tuulimuna& tyhjentyminen

Hei! Ilomme uudesta raskaudesta päättyi pian kun menimme varhaisraskauden ultraan, ensin rv7+3 ja sitten varmistus toissapäivänä jolloin oli ollut rv 8+5. Ruskuaispussi yms "raskausmateriaalia" oli, mutta ei sikiötä :'(

Vuoto minulla on alkanut vajaa viikko sitten, kirkasta veristä, mutta vähäistä vuotoa. Lääkäri oli sitä mieltä että nyt on hyvä odottaa, jos vaikka luonto hoitaa asian parin viikon aikana. Itsestäni tuo kaksi viikkoa nyt kuitenkin tuntuu pitkälle. Toki haluaisin, että tulisi pois luonnostaan, ehkä kivut olisi hallitumpia yms. Eilen vuoto selvästi lisääntyi ja mukana tulee hyytymiä, mutta ei vielä ole edes runsaamman kuukautisvuodon vertaista. Muutaman päivän vielä voin odotella, jos se tästä lähtisi. Mutta jos kunnon vuotoa ei ala, tuntuu kaksi viikkoa pitkältä ajalta, ja kun tietää että sitten lääkkeellisestäkin vuotaa ties kuinka kauan, niin tässähän menee pian 6-7 viikkoa vuotaessa :(

Onko täällä muita, joilla tyhjentyminen on alkanut itsestään? Ja kuinka nopeasti vuoto on lisääntynyt kunnolliseksi tyhjentymiseksi? Millaista vuotomäärää tässä ylipäätänsä pitäisi odotella? Reilusti runsaampaa kuin kuukautiset?

Oletteko saaneet lääkkeellisen tyhjennyksen lääkkeet kotiin, vai sairaalassako on tyhjennys aloitettu? Asumme Tampereella. Sekin mietityttää, saako mies jotain sairaslomaa tms että voi hoitaa vuoden vanhaa esikoista kotona, jos olen itse sairaalassa. Sukulaiset asuu kaukana ja sisareni, joka usein lastamme hoitaa tervittaessa, on myös töissä ja arkenahan nämä asiat ilmeisesti sairaalassa hoidetaan.

On tämä kamalaa, kun vauvan menettämisen surun lisäksi nämä tyhjentymisasiat mietityttää. :'(

ja kun ei uskalla edes toivoa uutta raskautta, kun esikkoakin toivottiin kolme vuotta... onneksi hän tuo iloa päiviin, eikä taakka tunnu ylitsepääsemättömältä sen vuoksi.

Voimia muille km:n kokeneille!
 
Pahoitteluni ensimmäiseksi! Olen itsekin tamperelainen, ja siksipä ajattelin sinulle vastata, vaikkei tilanteemme olekaan ihan samanlaiset. Mulla on keskeytynyt keskenmeno parhaillaan. Vauvali siis kuollut kohtuun jo rv7 (pari viikkoa sitten), mutta ei vaan ala vuotamaan. Mä en saanut mitään lääkkeitä kotiin vaan odottelen aikaa Hatanpäälle. Kävin ultrassa keskusäitiysneuvolassa tiistaina. En tiedä kuinka kauan joudun odottelemaan; mitään vuotoa ei ole ollut, vaikka ns. menkkakipuja on ollut jo pari viikkoa. Eli siis Tampereen tapa toimia on mielestäni varsin erikoinen ja kurja; kauan saat odotella, kun "odotellaan, että luonto hoitaa".

Mies saa sairaalassaoloajaltasi sairaslomaa (jos siis sairaalaan joudut ja hoitovapaalla olet).

Mulla hoidettiin lääkkeillä vastaava tilanne 1/06 ja jälkivuoto oli vain n. 5-6pv. Itse olin tuolloin Taysissa todella runsaan vuodon vuoksi vuorokauden. Silloin alkoi itsellään vuotaa, alkuun tiputtelulla ja lopulta ihan lorisemalla. Toivottavasti saat/saamme pian lääkkeet ja pääsemme takaisin normaaliin arkeen :hug:

Ja kovasti voimia sinulle ja perheellesi! Mekin olimme tahattomasti lapsettomia 5v. Nyt meillä on kolme ihanaa poikaa, joista 2 on syntynyt ensimmäisen keskenmenon jälkeen.
 
juu, hoitovapaalla olen... hyvä jos edes se asia hoituu. Äitiyslomanaikana olin nimittäin leikkauksessa ja silloin mies oli palkattomalla kotona, kun mitään tukia/sairaslomaa ei siihen saanut.

Onpa kurjaa, jos täällä tuollainen asenne tyhjennyksiin :( . Olen yksityisellä siis käynyt ultrissa ja sieltä sain tuon odottelemisen ohjeen. En ole kunnalliseen vielä edes soittanut, paitsi neuvolaan, josta käskettiin vai varata aika omalääkärille.

Hyvää joulunodotusta kuitenkin....

Ja lisää kokemuksia saa kertoa....
 
Kummallista :eek: Itsekin Tampereella olen hoitanut yhteensä 3 tyhjennystä ja aina olen saanut heti lähetteen Taysiin naistentautienpolille ja sieltä sitten lääkkeet kotiin mukaan. Ainoastaan kun oli tuulimuna niin jouduin odottamaan viikon että ultrattiin uudestaan että varmasti oli tuulimuna. Ja heti sen jälkeen sain lääkeet mukaan kotiin.

Suosittelisin vaikka soittamaan sinne naistentautienpolille heti maanantai aamuna ja kysymään että voisitko mennä sinne, ja etä tyhjentyminen ei tahdo lainkaan ominvoimin käynnistyä.

:hug:
 
Iso vuoto ja kivut alkoikin nyt iltapäivällä, joten ei tarvinnut viikkoja odottaa. Nyt vain toivon, et kaikki tulee pois kunnolla. 6 tuntia oon nyt vuotanut tosi reilusti... käytössä lapsukaisen vaipat, kun eihän noi omat siteet mihinkään riitä. Toivottavasti rauhottuu pikkuhiljaa, ja kivut hellittää että saa nukutuksi eikä mihinkään ensiapuun tarvi mennä.

Tältä tilanne näyttää siis tällä hetkellä.... ehkä tämä joskus ohi on.
Tsemppiä muille!
 

Yhteistyössä