Tuulimuna?

  • Viestiketjun aloittaja Yellow75
  • Ensimmäinen viesti
Yellow75
Millaisia oireita/viitteitä teillä oli tuulimunaraskaudesta?
Huolestuttaa kovasti, kun tässä toisessa raskaudessani ei ole ollenkaan samoja oireita kuin esikoisen aikaan (esim. väsymys, pahoinvointi, arat rinnat). Raskaustestin viivakin kp 30/28 oli himmeä :( Nyt menossa 6+1 eikä mitään oireita suuntaan tai toiseen. Olen synnyttänyt reilu vuosi sitten ja imetyksen lopetin kuukausi sitten, voisiko se vaikuttaa asiaan?

En osaa ajatella mitään muuta kuin keskenmenoja, perhekin alkaa jo kärsiä tästä alakuloisuudestani :ashamed: Välillä suunnittelen yksityiseen ultraan menemistä, mutta kun näin hoitovapaalla ei raha kasva puissa.. Keksiikö joku hyvää syytä, jolla voisin saada lähetteen julkiselle puolelle ultraan?
 
juliuksenäiti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.11.2005 klo 18:16 Yellow75 kirjoitti:
Millaisia oireita/viitteitä teillä oli tuulimunaraskaudesta?
Huolestuttaa kovasti, kun tässä toisessa raskaudessani ei ole ollenkaan samoja oireita kuin esikoisen aikaan (esim. väsymys, pahoinvointi, arat rinnat). Raskaustestin viivakin kp 30/28 oli himmeä :( Nyt menossa 6+1 eikä mitään oireita suuntaan tai toiseen. Olen synnyttänyt reilu vuosi sitten ja imetyksen lopetin kuukausi sitten, voisiko se vaikuttaa asiaan?

En osaa ajatella mitään muuta kuin keskenmenoja, perhekin alkaa jo kärsiä tästä alakuloisuudestani :ashamed: Välillä suunnittelen yksityiseen ultraan menemistä, mutta kun näin hoitovapaalla ei raha kasva puissa.. Keksiikö joku hyvää syytä, jolla voisin saada lähetteen julkiselle puolelle ultraan?
onko teilläpäin jotain äitiyspolia? esim. pk seudul kättäril on naistentautien poli minne voi mennä ilman lähetettä. mä menin kun tuli "verta" kauheesti... sitä tuli oikeesti vähän mut ei olis tarvinnu varmaan käydä sen takii. mut mulla menikin sit rv 13 kesken mut sano vaik toi syyks
 
Mulla oli vahvemmat raskausoireet tuulimunassa kuin näissä onnistuneissa raskauksissa, tuntui kuin oireet olis käyny ylikierroksilla. Minä menin viikolla 11 kirkkaan verisen tosin niukan vuodon vuoksi päivystykseen, jossa sit todettiin tuulimuna :'( Eihän sinulla tarvi olla mitään vikaa, mutta nämä vuodot ja mielenrauhan saaminen ovat hyviä syitä :) Toivottavasti kaikki on hyvin, pitelen peukkuja ylhäällä :hug:
 
ä-78
maha kipu oli kauhee 4 viikkoa.......... mitään raskaus oireita ei ollu. himmeä viiva raskaustestissä.
viikolla 4 ja 7 ei näkynyt sikiöä ultrassa. pelkkä pussi......
viikolla 7+4 tuli verta ja menin oysiin. Kaavinta.
 
Mulla vähän saman tyylista ku sulla. Ihan vasta.. Himmeä viiva testissä ja sit ehkä viikon pahaa oloa ja sit ei tuntenu mitään koko oottamisesta. Koko ajan oli mielessä että ei tää nyt tunnu oikeelta. Sit neuvolassa se tätí sano et tosi monella on semmonen tunne et kaikki ei oo hyvin.en tahdo pelotella, kaikki raskaudet voi olla erilaiseia! Mut jos on tuulimuna, niin älä anna tehä lääkkeellista keskeytystä, se oli yhtä kipee ku synnytys! Voimia!
 
vauveli06 harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.11.2005 klo 17:29 Maisa kirjoitti:
Mut jos on tuulimuna, niin älä anna tehä lääkkeellista keskeytystä, se oli yhtä kipee ku synnytys! Voimia!
Haluan tähän sanoa pientä vasta lausetta.. :ashamed: Toki täällä oulussa on vähän erinlailla ku muualla kuulemma. Nimittäin mulle tehtiin lääkkeellinen tuulimunan poisto ja sain niin hyvän kohtelun että ei paremmasta väliä!! en tuntenut kipuja juuri lainkaan paljon vähempi ku normaali menkkojen aikana. Sanoin jo kun niitä 'sycotec' lääkkeitä alettiin laittaa etten halua enään yhtään kärsiä tämän takia joten sain heti ennenku edes kyseiset lääkkeet alko vaikuttaa särkylääkettä ja sitte sen koko tarkkailu ajan (4h) yhteensä 7 annosta erillaisia kipulääkkeitä niistä kaks lihakseen pistettävää!! =)
Oulussa pidetään juuri niiden kipujen takia tarkkailussa vähintään 4 tuntia muualla päästetään heti kotia ja sitte ne tuskat pääsee yllättään... Minä ainakin voin suositella lääkkeellistä poistoa!! :heart: :heart:
 

Yhteistyössä