Tuttu pyytää ristiäislahjaksi rahaa, paljonko kuuluisi antaa??

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
3:n lapsen kummi
Tuntuu kyllä aika nololta pyytää rahaa. Mielestäni se on häissäkin yms juhlissa epämiellyttävää - vaikka sankarin kannalta jossain määrin ymmärrettävääkin.

Kerran yksi tuttu piti 50v -juhlat ja toivoi rahaa matkaa vasrten. Ehdotin että laittaa ison lippaan johonkin suojaisaan nurkkaukseen johon voi ihmiset halutessaan laittaa muistamisen. Hän toteuttikin asian näin ja rahaa kertyi yllätäävän paljon. Tilillä kun summat on jotenkin niin "karuja".

Sinun sijassasi antaisin ihan pokkana juuri jonkun pehmolelun, kirjan tai kauniin vaatteen ja onnittelukortin. Eiköhän ne vakityössä käyvät ja läheisemmät voi sitten antaa rahaa.

"aapee"
[QUOTE="vieras";23612042]Helpointa olisi vedota johonki tekosyyhyn ja jättää juhlat väliin.[/QUOTE]

Totta... Mut olisi musta kiva mennä sinne kuitenkin... Ärsyttäis jättää rahan takia väliin.

"aapee"
Pakko kyllä sanoa, että miusta itsestänikin tuo rahapyyntö on hiukan hassu - etenkin kun kutsut on kirjoitettu käsin, eli ei olisi ollut kauhean vaikea jättää tuota rahanpyyntökohtaa pois meidän tunnetusti pienituloisten kutsuista...

"aapee"
-?-
Minä en laittaisi rahaa, vaan vesin pienen lahjan.
Ehkä vanhemmat ovat ajatelleet, ettei näin tule "epämiellyttäviä" vaaatteita tms. kun kerran ovat suht' hyvin toimeentulevia.
Kuitenkin se on vauvan juhla, ja siitä olisi kiva jäädä muisto vauvalle itselleen. Siksihän on kummilusikat jne.
Veisin vaikka jonkun pienen valokuvakehyksen, taulun, kirja on aina hyvä.

"Olivia"
Minä laittaisin 15 euroa, tai sitten antaisin itsepintaisesti jonkun tavaralahjan. Sanoisin vaikka, että olin jo ostanut sen etukäteen... Rahassa on se huono puoli, että se ei tule lapselle itselleen välttämättä piiiiiiitkään aikaan - ja jos ristiäislahjan saa nostaa sitten joskus 18-vuotiaana, niin musta se tarkoitus vähän vesittyy. Monet on varmaan eri mieltä, mutta tämä on mun mielipide. Tämä rahalahjan pyytäminen voi tarkoittaa sitä, että he kokevat, että heillä on jo kaikkea. Mutta esimerkiksi kirjoja nyt mun mielestä ei ole koskaan liikaa. Tai sitten heillä on niin valikoiva maku, että haluavat itse valita kaiken. Mutta tämä taas on mun mielestä vähän loukkaavaa vieraita kohtaan. Mun mielestä, jos pyytää rahalahjaa, niin siinä pitäis olla kerrottu jokin käyttötarkoitus.

Yhteistyössä