tuun käymään viimistä kertaa palstalla =( =( (marmatusta viesti täynnä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vakkari harmis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
voi kökkö..

keskusteltiin ukon anssa niin ne firman laskut on miehen nimissä (ei firman)
jotenkin mä oon käsittänyt ite kaiken väärin mutta ukon nimissä siis ne on
ja sitä velkaa on jotain 95.000e..

OPINTOLAINASTA
listtkaa kaikki mitä tiedätte (kävin ite kelan sivulla vähän kattomassa)
minkä laisia summia? korko? maksuaika? ym

mies ämpyröittee ja nyt kaikki tieto opintolainasta et se käy huomenna tekemässä hakemuksen.. ukko väittää ettei pankki myönnä mutta eikös se oo kela joka myöntää sen??

Miehesi on nyt vaan sotkenut omat rahansa yrityksen kanssa. En ymmärrä miksi se näin on tehnyt, mutta kuvitellaan, että yrityksen piikki on jo ollut täynnä ja se on yrittänyt avittaa yritystä ottamalla omaan nimeen jotain juttuja ja sotkenut henkilökohtasen "yrityksensä" siihen ja nyt sitten yrityksen konkurssi ei katakaan niitä miehesi omaan nimeen ottamia juttuja, vaan ne jää konkurssin ulkopuolella, omaan piikkiin maksettavaksi. Jo ne olis ollut kaikki yrityksen nimissä niin ne kaikki "hautautuisi" sinne konkurssiin.

Tosin mun laskuopilla tavallinen työssäkäyvä ihminen saa hyvin maksettua 95 tonnia, saati sitten kaksi työssäkäyvää ihmistä.

opintolainatakaus haetaan kelasta, eli siihen tulee valtiontakaus, mikä tulee sieltä kelasta. Opintolaina voidaan hakea tuolla takauksella pankista ja pankki loppuviimein sen lainan myöntää tai sitten ei.

Ensinnäkin,sun miehes ei varmasti opintolainaa saa jos luottotiedot on menny.Kela ei takaa luottotiedottoman opintolainaa.Silloin sen saman rahan saa sossusta.Ja sehän on jopa parempi vaihtoehto koska sitä ei koskaan joudu sinne takaisin maksamaan.
No jos nyt kävisi niin että miehesi saisi sen opintolainan niin opintolaina nostetaan olikohan 2-4 kertaa lukukauden aikana.Summa on jotain 2000?/lukukausi.Korko on aika korkea mutta Kela maksaa korot opiskelujen aikana.Opintojen päätyttyä maksat itse korot 2 kertaa vuodessa.Jos olet työtön Kela maksaa ne.2 vuotta opintojen päättymisestä aletaan lainaa lyhentämään.Maksuaikatauluista sovitaan sitten pankin kanssa.

Ikävä tilanne teillä :hug: :hug:
Laitan sähköpostia josko voisin jotenkin auttaa, esim. vaikka edes niiden joululahjojen kanssa. Itselläkään ei juuri nyt paljoa ole, mutta enemmän kuin ei mitään.
Kyllä te selviätte, meillä ollut myös todella tiukkaa välillä ja velkaa suuntaan jos toiseen, mutta hengissä ollaan ja elämä jatkuu. :hug: :hug:

Ja tosiaan, OPINTOLAINAA aletaan maksamaan takaisin vasta 2 vuotta opintojen loppumisen jälkeen. Kannattaa hakea, ja jos ette sitä saa, niin sossun kuuluu maksaa. Soita kaikkiin niihin paikkoihin joihin sulla on velkaa ja yritä sopia takaisinmaksusuunnitelmista. Selität vain rehellisesti miten asiat ovat. Ovat yleensä ymmrtäväisiä. Tai yksi vaihtoehto on riitauttaa maksut jos ovat menneet jo perintään, jolloin maksu aika siirtyy eteenpäin selvityksen ajaksi... :whistle:

kovasti voimia!

Nopeita keskusteluja harrastatte.. (9 min viestien väli ja siinä välissä käyty keskustelu rahatilanteesta).
Ja kuka on hoitanut lapsia kun olet koko iltapäivän ja illan viettänyt netissä?
Ja voiko tosiaan anoppi eli lasten mummo olla heidän kummi??

Anteeksi että kyseenalaistan mutta jollain tavalla haiskahtaa rankasti sittenkin provolta.
Luin siis koko ketjun.

Alkuperäinen kirjoittaja en ymmärrä:
Nopeita keskusteluja harrastatte.. (9 min viestien väli ja siinä välissä käyty keskustelu rahatilanteesta).

Anteeksi että kyseenalaistan mutta jollain tavalla haiskahtaa rankasti sittenkin provolta.
Luin siis koko ketjun.

tulin kiittämään kaikkia tänään on itketty ja naurettu on itketty surusta mutta myös ilosta ja siitä että vielä löytyy joku joka haluaa auttaa vaikkai edes tunne
kiitos teille kaikille ootta ihania ja rakkaita <3 <3

ehkä tuun kurkkaseen vielä mitä on kirjotettu jos pääsen nettiin enään huomisen jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja en ymmärrä:

Luin siis koko ketjun.

niin voin myöntää että tää päivä on kyllä mennyt melkein koko ajan koneella istuen (vakkarina kyllä muutenkin oon paljon keskustellut) mutta en ikinä näin paljon.
oon mä tässä välissä kaikkee muutakin tehnyt ja palloillut eri sivuilla ja kattonu että kaikki on kondiksessa kun netti pimeys alkaa (alkaa ko se huomenna vai vasta keskiviikko aamuna en tiedä)

ja tuosta kummi jutusta niin kai sen täytyy pitää paikkansa kun vanhimmalla tytöllä on miehen äiti keskimmäisellä pojalla mun äiti ja nuorimmaisella miehen isä ja äiti eli mummu& pappa
eli kaikilla on joku mummeleista.

ja vielä..

tein itelleni muistilapun että muistan huomenissa joka paikkaan soitella pitää koittaa ottaa paljon selvää ja soitella sossuun ja vaikka minnekkä =)

ja vieraalle vielä minä niitä lapsia ite oon tänään katsonut mitä nyt toinen pojista päiväkodissa ja tyttö koulussa..nuorin nukku yhdessä vaiheessa päiväunet sitten isukki oli kotona kävi lasten kanssa saunassa..mutta myönnän että olin normaalia enemmän koneella kun ennen mutta oon sitten loppuviikosta lasten kanssa enemmän kun nettikin sulkeutuu eikä ihan heti aukeekkaan =( =(

:hug: Mä sinuna myisin ensimmäiseks telkan pois. Sitä ilman voi ihan hyvin elää ja sitäpaits se vasta kalliiks tulee jos jäät kiinni telkasta ilman tv lupaa. Tulishan siitä vähän rahaakin, jos ei kovin vanha oo. Eiks teillä oo ketään sukulaista joka vois vähän jeesata raha-asioissa? Joululahjoja voit vaikka ite askarrella pienille ja isommat ymmärtää (kai) kun selittää että nyt on tälläinen joulu, sit joskus taas niitä toisenlaisia. Teette yhdessä kaikkee kivaa, pelaatte, ulkoilette, peuhaatte, leikitte ... onko tuttuja metsänomistajia että saisitte jouluks kuusen? Missä päin asutte? Mä voisin tietää kuusimetsän. Mutta jaksamisia tosi paljon, kyllä asiat järjestyy :heart: .

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
oletteko kysyneet sosiaalitoimistostanne sosiaalista luottoa?

http://www.ouka.fi/sote/sostuki/sosiaalinenluototus.htm

tämä sattui tulemaan oulun kaupungin sivuilta,mutta joka paikkakunnalla on mahdollisuus sosiaaliseen luottoon

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kannattaa miettiä, olisiko se opintolaina kuitenkin hyvä juttu. Tai joku muu laina, millä saisitte laskut hoidettua. Jos nyt laskut perinnässä, niin se vasta kalliiksi tulee, kun sinnehän ne tulevatkin laskut sitten menee, jos ei ole millä maksaa. Ja aina perintäkulut päälle. Jos molemmilta menee luottotiedot, ette esim voi avata puhelinliittymää ilman isohkoa takuusummaa, nettiä, vuokrata asuntoa yms aikanaan. Kun velat on lopulta sitten hoidettu, menee vielä 2v, että tiedot on puhtaat. Lainaa ottaisin teinä. VOIMIA ihan hirveesti!!!

ja jos miehellä menee joka tapauksessa firman myötä kaikki ja merkintä tulee,pitäkää sun tiedot sitten puhtaina..eli kaikki sun nimissä olevat laskut maksatte!!niin ei oo sitte vakuutusten yms. kanssa niin ongelmallista

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ymmällään:
heips, tosi kurja tilanne teillä.. laitatko vaikka yksäriä niin mie voisin ainakin noissa joululahjoissa auttaa.. suosittelen minäkin sitä isompaa lainaa jolla maksaa jo perinnässä olevat laskut pois.. miten muuten onko miehesi firman velat nyt henkilökohtaisia vai firman nimissä, jos ei henkilökohtisia niin älkää niistä sitten stressatko.. kauheastti voimia teille :hug: :hug: :hug:

kiitos =)
yv en kehtaa laittaa tosiaan aika paljon oon täällä palstaillu enkä halua leimautua super köyhäksi ja huonoksi äidiksi jolla ei riitä rahat elämiseen eikä mihinkään =( =(
miehen firman laskut taitavat mun käsityksen mukaan olevan firman nimissä ja näin se taitaa ollakkin.

Oliko OY tms vai TOIMINIMI? jos toiminimi niin se on yhtä kun miehesi.mutta jos oy tms. niin älä ressaa,firma menee vaan konkkaan ja miehes selviää =)

Tarvitset opintotukilautakunnalta tms. paperin, jossa todetaan ettei lainaa anneta. Ja sit uudetaan sossuun, sostyöntekijä voi oikaista aiempaa päätöstä. Ja jos ei, sitten valitat kiireemmiten.

Näin on.

t:8 v. sossuna

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
voi kökkö..

keskusteltiin ukon anssa niin ne firman laskut on miehen nimissä (ei firman)
jotenkin mä oon käsittänyt ite kaiken väärin mutta ukon nimissä siis ne on
ja sitä velkaa on jotain 95.000e..

eli toiminimi kyseessä.Voi itku =( toivotaan ettei miehes tee mitää tyhmää jota saadaan lööpeistä lukea :(

Alkuperäinen kirjoittaja sossu:
Tarvitset opintotukilautakunnalta tms. paperin, jossa todetaan ettei lainaa anneta. Ja sit uudetaan sossuun, sostyöntekijä voi oikaista aiempaa päätöstä. Ja jos ei, sitten valitat kiireemmiten.

Näin on.

t:8 v. sossuna

huh hyvä kuulla. =) ei se saa kun sillä on ulosotossa jo jotain juttuja =(

Yhteistyössä