Tuulimunaraskaus...:S

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaana

Vieras
Noin 10-15% kaikista raskauksista päättyy keskenmenoon. Tosin osassa nainen ei edes tiedä olleensa raskaana ja raskaus keskeytyy normaalia runsaampina kuukautisina. On arvioitu että jopa 70 % kaikista keskenmenoista olisi tuulimunia.

Useimmiten tuulimunaraskaus johtuu viallisesta munasolusta. Jokaisella naisella on synnynnäisesti viallisia munasoluja ja on vain huonoa onnea jos sellainen hedelmöittyy. Joskus harvoin voi syynä olla naisen ja miehen kromosomien yhteensopimattomuus.

Munasolu hedelmöittyy ja alkaa jakautua samalla kun kulkeutuu kohtuun ja kiinnittyy sen seinämään. Istukka kehittyy, samoin sikiöpussi joka täyttyy lapsivedellä ja kohtu kasvaa. Raskaushormonia (hCG) muodostuu ja raskaustesti näyttää positiivista. Normaalit raskausoireet ilmenevät (rintojen arkuus, pahoinvointi, väsymys jne.) mutta sikiötä ei muodostu lainkaan. Raskaus on hedelmöittymishetkestä tuomittu eikä mikään hoito tai lääke auta.

Useimmiten tuulimunaraskaus menee kesken ja vuoto alkaa viimeistään viikolla 12.

kamalaa kun pelottaa, jos tää onkin tuulimunaraskaus, vaikka kaikki oireet on :'( luulin ennen ettei tuulimunaraskaudessa ole raskaus oireita.

mulla oli tuulimunaraskaus vuonna 2001. EI mitään oireita, menkat jäi pois ja testi oli positiivinen. Ei huonoa oloa ym...

Näistä kolmesta muuta olen oksentanut aamusta iltaan aina rv 25 asti.... Tytöstä vaan viikolle 12...

Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:
kamalaa kun pelottaa, jos tää onkin tuulimunaraskaus, vaikka kaikki oireet on :'( luulin ennen ettei tuulimunaraskaudessa ole raskaus oireita.

Mulla tuulimunaraskaus kesällä 2002. Ei mitään raskausoireita ja "raskaus" päättyi rv8. Vuoto alkoi itsestään, kaavintaa ei tarvittu.

Suotta ap vielä pelkäät! Tai tilaa aika yksityiselle utraan viimeistään ensi viikolle (rv8), silloin pitäisi näkyä jos kaikki ok :hug:

Yhteistyössä