Tuulimunaepäily - mitäs nyt?

Kävin tänään ultrassa, viikkoja pitäisi olla 7 + 0. Ultrassa ei näkynyt sikiötä, EHKÄ jotain sinne päin, mutta lääkäri arveli että odotellaan kaksi viikkoa ja katsotaan sitten uudestaan. Odottelen siis kaksi tuskaista viikkoa. Mites te joilla on asiasta kokemusta, olette selvinneet? Mitä olette tehneet? Minne ottaneet yhteyttä? Pitäisikö esim käydä kunnallisella lääkärillä.. Ihan tunnoton olo :'(

Mulla oli sellainen tilanne, että ekassa ultrassa rv 10+4 neuvolalääkäri ei löytäny sykettä eikä edes sikiötä. Sain lähetteen naistentautien polille, jossa rv 10+6 raskaus todettiin tuulimunaksi.

Käsittääkseni noilla viikoilla mitä sulla on, ultrassa pitäis ainakin syke näkyä (voin tosin olla väärässäkin) mut toivotaan että hedelmöitys ois vaan tapahtunu myöhemmin.

Voimia odotteluun. Voin vaan kuvitella miten tuskaiset kaks viikkoa on odotella, kun itellä nuo kaks päivääkin oli yhtä h.elvettiä. :hug:

Mulla oli tossa kesällä silleen että viikkoja piti olla 7+ jotain. tuli hieman verista vuotoa ja menin tk lääkärille perjantaina. Ei voinut sanoa varmuudella näkevänsä ultrassa mitään. Määräsi hcg:hen silloin pe, ma ja ke ja uuden ultran seuraavaksi perjantaiksi. No viikonloppu meni itkiessä. kävin kuitenkin pe ja ma antaa verikokeet. Ma aamuna juuri kun olin tullut labrasta soittivat että perjantain hcg oli aivan liian korkea ollakseen tuulimuna ja epäili kohdunulkoista raskautta. Laittoi lähetteen sairaalaan. No lähdin samantien kun olin pyytänyt sairaslomaa silloin edellisellä käynnillä niin olin kotona. Sairaalassa joutui sitten odottamaan melkein 2 tuntia ennen kuin pääsin lääkärille. Lääkäri löytää samantien sikiön viikot kylläkin 6+ jotain sykekin näkyy. Pääsin vielä perjantaina tk:hon ultraan jossa näkyy myös nyt sikiö. Lääkäri oli ihmeissään koska myös heidän laitteillaan olisi pitänyt näkyä tuolloin tuo sikiö. Eli loppu hyvin kaikki hyvin. Nyt rv 12+6 ja np-ultrassakin käyty :)

Mulla oli vähän samanlainen tapaus kuopusta odottaessa. En kyllä ihan tarkalleen muista oliko viikot 6+ jotain vai jo tuo 7, mutta samoissa suurinpiirtein. No eipä sieltä mitään näkynyt joten sain myös jännittää sen pari viikkoa että onko tuulimuna vai ei. Ja eipä se sit ollut vaan ihan se alkio sieltä sitten näkyikin. =) Ja nyt on terve 4-vuotias poika. Että toivoakin on vielä sulla ap, mutta ymmärrän miten piinalliset nuo pari viikkoa voi olla. :hug:

Yhteistyössä