Tuulimunan jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mörri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mörri

Vieras
Minulla todettiin tuulimunaraskaus 7.8. Ilmeisesti se tuli yksikseen pois, mutta sitä avustettiin myös lääkkeellisesti. Vuoto loppui 20.8.

Mietinkin, kuinka kauan menkkamaisia kipuja alavatsalla voi vielä esiintyä tämän jälkeen? Entäs uusi raskaus? Olisiko mahdollista tulla uudelleen raskaaksi jo ennen uusia menkkoja?

Pelottaa niin vietävästi, jos en koskaan voi enää tulla raskaaksi uudelleen. Tai jos uusikin raskaus loppuu tällä tavoi lyhyeen. Onko kenelläkään kokemuksia näistä asioista?

Moi! Älä huolestu, mulla oli puoli vuotta sitten tuulimunaraskaus, mikä meni kesken vko 13, sen jälkeen kipuja alavatsalla jonkin aikaa. Nyt olen onnellisesti raskaana, et kyllä se raskaus onnistuu tuulimunan jälkeenkin. Tsemppiä!

Mulla oli myös tuulimuna, joka tuli sitten itsekseen ulos ilman kaapimisia tai lääkkeitä vkolla 11-12. Sairaalassa kylläkin, mutta siellä sitten ultrattiin ja katsottiin, että varmasti kaikki tuli ulos. Ekat menkat tuli sen jälkeen noin 6 vkon kuluttua. On hyvä odottaa, että lääkärit katsovat jälkitarkastuksessa ettei kohdussa ole varmasti enää mitään jäljellä ja vasta sen jälkeen yrittää uudelleen. Meillä tärppäsi 5 menkkojen jälkeen ja nyt menossa vkolla 32. Älä siis pelkää, kyllä luonto pitää huolen. Rankkaahan se oli henkisesti, mutta siitä selviää. Yritä olla stressaamatta yrittämisestä. Se onnistuu parhaiten jos pystyy jotenkin olemaan ajattelematta asiaa kuukausi kuukaudelta. Minäkin petyin ne neljä kertaa ja otin tosi raskaasti asian, mutta 5 kierrolla olin jo päättänyt että nyt en mieti vaan alkaa jos alkaa ja tuo auttoikin heti.

Raskaaksi voi tulla jo ennen niitä ekoja menkkoja (kokemusta on), mutta keskenmenon riski on silloin hiukan suurempi. Sen vuoksi suositellaan, että odotettais vähintään yhdet menkat ennen uutta yritystä.

Yhteistyössä