tuun käymään viimistä kertaa palstalla =( =( (marmatusta viesti täynnä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vakkari harmis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vakkari harmis

Vieras
moikka.

tuun käymään viimistä kertaa tällä plstalla. palstassa ei siis mitään vikaa ole ollut hyvin oon täällä viikosta ja päivästä toiseen viihtynyt nikkini kanssa.

ja sitten se marmatus
eli miehelläni oli yritys ja meillä meni ihan kivasti nyt ennen kesää yritys meni nurin ja ollaan todella niukasti elelty. mies aloitti koulun ja saa opintotukea kuukaudessa 240e/kk mä kotosalla mutta oon yrittäny töitä ettiä.
kesästä asti ollaan laskuja siirrelty mutta nyt edessä perintä toimisto ja sitä kautta ulosotto lähenee just näin ennen joulua ette usko kuinka stressaavaa tää on eikä oo päivääkään etten olis itkenyt =( =(
musta jopa tuntuu että oon epäinnistunut äitinä niin pahasti että lasten olis helpompi olla jossakin muualla =( =( (sniif)
käytiin sossussa mutta ne sano että ei saada sieltä mitään vaikka tulot tässä kuussa 850e +600e asumistukee mein vuokra on 850e ja tän kuun vuokra maksamatta ruokaan ei oo rahaa yhtään ja laskuja on sitten 3kk edestä.kesällä ne alko erääntyyn ja vaikka maksetaan joka ikisestä rahasta mitä meille tulee niin ei riitä ja varsinkin kun mein tulot on opintotuki,kotihoidontuki,lapsilisä ja sossun eukko väittää että meillä ei oo oikeutta toimeentulotukeen =( =(
kännykkäliittymät on jo kiinni ja nyt huomenna tai ylihuomnna sulkevat netti liittymän ja televisio lupa maksamatta eikä pysty ees maksaan eli sekin menee kiinni. tää on niin kamalaa eikä noissa laskuissa oo kun suurin osa peruslaskuja mutta kun ne on niin monelta kuukaudelta =(
mä oon niin hajalla..ja sitten kun tuo joulu tulee tulee maailman surkein joulu en tiä onko mulla varaa ostaa ees yhtä ainoota lahjaa jokaiselle..=( saatika sitten ruokaa =(

kiitos että sain valittaa tää palsta on ollut mun pelastus ja saanu vaihtaa mielipiteitä muiden äitien kanssa ja saanut kirjottaa asiasta kun asiasta.
kun ei noita kavereita muuten ole =(

Hae apua seurakuntasi diakonissalta,meillä mun pelasti diakonissan apu.Jaksamista,elämä jatkuu vaikka ulosottoja olisikin.Niistä selviää aikanaan.Joulu tulee ilman isoa lahjavuortakin,se vaan on vähän erilainen joulu.Mä olen elänyt niitä muutaman kerran.

:hug: :hug:
Äitilläni on ollut tapana sanoa: joskus se aurinko risukasaankin paistaa... tms.. :whistle: Ja hän on joskus käynyt ihan pohjalla. Sieltä vaan hänkin on noussut ja nyt elämä kukoistaa..
Toivottavasti näin myös teille.. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Wide:
varmaan syy on se että pitää yrittää ainakin nostaa opintolainaa.

tämäpä se, soskun mukaan täytyy opinlainaa ottaa kunn opiskelee ja vaikkei ottais niin ne laskee sen tuloksi joka tapauksessa. Tietysti jos luottotiedot on menneet eikä opintolainaa saa niin kannattaa pyytää pankista todistus siitä jolloinka ne ei voi soskussa pakottaa sitä tietystikkään ottamaan eikä laskea sitä tuloksi.

jaksamista, tää on niin klisee mut yleensä totta: asioilla on tapana järjestyä, vaikkei siihen nyt jaksaisikaan uskoa :hug: :hug:

Jos teillä on tiettyyn paikkaan isoja laskuja, älkää edes yrittäkö laittaa vähiä rahoja siihen että maksatte siitä osan. Koska se loppu menee kuitenkin eteenpäin.

Miettikää tarkasti mihin laitatte rahat, laskut voi jättää maksamatta jos osa on jo perinnässä, mutta ruokaa täytyy saada.

Koska noilla tuloilla ette maksa isoa laskukasaa, niin turha olla ilman ruokaa ja laittaa ne vähätkin laskuihin, eikä ne silti ole maksettuina sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja Wide:
varmaan syy on se että pitää yrittää ainakin nostaa opintolainaa.

juu tuo oli muuten yksi pointti mutta me ei haluta tähän velka määrään enään yhtään lainaa/velkaa miehellä jo monen tonnin ulosotto jutut yrityksellä ja nyt kohta puolin meillä molemmilla omilla laskuilla =( =(

en tiä tuunko selviään tästä =(

Alkuperäinen kirjoittaja juu-u:
heh ei telkkari mee kiinni jos ei lupaa maksa. maksulliset kanavat kylläkin jos sul on sellaset etkä oo maksanut laskua
mut ohan niitä maksuttomiakin

öö..eikö mee peruskanavat kiinni?? ei meil maksullisia enään oo kun ne otettiin jo heti alkuun pois kun huomattiin että jotain kuluja pitää vähentää..
eli telkkariako pystyy katteleen vaikka lasku menee ulosottoon?

ap, jos ei sulla ole luottotiedot menneet, niin miksette ota isompaa lainaa ja maksa sillä kaikkea pois?
Kun on tiedot meneet niin sitten ette saakaan enä mistänn mitään lainaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
heh ei telkkari mee kiinni jos ei lupaa maksa. maksulliset kanavat kylläkin jos sul on sellaset etkä oo maksanut laskua

öö..eikö mee peruskanavat kiinni?? ei meil maksullisia enään oo kun ne otettiin jo heti alkuun pois kun huomattiin että jotain kuluja pitää vähentää..

Kyllä pystyy katseleman peruskanavia ilman tv-lupaakin. On sitä paljon ihmisiä, jotka lupaa ei edes maksa...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Pystyy katsomaan. Mutta siitä tulee kovat maksut, jos jää kiinni.
Eli jos tv-lupa on maksamatta, kannattaa pitää ovi lukossa ja laittaa digiboksi näkymättömiin ja telkkari kiinni, jos outo henkilö (mahd.lupatarkastaja) soittaa ovikelloa.

Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Kurja tilanne, todella... :hug: Ja vaikkei se nyt mitään iloa tuokkaan, niin telkkarista lähetys ei kyllä lopu vaikkei lupaa ois maksettukaan...

en mä oo tätä tosiaan näin aatellut.. ilman lupaa tietty voi myös kattella mutta sitten kun tarkastaja koputtelee ovelle niin siinä sitä taas on mukavaa =) toisin kai ne pitää kaappiin piilottaa =(

toisaalta hyvä että jotain jää kun ei tuu enään mitään lehtiä (paitsi mainokset) ja netti enään pari päivää auki niin elämästä tulee aika tylsää..mutta voipa senkin ajan mitä ennen notkunut netissä käyttää lasten kanssa olemiseen ja siivoukseen

Kannattaa miettiä, olisiko se opintolaina kuitenkin hyvä juttu. Tai joku muu laina, millä saisitte laskut hoidettua. Jos nyt laskut perinnässä, niin se vasta kalliiksi tulee, kun sinnehän ne tulevatkin laskut sitten menee, jos ei ole millä maksaa. Ja aina perintäkulut päälle. Jos molemmilta menee luottotiedot, ette esim voi avata puhelinliittymää ilman isohkoa takuusummaa, nettiä, vuokrata asuntoa yms aikanaan. Kun velat on lopulta sitten hoidettu, menee vielä 2v, että tiedot on puhtaat. Lainaa ottaisin teinä. VOIMIA ihan hirveesti!!!

ja kiitos voima haleista
vaikka en teitä ees tunne muuta kun nimimerkkeinä.
mä nimittäin aloin taas vollottamaan (sniif sniif)
tää on jo kesestä asti ollut tosi rankkaa mutta nyt se on niin ääri pisteessä että tuntuu että kaikki se aika mitä mä miehen kanssa jutellaan on tappelua/kinastelua rahasta..
enkä muista sellasta iltaa enään että olisin mennyt nukkumaan ilman itkemistä.
en ikinä ois uskonut joutuvani tähän tilanteeseen =( minä joka ennen maksoin laskut hyvissä ajoin ja ressasin jos joku lasku oli 2pv myöhässä
ja ennen kaikkia noi mun 3 pikku lastani kuinka paljon ne joutuu kärsimään =( =(
mä oon ollut ite syömättä että lapset sais enemmän ruokaa.

ihaninta oli kun tyttö tuli perjantaina koulusta ja oli kirjottanut itse "äiti mää rakaastaan sua aina " (on ekalla luokalla ja viä hilman hankaluutta tuleeko aina yks vai 2 samaa kirjaintä perään) mä laitoin sen jääkaapin oveen

ja isäenpäivä korttiin tyttö oli kirjottanut isälleen samoin ja laittanut vielä haleija ja pusuija =) =) (pikku virheillä)

Yhteistyössä