Tuulimuna/KU

Nyt tarvitsisin pikaisia kokemuksia/neuvoja. Keskenmeno oli tammikuussa ja yhdet kuukautiset tuli suht normaalisti, eli 5 viikkoa km:sta. Nyt ei uusia kuukautisia kuulu ja olen jo testaillut 4 kertaa.. Huolestuin tuloksista: eka testi negatiivinen sinä päivänä kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa, toinen testi viikko myöhemmin selvästi plussa! Jokin kumminkin sai minut tekemään vielä uuden testin ja se näytti taas negatiivista (3 päivää edellisestä, eli positiivisesta!). Tänään tein vielä neljännen ja se näytti HYVIN haaleaa plussaa.
Voiko olla kohdunulkoisen tai tuulimunan "oireita"? Onko kenelläkään kokemusta? Minulla on ollut alavatsakipuja, mutta ei muita raskausoireita.
 
Pyydä ensinnäkin verinäytteestä tehtävä raskaustesti, jossa määritetään raskaushormonin pitoisuus
Jos sen mukaan olet raskaana pyydä päästä ultraan 6-7 viikolla, jossa sydänäänet pitäisi näkyä
 
En halua säikytellä,mutta mullakaan ei ollut rask.oireita ja testi nega.Alkoi pienellä alavatsakivulla,viikon kuluessa kärjistyen vas.puolelle,ja sitten alkoi verinen vuoto.Ultrassa ei näkynyt mitään missään.Viikko odoteltiin taas,kunnes kivut olivat jo aivan helevetillisiä,jolloin ultrattiin uudestaan ja löytyi KU raskaus munatorvessa joka oli sitten jo revennyt ja alkanut keräämään verta.Vaadi että saat kunnon hoidon,voit säästyä paljolta.
Tsemppiä :hug:
 
Heips!
Tuulimunaraskaus mulla tuntui todelliselta raskaudelta; kuvotukset, nipistelyt yms. kunnes vuoto alkoi rv 12 ja ultrassa näkyi vaan joku pussi.
"oikea" raskaus ei sitten "oireillut mitenkään, paitsi kuukautiset jäi pois! Että mistä näistä tietää :p
 
ketjun aloittaja
Kysymys sinulle Viivi ( ja myös muille, joilla ollut kohdunulkoinen..). Millä viikolla ultra tehtiin? Siis se, jossa ei vielä näkynyt mitään? Minulla on nyt raskaus varmistettu verikokeella, mutta ultrassa ei näy yhtään mitään missään.. Nyt pelkään entistä enemmän, että tämä on kohdunulkoinen!! Nyt olisi siis 6 viikkoa täynnä, jos kierto on ollut säännöllinen, mutta kun sitäkään ei nyt aiemman keskenmenon takia voi varmaksi tietää..

Viikko odotellaan ja sitten uudet verikokeet ja ultrat. Apua, hulluksi tässä meinaa tulla kun pelottaa niin kovasti.
 
Moi!

Mun ensimmäinen raskaus osoittautui tuulimunaksi marras-joulukuun vaihteessa, sillon ei juurikaan raskausoireita lukuunottamatta rintojen kipeytymistä. Asia sitten huomattiin normaali ultrassa viikolla 9+0. Kaavinnassa olin viikolla 10+0.

Yhdet kuukautiset kuuliaisesti odoteltiin ennen uutta yritystä... Ja johan taas testi näytti plussaa. Jännitys ja pelko oli sietämätön ja meninkin ultraan kun viikkoja olis pitänyt olla kasassa jo 7+0. Oikeastaan mitään ei näkynyt, jokin joka olisi ehkä saattanut olla raskausontelo kohdussa... Testi oli kuitenkin näyttänyt ajallaan plussaa, raskausoireita oli, tosin mietitytti kovasti jatkuva välillä kovakin kipuilu vasemmalla puolella. Ja näillä viikoilla olis ultrassa pitänyt näkyä jo sykekin. APUA!

Viikon päästä kontrolliin. Tällöin näytti että tilanne olisi onneksi jo edistynyt, mutta ei vieläkään mitään varmaa. Odottelin sitten "rauhassa" pari viikkoa taas ja olin nyt tiistaina siinä normaalissa alkuraskauden ultrassa taas. Viikkoja olisi tällöin kuukautisista pitänyt olla jo lähes 10. No onneksi tällä kertaa syke näkyi selkeästi pikku asukilla ja mittojen mukaan viikkoja 9+0. Eli siis ilmeisesti tuulimunan jälkeen ovulaatio vaan myöhässä, testi jostain syystä kovin herkkä ja näytti plussaa todella ajoissa. Vasemman puoleiset kovat kivutkin ilmeisesti vaan kasvukipuja ja jo helpottaneet...
 
Mulla oli viikot 7+5 kun ei näkynyt..tai ei katsottu tarpeeksi tarkkaan!Takaisin 3 vkon kuluttua kun kivut jo sietämättömät ja silloin siis viikot olis ilm. ollut 10+,sikiön koko oli 3 cm joka poistettiin..Mulla oli ilm.toinen km ensin,normaali,joten kohdun ulkopuolista ei tarpeeksi etsitty vaikka kipuja olikin.Kätilö sanoi että on aiemminkin nähnyt "päällekkäiset" raskaudet,jossa ollut km ja samanaikanen kohdun ulkopuolinen.En tiiä,mutta helevettiä on ollut :headwall:
 

Yhteistyössä