Tuttipullojen pesu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja laiska äitee:
No vaikkapa siksi ihmeessä, että on se nyt herran tähden jos ei Nokialla kuitenkaan eletä, niin terveen veden ympäristössä kuitennii. Minä en edes jaksa pestä pulloja joka syötön välissä. Huuhdon vaan. Saatan käyttää koko päivänkin samaa pulloa, huudon vaan aina aterioiden välillä.

Ja ei, minä en usko että normaalista vesijohtovedestä Suomessa saa niin paljon bakteereita että jonkun sortin sairaus siitä iskisi.

No sinä itse varmaan käytät myös yhtä lasia ja lautasta koko päivän ja huuhdot vaan käytön jälkeen, eikö?

No itse asiassa samaa lasia joka päivä, joskus useita :D Tai itseasiassa mukia.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja laiska äitee:
No vaikkapa siksi ihmeessä, että on se nyt herran tähden jos ei Nokialla kuitenkaan eletä, niin terveen veden ympäristössä kuitennii. Minä en edes jaksa pestä pulloja joka syötön välissä. Huuhdon vaan. Saatan käyttää koko päivänkin samaa pulloa, huudon vaan aina aterioiden välillä.

Ja ei, minä en usko että normaalista vesijohtovedestä Suomessa saa niin paljon bakteereita että jonkun sortin sairaus siitä iskisi.

No sinä itse varmaan käytät myös yhtä lasia ja lautasta koko päivän ja huuhdot vaan käytön jälkeen, eikö?

:laugh: Aika hyvä vertaus! Mä en itse voisi kuvitella käyttäväni samaa ruokalautasta montaa kertaa jos välissä vain huuhtelu, mutta toisaalta, mä keitin ne tuttipullotkin.

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:

Ei jestas, hyvää päivää. Söi joo syntymästä asti.
Miten voi olla noin kova stressi siitä että keittääkö joku tuttipulloja :D

Kuten jo sanoi 1. sivulla että kukin tavallaan.
Mua alkaa vain pänniä kun keksitään jotain neuvolan/sairaalan ohjeita joissa sanotaan ettei tarvi keittää vaikka se on vain ja ainoastaan omaa laiskuutta ja välinpitämättömyyttä vauvan terveyttä kohtaan.

Joo tartteis varmaan näyttää äitiysneuvolan terkalle tää ketju ( ja nimenomaan tää viesti) ja haukkua laiskuuteen yllyttäjäks ja välinpitämättömäks akaks :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
öhöm... tää kylmällä vedellä huuhtelu kuuluu sarjaan idioottimaisimmat kommentit mitä maa päällään kantaa. Jäädyttäminen pysäyttää lisääntymisen mutta vain niin pitkäksi aikaa kun tuote on umpijäässä. Kylmä vesi ei todellakaan vaikuta suuntaan eikä toiseen. Tällaisten ohjeiden antajat pitäisi vaatia tilille. Ja tän tason mikrobiologia pitäis kuulua ihan yleistietämykseen.

Aina, kun astiassa on ollut maitoa/maitoruokaa, se tulee ensin huuhtoa kylmällä vedellä, jotta maidon valkuainen ei jääsiihen kiinni. Bakteerien kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Ne kuolevat kuumassa. Jäädytys tosiaan estää bakteerien lisääntymisen mutta se ei tapa niitä.
Eri asia on miltä bakteereilta haluaa lastaan suojella ja onko siten liika hygienia tarpeen. Itse keitin aina joskus pullot. Meillä niin hyvä tuuri että 10 v ollut elämässään kolme kertaa kuumeessa ja kerran mahataudissa. Mutta pullojen pesu tuskin siihen vaikuttanut....

Alkuperäinen kirjoittaja pöpö:
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
öhöm... tää kylmällä vedellä huuhtelu kuuluu sarjaan idioottimaisimmat kommentit mitä maa päällään kantaa. Jäädyttäminen pysäyttää lisääntymisen mutta vain niin pitkäksi aikaa kun tuote on umpijäässä. Kylmä vesi ei todellakaan vaikuta suuntaan eikä toiseen. Tällaisten ohjeiden antajat pitäisi vaatia tilille. Ja tän tason mikrobiologia pitäis kuulua ihan yleistietämykseen.

Aina, kun astiassa on ollut maitoa/maitoruokaa, se tulee ensin huuhtoa kylmällä vedellä, jotta maidon valkuainen ei jääsiihen kiinni. Bakteerien kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Ne kuolevat kuumassa. Jäädytys tosiaan estää bakteerien lisääntymisen mutta se ei tapa niitä.
Eri asia on miltä bakteereilta haluaa lastaan suojella ja onko siten liika hygienia tarpeen. Itse keitin aina joskus pullot. Meillä niin hyvä tuuri että 10 v ollut elämässään kolme kertaa kuumeessa ja kerran mahataudissa. Mutta pullojen pesu tuskin siihen vaikuttanut....

Nyt kun katsot vähän tarkemmin niin ketjussa puhuttiin nimenomaan siitä että bakteerit eivät lisäänny kun huuhdellaan kylmällä vedellä. Tietenkin valkuainen huuhdellaan kylmällä vedellä mutta siitä nyt ei ollutkaan kyse.

minä olen aina pessyt astianpesukoneessa tuttipullot osineen,terve on poika eikä mitään niistä ole "tarttunut"..ei ole laiskuutta tuo ettei keitä..sairaalloista antibakteerivimmaa:) joten kai mie sit oon laiska ja poika terve kun pukki:D

Alkuperäinen kirjoittaja miuku06:
minä olen aina pessyt astianpesukoneessa tuttipullot osineen,terve on poika eikä mitään niistä ole "tarttunut"..ei ole laiskuutta tuo ettei keitä..sairaalloista antibakteerivimmaa:) joten kai mie sit oon laiska ja poika terve kun pukki:D

Meillä keitettiin 4kk asti,kunnes aloitettiin kiinteät. Sitten pestiin astianpesukoneessa ja mökillä keitettiin..

Yhteistyössä