tuttu sai kivan puhelinsoiton äsken... joku huutonet tyyppi uskasi käräjille viedä, kun ei ole maksanut huutoaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jepjep
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jepjep

Vieras
siis tuote ei tietenkään ole vaihtanut omistajaansa, eli kauppaa ei ole.
jos jollekin huutonetti on noin vakava asia, kannattaa varmaan olla käyttämättä sitä. Kyse oli noin 60 euron tavarasta :O

Joo, ehkä käräjillä uhkailu on liiottelua, mutta kyllä ap:n tuttu on toiminut väärin mikäli ei ole lunastanut huutokohteen tuotetta sen voitettuaan. Kyllä "virallisissakin" huutokaupoissa ostajaa sitoutuu ostamaan tuotteen, mikäli voittohuudon saa. Meklari kyllä voi olla käräjineen viime kädessä kimpussa... :)

Miksi tuote ei ole vaihtanut omistajaa? Tuliko tuttusi katumapäälle
huudon jälkeen?
Jos tuttusi on huutanut korkeimman huudon,
tulee tuote lunastaa. Kannattaisi varmaan
opetella lukemaan kaupankäynnin ehdot!

Alkuperäinen kirjoittaja samaa mieltä:
Miksi tuote ei ole vaihtanut omistajaa? Tuliko tuttusi katumapäälle
huudon jälkeen?
Jos tuttusi on huutanut korkeimman huudon,
tulee tuote lunastaa. Kannattaisi varmaan
opetella lukemaan kaupankäynnin ehdot!

Juuri näin. Minusta on käsittämätöntä välinpitämättömyyttä, että tavaroita huudellaan, jos ei ole rahaa maksaa huutoa. Ihmettelen siis sinunkin asennettasi.

no, sanoin että voi olla huoleti. Tietysti joku hullu uhkailija voi tulla ovelle käymään tms...ikinä ei tiedä mitä sekopäitä siellä on. Ja kyllä se vaan niin on, että yhtäkään ihmistä ei ole viety käräjille lunastamattoman huudon takia :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no, sanoin että voi olla huoleti. Tietysti joku hullu uhkailija voi tulla ovelle käymään tms...ikinä ei tiedä mitä sekopäitä siellä on. Ja kyllä se vaan niin on, että yhtäkään ihmistä ei ole viety käräjille lunastamattoman huudon takia :D

Kerta se on ensimmäinenkin. :)

on todella ärsyttävää, kun huutaja ei lunasta huutoaan. Moni ostanut kohteelle esim. näyteikkuna-aikaa yms. ja sitten kauppoja ei tulekaan, niin myyjälle koituu ylimääräisiä kuluja ja aikaa mennyt hukkaan.

Juuri tällaisten ihmisten vuoksi laitan ehdoksi, että ostajalla tulee olla positiivisia palautteita.
Ei kaiken maailman ääliöt tee turhia huutoja ja aiheuta ylimääräistä vaivaa.

Kehottaisin jepjep:n tuttua olemaan käyttämättä huutonettiä, kun ei osaa pitää pelisäännöistä kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja tavallinen äiti:
Taitaa nyt ap puhua itsestään...
Ikävä kyllä tuollaisia kuspäitä huutikseenkin mahtuu paljon, pilaavat suotta asiallisten ostajien maineen. :/

joo ja sitten laitetaan kostonegaa niin että korvat soi.... |O

Alkuperäinen kirjoittaja *:
Juuri tällaisten ihmisten vuoksi laitan ehdoksi, että ostajalla tulee olla positiivisia palautteita.
Ei kaiken maailman ääliöt tee turhia huutoja ja aiheuta ylimääräistä vaivaa.

Kehottaisin jepjep:n tuttua olemaan käyttämättä huutonettiä, kun ei osaa pitää pelisäännöistä kiinni.

No metsään mennään siinäkin, että pitäisi olla valmiiksi positiivisia palautteita. Itse en ole huutonetin käyttäjä, mutta mitä jos nyt haluankin liittyä, tahdon ostaa sinulta 500e maksavat vaunut (vaikka esimerkiksi). Olen valmis maksamaan heti ja noutamaan tuotteen seuraavana päivänä, mutta ei, sinä et myisi vaunuja minulle, koska se on ensimmäinen ostoni huutonetistä, ja minulla ei näin ollen positiivisia palautteitakaan ole.
Se ei ole mikään ratkaisu, ennemmin pitäisi olla käytössä jonkinlainen sopimussakko.

en ole koskaan myynyt enkä ostanut mitään huutonetin kautta. koska homma ei minun mielestäni takaa myyjälle eikä ostajalle minkäänlaista oikeusturvaa. jos on tavaran huutanut, niin mielestäni se pitäisi ostaakin, jos ei ole force majoria.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
en ole koskaan myynyt enkä ostanut mitään huutonetin kautta. koska homma ei minun mielestäni takaa myyjälle eikä ostajalle minkäänlaista oikeusturvaa. jos on tavaran huutanut, niin mielestäni se pitäisi ostaakin, jos ei ole force majoria.

Hyvin tuo on toiminut tähän asti. Aina on päästy sovintoon myyjän kanssa, vaikka vika olisikin ollut postin. Pahimmillaan on vain joutunut odottamaan rahojaan takaisin useamman viikon. Tosin luen aina palautteet niiltä joilta ostan. Maksan tavarat ennakkoon ja myydessäni vaadin maksun etukäteen tai postiennakolla.

Miksi ei ole tavaraa lunastettu? Se on väärin. Mutta aika surkuhupaisaa että myyjänkin elämä on noin kiinni huutiksessa että pitää käräjillä uhata.
Vaikka näitä häsläostajia siellä on niin on myyjiäkin. Huusin kerran vaatteen lapselle ja en kuullut myyjästä mitään 2 kuukauteen. Laitoin sähköpostia jossa kysyin tilinumeroa sekä tekstaria, ei vastausta. Sit 2 kk:n päästä tuli sähköpostiin tilinumero ja pahoittelut ettei ole aiemmin kerennyt laittaa tilinumeroa kun on ollut kaikkea kiirettä. (Silti uusia kohteita oli saanut myyntiin) Olin totaallisesti unohtanut huutamani vaatteen sen 2 kk:n aikana. Sitten sattui vielä olemaan sellainen päivä etten käynyt sähköpostia lukemassa niin johan seuraavana aamuna oli tullut vihainen sähköposti jossa sanoi minun olevan aivan turha hupihuutaja kun rahaa ei näkynyt tilillä. Maksoin sitten samana päivänä, mutta koska oli eri pankki niin maksu näkyi vasta seuraavana päivänä. Sekä vaatteen toimitus kesti 4 viikkoa. Ja tämä ihana myyjä pisti mulle negan, koska olin "hidas" maksaja. :/ Et on sitä myyjissäkin näitä urpoja, ei pelkästään ostajissa.

Teen paljon kauppaa huutiksessa. Ostan ja myyn. Luen aina ostajan/myyjän saamat palautteet etukäteen, mutta eihän sille sit mitään voi, jos joku ei-haluttu tuotetta huutaa. Mun mielestä myöskin pitäis miettiä ENNEN huutoa, että haluaako tuotteen todella! Ja jos ei halua, niin jättää huutamatta sitten, koska tuotteelle varmaan on muitakin halukkaita ostajia. Tuossa esimerkkitapauksessa on tosi tyhmä tyyppi jos jättää huudon lunastamatta. Jos on juuri joku ylivoimainen este, ettei voi tuotetta lunastaa, pitäisi siitä sopia myyjän kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja :

Toivottavasti veisi, jotta nämä tapaukset vähenisivät. Voittaisi varmasti, sillä kaupat on tehty ja ostaja on sitoutunut ostamaan tavaran.

Alkuperäinen kirjoittaja Trinsessa:
Miksi ei ole tavaraa lunastettu? Se on väärin. Mutta aika surkuhupaisaa että myyjänkin elämä on noin kiinni huutiksessa että pitää käräjillä uhata.
Vaikka näitä häsläostajia siellä on niin on myyjiäkin. Huusin kerran vaatteen lapselle ja en kuullut myyjästä mitään 2 kuukauteen. Laitoin sähköpostia jossa kysyin tilinumeroa sekä tekstaria, ei vastausta. Sit 2 kk:n päästä tuli sähköpostiin tilinumero ja pahoittelut ettei ole aiemmin kerennyt laittaa tilinumeroa kun on ollut kaikkea kiirettä. (Silti uusia kohteita oli saanut myyntiin) Olin totaallisesti unohtanut huutamani vaatteen sen 2 kk:n aikana. Sitten sattui vielä olemaan sellainen päivä etten käynyt sähköpostia lukemassa niin johan seuraavana aamuna oli tullut vihainen sähköposti jossa sanoi minun olevan aivan turha hupihuutaja kun rahaa ei näkynyt tilillä. Maksoin sitten samana päivänä, mutta koska oli eri pankki niin maksu näkyi vasta seuraavana päivänä. Sekä vaatteen toimitus kesti 4 viikkoa. Ja tämä ihana myyjä pisti mulle negan, koska olin "hidas" maksaja. :/ Et on sitä myyjissäkin näitä urpoja, ei pelkästään ostajissa.

No jo oli myyjä... Saako muuten tuollaisia asiattomia negoja millään poistettua?

.[/quote]

No jo oli myyjä... Saako muuten tuollaisia asiattomia negoja millään poistettua?[/quote]

Ei ylläpito sitä poistanut. On kuulema asiakkaan ja myyjän välinen asia. Mutta olen pistänyt selityksen negan perään ja on ainoa nega niin tuskin maata kaataa. Huutis ei ole minun elämänitarkoitus. Ostan sieltä, en myy.

Alkuperäinen kirjoittaja minä :
Alkuperäinen kirjoittaja :

Toivottavasti veisi, jotta nämä tapaukset vähenisivät. Voittaisi varmasti, sillä kaupat on tehty ja ostaja on sitoutunut ostamaan tavaran.

niin, ja raiskaajat jne voisivat odottaa sen aikaa, että joku hullu myyjä riitelee parista kympistä :)

Kuuleppas ap, kannattaa sanoa kaverille, että lunastaa huutonsa ja seisoo sanojensa takana.

Huutonetin säännöistä kopioitua:
Onko myyjän pakko myydä, onko huutajan pakko ostaa?"

Huuto.netin käyttäjäsopimus edellyttää, että ilmoittaessaan kohteen myyjä sitoutuu myymään kohteen korkeimman tarjouksen tehneelle
Vastaavasti myös ostajat ovat käyttäjäsopimuksen hyväksyessään sitoutuneet siihen, että he korkeimman tarjouksen tehtyään ostavat voittamansa tuotteen.

Huuto.netin käyttäjäsopimus on juridisesti sitova ja pätevä, ja riitatapauksia on jo käsitelty käräjäoikeuksissakin. Mikäli kauppakumppanisi rikkoo sopimusta, voit halutessasi viedä tapahtuneen riita-asiana käräjäoikeuden käsiteltäväksi.

Että semmosta. Toivottavasti kaverisi joutuu oikeuteen, loppuu tuollainen lusmuilu ja tyhjänhuutaminen.

Vaikka Huutonetti sinusta ap tuntuukin ihan pelleilyjutulta, jossa huudellaan ja ilmoitellaan huvinvuoksi,
Ei se kuitenkaan sitä ole, vaan siinä on ihan säännöt joiden mukaan toimitaan

Yhteistyössä