tuun tänne itkee vaikka saankin varmaan pa*kat niskaan kaikilta

• Viestiketjun aloittaja p*ska äiti
  • Ensimmäinen viesti
p*ska äiti
millä hemmetin oikeudella mies saa mennä harrastuksiin yms kun mä täällä kantelen aamusta iltaan kuukauden ikäistä ja kuuntelen parivuotiaan kiukuttelua.niin kauan on hyvä kun vauva nukkuu ja voin leikkiä tytön kanssa,mutta kun vauva herää,joutuu tyttö leikkimään itsekseen ja raivoo siitä.
ja onhan mun jossain välissä ruoka ja kotihommatkin tehtävä.ite tuun niin kiukkuseks kun on kämppä sekasin ja pas*anen.

nyt käytiin kauheeta tappelua miehen kanssa siitä kun mä sanon,etten jaksa ja pyysin sitä olla menemättä reeneihin tänään.mulla oli jonkinasteinen synn.jälk.masennus ekan jälkeen ja nyt näyttää pahasti siltä että samaan menee...ainakin tänhetkinen olotila on just semmonen.

nyt kun sain pienen nukahtamaan,isompi heräs...taas mennään...

miksi
Miksi ihmeessä kannat koko ajan kuukauden ikäistä vauvaa?Eikä kaksivuotias kuole siihen jossei hänen kanssaan koko aikaa leiki.Opeta leikkimään itsekseenkin äläkä pompi joka vinkaisun perässä.
Teet ruuan siinä välissä kun vauva nukkuu ja otat kaksivuotiaan mukaan ruuanlaittoon.Annat pestä vaikka perunoita,yleensä lapset tykkää leikkiä vedellä.

:hug: Sopikaa että menette vuorotellen tai ei ollenkaan. Luulen että jokainen äiti on tuntenut joskus tuon epäreiluuden ja ymmärtää sinua. Ei ole aina helppoa olla äiti, se päävastuu lapsista kun on yleensä aina äidillä. Yritä saada miehesi ymmärtämään ja muista että et ole yksin :hug:

Minulta et ainakaan saa kakkaa niskaan. Meillä on tehty ihan selvät pelisäännöt molempien harrastuksiin ja ne myös pitää. Minä en jaksa ellen pääse harrastamaan omia juttujani välillä, ihan fyysisestikkään. Täytyy pitää kunnostaan huolta, äitiys ei tarkoita sitä että lösähtää paikoilleen.

Nyt kun poika on hereillä koko päivän, en myöskään ehdi samalla tavalla tehdä kotihommia kuin ennen. Mutta en ota paineita, mitä mä suotta itseäni liikaa rasitan...siivotaan sit kerran viikossa yhdessä miehen kanssa.

Eli puhukaa, puhukaa ja puhukaa. Sano miehelles että ihan teidän parisuhteenkin kannalta olis hirmu kiva päästä edes kerran viikossa lenkille....

Alkuperäinen kirjoittaja miksi:
Miksi ihmeessä kannat koko ajan kuukauden ikäistä vauvaa?Eikä kaksivuotias kuole siihen jossei hänen kanssaan koko aikaa leiki.Opeta leikkimään itsekseenkin äläkä pompi joka vinkaisun perässä.
Teet ruuan siinä välissä kun vauva nukkuu ja otat kaksivuotiaan mukaan ruuanlaittoon.Annat pestä vaikka perunoita,yleensä lapset tykkää leikkiä vedellä.

No niin, ai kun olikin yksinkertainen ratkaisu tähän!

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
:hug: Sopikaa että menette vuorotellen tai ei ollenkaan. Luulen että jokainen äiti on tuntenut joskus tuon epäreiluuden ja ymmärtää sinua. Ei ole aina helppoa olla äiti, se päävastuu lapsista kun on yleensä aina äidillä. Yritä saada miehesi ymmärtämään ja muista että et ole yksin :hug:
Tsorze. Ei tämä mutsi. Jotain hyvää on Håkanissanikin.

Alkuperäinen kirjoittaja Desdemona:

No niin, ai kun olikin yksinkertainen ratkaisu tähän!
:kieh: :LOL:

Mä tein kutakuinkin noin, koska mun oli pakko.
Mutta ap:n ei ole pakko: hänen miehensä ei tee ympäripyöreitä työpäiviä, vaan juoksee harrastamassa vaikka voisi olla kotonakin :kieh: .

Missu
Ei se oo mikään ihme et naiset masentuu kun miehet on just tommossia! Mä aikani tappelin ja sanoin että on saatava omaa aikaa niin sovittiinkin sitten että käyn säännöllisesti jumppaamassa ja mies tulee silloin ajoissa töistä kotiin ja jopa maksaakin sen jumpan:) Tänäänkin lähden kampaajalle ja asia on ok. Kun vaan tarpeeksi protestoi niin alkaa ne ukotkin tajuumaan...ehkä.

miksi
Ihan oikeasti ihmettelen miten kukaan viitsiikin kantaa koko ajan vauvaa.Kuukauden ikäisen vauvan kuvittelisin kuitenkin nukkuvan aika ison osan päivästä.Jos jo vastasyntyneestä opettaa vauvan siihen että häntä kantaa jatkuvasti niin sitähän lapsi sitten vaatii isonpanakin.En minä ole viitsinyt koko aikaa kantaa lapsiani kun he olivat vauvoja,laitoin nukkumaan pinnasänkyyn.
Sekään ei ole hyväksi että lapsi opetetaan siihen että hänelle pidetään koko ajan seuraa hänen ehdoillaan.Vaikka onkin lapsia,silti pitää kyetä pesemään pyykkiä,siivoamaan ja laittamaan ruokaa.Ottaa lasta mukaan siihen tekemiseen,antaa pestä perunoita,antaa tiskata omia muovikippoja,antaa vähän imuroida ym.

mie
Ihan oikeasti ihmettelen miten kukaan viitsiikin kantaa koko ajan vauvaa.Kuukauden ikäisen vauvan kuvittelisin kuitenkin nukkuvan aika ison osan päivästä.Jos jo vastasyntyneestä opettaa vauvan siihen että häntä kantaa jatkuvasti niin sitähän lapsi sitten vaatii isonpanakin.En minä ole viitsinyt koko aikaa kantaa lapsiani kun he olivat vauvoja,laitoin nukkumaan pinnasänkyyn.
Sekään ei ole hyväksi että lapsi opetetaan siihen että hänelle pidetään koko ajan seuraa hänen ehdoillaan.Vaikka onkin lapsia,silti pitää kyetä pesemään pyykkiä,siivoamaan ja laittamaan ruokaa.Ottaa lasta mukaan siihen tekemiseen,antaa pestä perunoita,antaa tiskata omia muovikippoja,antaa vähän imuroida ym.

Joo, mutta kait se mieskin vois kantaa kortensa ketoon. Tai sen todella kuuluu tehdä näin.

Hei mies seinää vasten ja keskustelupakko.Sun on otettava se oma aika ja laita mulle yv:tä jos haluat...olen yhden masiksen kokenut juuri toisen lapsen jälkeen.Kun minäkin kannoin vauvaa ja isompi oli vaativa ku mikä.Ja ei voinut sitä vauvaa "laittaa pinnikseen nukkumaan vaan" se huusi kaikkialla,kun vaistosi,että äiti oli "sairas" ja niin reagoi kyllä isompikin äidin masikseen :hug:

miksi
Mies kantaa kortensa kekoon käymällä töissä,varmasti osallistuu kotona kodin töihinkin ja touhuilee lapsien kanssa.Olen vaan huomannut sen että moni nainen tulee kateelliseksi miehelle kun mies säilyttää harrastuksensa.Lisäksi jos on joku harrastus,esim. urheiluharrastus,jalkapallo vaikkapa,niin eihän siitä tule mitään jos niistä harkkareista on pois,koko joukkue kärsii.Vaimo voi harrastaa sitten jonain muuna iltana.Monen naisen unelma täydellisestä perhe-elämästä on se että mies istuu kotona pitämässä kädestä,hoitaa lapsia,tekee ruokaa,siivoaa ja pyykkää.Kuitenkin se raha sen pesueen elättämiseen on jostain tultava.Se ei tule sillä että on kotona.Eikä sen miehen tarvitse luopua harrastuksistaan sen vuoksi että vaimo ei jaksa,ei huvita.Tuntuu että jokaiselle tänäpäivänä tulee yllätyksenä se että lapsista on vaivaa.Laittakaa lista seinään että joka toinen ilta on sun, joka toinen mun.Kaikki puoliksi,lastenhoito,kodinhoito,laskut.Puolittakaa ihan kaikki,huomaatte että ei sekään elämä ole täydellistä.

Mies kantaa kortensa kekoon käymällä töissä,varmasti osallistuu kotona kodin töihinkin ja touhuilee lapsien kanssa.Olen vaan huomannut sen että moni nainen tulee kateelliseksi miehelle kun mies säilyttää harrastuksensa.Lisäksi jos on joku harrastus,esim. urheiluharrastus,jalkapallo vaikkapa,niin eihän siitä tule mitään jos niistä harkkareista on pois,koko joukkue kärsii.Vaimo voi harrastaa sitten jonain muuna iltana.Monen naisen unelma täydellisestä perhe-elämästä on se että mies istuu kotona pitämässä kädestä,hoitaa lapsia,tekee ruokaa,siivoaa ja pyykkää.Kuitenkin se raha sen pesueen elättämiseen on jostain tultava.Se ei tule sillä että on kotona.Eikä sen miehen tarvitse luopua harrastuksistaan sen vuoksi että vaimo ei jaksa,ei huvita.Tuntuu että jokaiselle tänäpäivänä tulee yllätyksenä se että lapsista on vaivaa.Laittakaa lista seinään että joka toinen ilta on sun, joka toinen mun.Kaikki puoliksi,lastenhoito,kodinhoito,laskut.Puolittakaa ihan kaikki,huomaatte että ei sekään elämä ole täydellistä.
BLAA BLAA BLAAAA

|O ei se ny ihan noin mene. Meillä on mies ainakin tunnustanut että kotona olo (yksin lasten kanssa) ON paljon rankempaa kuin 8 tunnin työpäivä!!!!!

ap
ekaks kiitän niitä,jotka ymmärtää mua ja tokaks niille ketkä ihmettelee miks kannan vauvaa koko ajan...edes sairaalassa vauva ei nukahtanut itekseen sänkyyn,vaan syliin piti nukahtaa.joo,ja lasken vauvan kyllä pakon tullen sylistä kun täytyy esim esikoinen pukea päikkäreille tai pestä pylly,mutta vauva huutaa tän ajan.ei kaikkien vauvat vaan nukahda itekseen,sen pitäis olla selvä kaikille.

mä saisinkin miehen puolesta mennä yksikseni johonkin,mutta vauva ei juo pullosta...ja sit musta tuntuu että vrk:n tunnit ei riitä kaikkeen...noh,ehkä vaan teen asioista vaikeempia mitä ne todellisuudessa on.mutta se ei silti poista tätä huonomuudentunnetta ja itkusuutta musta.halusin niin paljon ison perheen,mutta ei musta ole edes kahelle lapselle hyväks äidiks.

onneks mun oma äiti tuli nyt ja vei esikoisen pihalle kun mä en näiden kahden kanssa pääse...(kuitenkin joku ihmettelee miks en,ni syitä on:3.kerros,vauva ei viihdy vaunuissa,ei tuplarattaita,esikoinen ei jaksa kävellä)

niin ja sille joka suositteli eroa:ehkä me silti yritetään päästä yhteisymmärrykseen...

Yhteistyössä