tuulimunako?

• Viestiketjun aloittaja huolestunut
  • Ensimmäinen viesti
huolestunut
Kävin eilen ultrassa. Kokemus oli hämmentävä, vaikka käynnin piti olla mieltäni rauhoittava sen vaikutus olikin yllättäen päinvastainen. Rv on tällä hetkellä 6 +2. Koko viime viikon tiputteli hiljakseen vaaleanruskeaa vuotoa, ja neuvolantäti antoi ultraan ajan mieleni rauhoittamiseksi. Vuoto kuitenkin lakkasi su. Rintani ovat tosi kipeät ja vatsa turvonnut ja arka.

Ultrassa löytyi ruskuaispussi, mutta sikiöä eikä sydänääniä kuulunut. Sain uuden ajan puolentoista viikon päähän, koska lääkäri sanoi sikiön voivan olla vielä "piilossa". Tai sitten on kyseessä hyvin varhainen keskenmeno tai tuulimuna. Onko kellään kokemuksia vastaavanlaisesta tilanteesta? Itseäni pelottaa ja on todella epävarma olo. Tilanne on itselleni täysin vieras, eikä ole ketään keltä kysyisi neuvoja. Liittyykö tuulimunaan aina voimakas verenvuoto? Itselläni vuoto oli vaaleanruskeaa, ja pikkuhousunsuoja riitti suojaksi koko päivän. Edessäni on painajaismainen reilu viikko. Mietin vain onko sisälläni ketään.. :'(

Koita keksiä muuta tekemistä, itse stressasin just viikon ruskehtavan vuodon takia joka sit muuttuikin vereksi ja viikko siitä testi näyttää miinusta. Et pysty tekemään mitään muuta kuin rauhoittamalla itsesi ehkä helpottaa tilannetta.

On paljon raskauksia joissa on ollut kaikennäköistä vuotoa ja silti täysaikaisia terveitä lapsia syntynyt. Ymmärrän huolesi sillä itse just keikuin samaisen hermoromashduksen partaalla.

Toivon että sinun käy itseäni paremmin :hug:

Heippa!

eli rv sinulla oli 6+2...
itse kävin ultrassa kun viikkoja oli viiden ja kuuden välillä (tarkkaa ei silloin vielä tiedetty) ja silloin vatsassa ei näkynyt mitään. terveydenhoitaja laittoi lääkäriin ajan kahden viikon päähän, mutta siihen saakka en kuitenkaan jaksanut odottaa, ajatuksena myös tuo tuulimunaraskaus.

N. viikon kuluttua menin sitten uusintaultraan, rv 6+5. Silloin löytyi pienen pieni vauvan alku, joka oli 7mm pitkä!
Tässä vaiheessahan alkio kasvaa muistaakseni n. millin päivässä.
Voi siis olla aivan mahdollista ettei sinun n. 3-4 mm:n kokoista vauvaasi huomattu, tai voida huomata vielä! :heart: siis todella pikkuinen.. tarkista viivottimella... =) ....eikö olekin pieni...

Lääkäri sanoi minullekin jo ennen ultraa, että jos pahoinvointi ja raskausoireet ovat jatkuvia ja selkeitä, on se ainakin hyvä juttu.. ajatellen juuri tuulimunan mahdollisuutta.

Otahan siis ihan rauhallisesti.. huomasit varmaan kuinka "suuri" ruskuaispussi oli.. jospa vauva oli sen takana piilossa...

huolestunut
Hei!

Kiitos kaikille jotka vastasivat minulle! Kommenttinne olivat todella tervetulleita ja kannustavia! Toivon sormet ristissä että sieltä ensi keskiviikkona joku löytyy, siis vielä on toivoa. Yritän nyt ottaa positiivisen asenteen ja työntää kurjat ajatukset taka-alalle. On ihan totta, että murehtiminen etukäteen on turhaa. Hetkittäin tämän uuden asenteen omaksuminen on vaikeaa, toisinaan helppoa. Tsemppiä teille kaikille ja kiitokset! Tuntuu hyvältä, kun ihmiset jaksaa vastailla kun omaa mieltä askarrutaa! :)

Yhteistyössä