Tuulimunaraskaus?

Hei! Semmoisesta olisin halunnut kysellä, että millaisia "oireita" tuulimunaraskaus antaa? VOiko mistään päätellä ennen ultraa? Aiheuttaako esim kipuja, vuotoja, ja miten käyttäytyy HCG? Itsellä viikkoja pitäisi olla 7+3, mutta viime viikolla kovien vatsakipujen kanssa jouduin päivystykseen, jossa HCG alkuun matala, mitään raskausmuodostusta ei näkynyt, mutta myöhemmin parin päivän päästä näkyi 3mm pallero, ja HCG oli noussut nelinkertaiseksi. Tuolloin arvelivat että viikot oliskin vasta 5+0.... Sykettä ei kuulunut, sanoi että ei välttämättä vielä kuulu, kun niin pieni on. Kauhea tuska, kun pelottaa, että siellä ei mitään sikiötä olekaan.....Osaako joku auttaa??
 
Mulla oli tuulimunaraskaus viime kesänä eikä mitään oireita juuri ollut, muuta kuin tosi pientä, rusehtavaa tuhruvuotoa jäi välillä vessapaperiin pyyhkiessä. Alkuraskauden ultrassa n. vkolla 7 näkyi vaan ruskuaispussi, ja lääkäri epäili tuulimunaa tai että viikkoja olis ollu vähemmän. Viikon 12 ultrassa vasta paljastui, ettei sikiötä tosiaan ollut ollenkaan, eli oli tuulimunaraskaus :(. Sitten piti mennä sairaalaan lääkkeelliseen tyhjennykseen, jotta kaikki "materiaali" (istukkaa, ruskuaispussia jne) saatiin pois kohdusta.

Toiv. sulla olis kuitenkin parempi tilanne kuin mitä mulla oli! Kannattaa mennä uudelleen ultraan viikon tai kahden päästä, niin tilanne selviää.

Mouse, nyt rv 22 :)
 
itse kirjottelin viime vkolla vähän samoissa merkeissä, kävin ultrassa ja laskujeni mukaan piti olla 7+4 mutta lekuri totes että menossa vasta viides vko ja mitään sikiötä ei näkyny, ruskuaispussi kuitenkin. se on ihan normaalia ettei näy tässä vaiheessa mitään, joten ei kannata huolestua. tuulimunaraskautta ei voi mitenkään tietää etukäteen ja raskausoireet siinäkin aivan normaalit, vasta ultrassa nähdään ja sekin vasta myöhemmin, siis ennen n.8vkoa ei voi varmaksi sanoa onko tuulimuna vaikkei mitään näkyiskään.

se että sulla ei ekaks näkyny mitään mutta sitten näky, kielisi myöhemmin alkaneesta raskaudesta kun mitä on oletettu. aivan kuten itsellänikin. =) mulla tuli plussa testiin vasta kp 44 muistaakseni joten vähän ihmettelin, ajattelin ettei vaan hormoonia heti erity..noh, erittyyhän sitä, minä en vaan heti ollu raskaana. tätä kutsutaan nimellä ' myöhästynyt ovulaatio', senkin olen oppinut :attn:

summa summarum, ole rauhassa ja käy parin vkoa päästä ultrassa, ennen ei paljoa kannata kun voi olla ettei mitään näy..toivotaan että sitten näkyy..itse odottelen vielä maanantaihin jolloin ultra..

toivottavasti tästä oli apua =)
 
Tilanteesi on varmaan jo selvinnyt, mutta kirjoitan silti. Minun edellinen raskauteni oli tuulimuna, ja oireet paljon voimakkaammat kuin nyt, ollessani uudelleen raskaana hyvin varhaisessa vaiheessa (6+5). En siis vielä tiedä, onko tämä tuulimuna, mutta tosiaan, edellisessä oli kaikki klassiset raskausoireet pahoinvointeineen ja rinta-aristuksineen, kauhea väsymys jne. viikolla 11+ alkoi rusehtava vuoto, kolmantena päivänä vuotoa menin ultraan jossa tuulimuna todettiin. oireet olivat loppuneet reilua viikkoa aiemmin.
 
Minulla taas oli aivan päinvastaisesti noitten oireitten kanssa, eli ei mitään,ei pahaa olo,ei väsymystä ei niin mitään oireita ja itse ajattelin alusta asti ettei kaikki oli kunnossa,jostain vain tuli semmoinen tunne :(
Vuoto alkoi sitten vko:lla 8 ja samana päivänä ultrattiin ja tuulimunaksi diagnosoitiin :'(
 
mä ainakin kävin tekemässä labrassa testin, ja kun soitin tulosta, hoitsu sanoi että selkeä plussahan tämä. ja oli siis tuulimuna. kyllähän siinä kehittyy kaikki ihan normaalisti, paitsi se sikiö. ja sekin voi hiukan kehittyä, kuten mullakin oli, eli siis ihan pikkuriikkinen, mutta silti tuulimuna.
 
Mulla nyt viikkoja 11+0. Kaikki mahdolliset ja mahdottomat raskausoireet on ollut ja osa on edelleen. HCG kuitenkaan ei ole noussut kuten pitäisi. Apteekin raskaustestit (3 kpl) näyttäneet haalean plussan.
Neuvolaan ei ole huolittu vieläkään ja tarkistusultra vasta 2 vkon kuluttua.

Voisiko tämä olla tuulimuna? Pystyykö saamaan selvyyden ennen ultraa jotenkin?
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä