järvenpäähän viimekesänä.. joten ei ole oikein tutustunut vielä kehenkään..

jalava ja smurffi rv36
 
marisk harmaana
Moi taasen..
En mitenkää halua ajaa sinua täältä pois mutta ehdotuksen annan. Tuolla Helistin.fi-sivuilla on useampia aloituksia Tuusula, kerava, järvenpääläisiä vauvailijoille mm. odottajien puolella ja muuallakin. Itse kävin tänään rekisteröitymässä mukaan. Siellä järkätään välillä tapaamisia sun muita. Omaa kokemusta ei näistä tapaamisista kylläkään ole.. Mut ottivat ainaski ihan kivasti mukaan! Eikusta mukaan vaan!
 
Tiipu
Tulikin sitten myöhemmin mieleen että J-pää unohtu listasta. Hyvinkäälle menen synnyttämään, en ole kyllä neuvolasta saanut siitä synnytysvalmennuksesta vielä mitään tietoa.
 
marisk harmaana
Moips!
Mie sain heti ekalla neuvolakäynnillä kaikki nuo perhevalmennuksen päivämäärät tietoon.. joka on tosi kiva, niin osaa varautua. Kyllä sinäkin ne ehdit vielä saamaan! Se synnytysvalmennus on tosiaan Hyvinkäällä ja sinne voi vapaasti mennä raskausviikoilla 32-35.
Helistimen sivuilla ihan ylälaidassa on rekisteröitymislinkki... munkin oli aluks se vaikee löytää...
 
Otetaanko yks kellokoskelainen lokamassu vielä mukaan?


Mulla on koko kesä vapaata ja juuri ketään en tunne täältä Kellokoskelta, jossa asun! Auto on käytössä ja huristelen nopeasti niin Jokelaan, Hyrylään ku Järvenpäähänkin. Uusia kavereita olisi kiva saada, ja kesällä mielelläni kahvittelen kanssanne!


Ippuli
 
tuore hyryläläinen
Täällä myös juhannuksen aikoihin esikoisen saava hyryläläinen! Muutettiin Hykeen reilu kuukausi sitten ja mielelläni tutustuisin samassa tilanteessa oleviin ihmisiin. :)

t. Anne 28 v.
 
Missu
Älkää unohtako mäntsäläläistä! Kiva tietää et kellokoskella on jotain toimintaa...onkohan se siinä saviahon päiväkodin vieressä? Ja mulla kans on auto ja liikun paljon tuusulassa päin. LA on siis juhannuksen tienoilla.
 
Täällä toinen 28-v. Hyryläläinen! Meille toinen lapsi tulossa heinä-elokuussa. Jos joku haluaa tutustua paremmin niin yv:tä voi laittaa!
Näitten muitten mainittujen paikkojen lisäksi Lahelassa kokoontuu ainakin neuvolaklubi, jossa juuri pienten lasten äitejä lapsineen kokoontuu.
 
Moi,

me asutaan myös Jokelassa ja olen 34v ja la on 17.10.

Perhekerhoja on kirkolla keskiviikkosin ja asemapäälikön talolla (sininen talo asemalla) ti ja pe. Seurakunnan ja MLL:n sivuilta löytyy lisää tietoa.

26.4 klo 18-19.30 on odottavien äitien ilta asemapäällilön talolla, siellä on aiheena kestovaipat ja kantoliinat.

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.03.2007 klo 12:57 Tiipu kirjoitti:
Tulikin sitten myöhemmin mieleen että J-pää unohtu listasta. Hyvinkäälle menen synnyttämään, en ole kyllä neuvolasta saanut siitä synnytysvalmennuksesta vielä mitään tietoa.
Kokemuksen syvällä rintaäänellä:
Käy lukemassa hyvinkään sairaalan nettisivut http://www.hus.fi/default.asp?path=1,32,660,546,957,1598,1805
Eli kun nuo sivut olet lukenut, ei tarvitse / kannata enää Hyvinkäälle "synnytysvalmennukseen" mennä. Ellet ole ilmaisen mehulasillisen perässä. :LOL:

Joo, eli oikeesti, itse kävin siellä viime heinäkuussa ja koko juttu on n. 45minsaa auditoriossa istumista ja diojen katsomista. (Ja AIVAN samat tekstit kuin nettisivuilla)

Synnytysosastolla ei ole "tutustumiskierroksia" tms, koska äidit ovat siitä valittaneet joskus, joten sinne ei pääse. (Mikä on tosi hyvä juttu, sitten kun olet siellä itse ollut) :D

Huomautin tästä sitten neuvolaasa, että turha reissu oli hyvinkäälle, niin täti tuumasi, että niinhän se on. :headwall: :headwall:
 
No, jopas meitä alkaa löytymään. Mukavata! :hug:
Luulin itse asiassa et tää pino ois hautautunu kun ei enää näkyny vähään aikaan.. Mutta kiitos Heitar, että nostit meitit!

Monet jotka ovat kertoneet ikänsä, ovat 30 hujakoissa. Itse täytän loppuvuodesta 27..

Merisimpukka, Sinulla oli jo yksi lapsi entuudestaan, niin ja toki muutkin joilla on jo lapsia. Oletteko olleet tyytyväisiä Tuusulan palveluihin lapsiperheellisenä? Kerhoihin, kelan toimintaan, terveyskeskuspalveluihin, sun muihin?

Ihanaa kun tulee kesä ja perhoset!
t. marisk ja Elmeri 20+5
 
voi vitsi, mihin noi muut hävis.
Mua nyt harmittaa ku löyty Jokelastaki porukkaa ja tää ei oo iso paikka :)
Onneks sentään sinä Marisk pysyt vielä kelkassa.
Milloin sulla MARISK olikaan laskettu aika? Ja mikä se on mistä kysyit et meneekö sinne kukaan?
Mä tulin just viimeisestä neuvolalääkäristä ja nyt sitten vaan odotuksen lopputunnelmissa sitten jään odottamaan että koska se meidän poika tulee. Ultrassa mikä tehtiin joulukuussa veikattiin aika satavarmasti et poika siellä on =)
Toivottavasti ei mene yli lasketun mutta siihen on nyt kuitenki paras valmistautua. Hyvää pääsiäistä.

rv 35 + 1
 

Yhteistyössä