Tuttujen vauvasta tuli Nova Joanna. :) Mitäs tykkäät nimestä?

  • Viestiketjun aloittaja hhmm
  • Ensimmäinen viesti
"himpula"
Liian outo mun makuun. En tietäisi sukupuolta, jos et olisi maininnut toisena nimenä tuota Joannaa. Ja tosiaan tulee radio nova mieleen. Tosin onhan näitä Ava, Felix ja Milka, Viola nimiä paljon nykyään.
 
"Entinen Ksantippa S."
[QUOTE="himpula";27596583]Liian outo mun makuun. En tietäisi sukupuolta, jos et olisi maininnut toisena nimenä tuota Joannaa. Ja tosiaan tulee radio nova mieleen. Tosin onhan näitä Ava, Felix ja Milka, Viola nimiä paljon nykyään.[/QUOTE]

Nykyään? Onhan iät ja ajat ollut Kulta-Katriina-kahvia, Anni Helena -jauhoja, Sirkku-sokeria, reinoja, ainoja, ja naistenlehtien puolella eevoja, jaanoja ja annoja.

Nykyään tuotteille annetaan tietysti nykymuodin mukaisia nimiä.
 
"himpula"
[QUOTE="Entinen Ksantippa S.";27596611]Nykyään? Onhan iät ja ajat ollut Kulta-Katriina-kahvia, Anni Helena -jauhoja, Sirkku-sokeria, reinoja, ainoja, ja naistenlehtien puolella eevoja, jaanoja ja annoja.

Nykyään tuotteille annetaan tietysti nykymuodin mukaisia nimiä.[/QUOTE]

Niin, no... Puhuin NYKYISISTÄ muotinimistä, joita mun mielestä noi mainitsemani nimet on. katriinaa ja muita sun mainitsemia ei taideta nykyään niin paljon antaa.
 
"Entinen Ksantippa S."
[QUOTE="himpula";27596639]Niin, no... Puhuin NYKYISISTÄ muotinimistä, joita mun mielestä noi mainitsemani nimet on. katriinaa ja muita sun mainitsemia ei taideta nykyään niin paljon antaa.[/QUOTE]

Niin, mutta olivat muotia silloin, kun nuo tuotteet tuotiin markkinoille. 70-luvulla naistenlehti oli Jaana, nykyään Olivia. Eli aina ovat tuotteiden nimet olleet aikansa näköisiä, ja lapsesta voi tulla jonkin tuotteen kaima, vaikkei tarkoituksella tätä Violaksi nimeäisikään.

Samaa asiaa varmaan tarkoitetaan molemmat.
 
Cccc
Hmmm... Aika neutraali mielipide tuohon nimeen. Ei huono nimi, mutta ei niin nättikään. Ihan ok. Olisin minäkin saattanut veikata Novaa pojan nimeksi, mutta meneehän tuo tytöllekin.
 
"vieras"
Outo nimi mutta ihan kiva kun sitä vähän aikaa makustelee. Toisin kuin muiden mielestä, minusta Nova kuulostaa enemmän tytön nimeltä. Vähän samaa tuntua kuin Lunassa.
 
"nih"
[QUOTE="vieras";27596674]ihan kiva, mut mä olisin kyl aika raivona jos joku kaveri olis tänne tullu mun lapsen nimen kaikelle kaksplus kansalle kuuluttamaan!!![/QUOTE]

Samoin!!
 

Yhteistyössä