V
Vieras
Vieras
Miten pesette tuttipullon käytön jälkeen alle puolen vuoden ikäisellä. jossain luki että pitää keittää päivittäin...
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja maymay:mä sillon aina pesasin ne ja jätin oottaa keittämistä,joka ilta keitin koko päivän satsin kerralla.
Alkuperäinen kirjoittaja äitix5::O no en kyllä keittäny päivittäin,1kk kerran kuukaudessa sanottiin mulle neuvolataholta et riittää.pullot pestään fairyllä ja huuhdellaan jääkylmällä vedellä,se poistaa "pöpöjä".
jaa ota ja tiedä,eipä ole ainakaan kukaan lapsistani sairastunut mihinkään.Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:Alkuperäinen kirjoittaja äitix5::O no en kyllä keittäny päivittäin,1kk kerran kuukaudessa sanottiin mulle neuvolataholta et riittää.pullot pestään fairyllä ja huuhdellaan jääkylmällä vedellä,se poistaa "pöpöjä".
Taitaa aika erillaisia nämäkin ohjeet olla kautta Suomen. Eikös se juuri niitä vesijohdon pöpöjä vastaan tämä keitto-ohje osaksi ole? Kylmä ei pöpöjä kyllä poista vaan kiehuva vesi. Ihme neuvolantätejä....
Alkuperäinen kirjoittaja sama:jaa ota ja tiedä,eipä ole ainakaan kukaan lapsistani sairastunut mihinkään.Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:Alkuperäinen kirjoittaja äitix5::O no en kyllä keittäny päivittäin,1kk kerran kuukaudessa sanottiin mulle neuvolataholta et riittää.pullot pestään fairyllä ja huuhdellaan jääkylmällä vedellä,se poistaa "pöpöjä".
Taitaa aika erillaisia nämäkin ohjeet olla kautta Suomen. Eikös se juuri niitä vesijohdon pöpöjä vastaan tämä keitto-ohje osaksi ole? Kylmä ei pöpöjä kyllä poista vaan kiehuva vesi. Ihme neuvolantätejä....
kylmävesi estää bakteerin lisääntymisen pullossa,käytön jälkeen pullo huuhdotaan kylmällä vedellä.
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:Alkuperäinen kirjoittaja sama:jaa ota ja tiedä,eipä ole ainakaan kukaan lapsistani sairastunut mihinkään.Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:Alkuperäinen kirjoittaja äitix5::O no en kyllä keittäny päivittäin,1kk kerran kuukaudessa sanottiin mulle neuvolataholta et riittää.pullot pestään fairyllä ja huuhdellaan jääkylmällä vedellä,se poistaa "pöpöjä".
kylmävesi estää bakteerin lisääntymisen pullossa,käytön jälkeen pullo huuhdotaan kylmällä vedellä.
Niinpä, kukin tavallaan. Mä en ainakaan uskaltanut ottaa riskiä että niin pieni saisi suolistotulehduksen :|
Mutta heti tosiaan jätin keittohommat pois kun kiinteää alkoi mennä hyvin, sen verran "rasittavaa" touhua tuo keittäminen oli.
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:En keittänyt kun parin ekan viikon aikana, sit tympäännyin siihen hommaan.
Huuhtelen aina käytön jälkeen kylmällä vedellä, ja sit pesen astianpesukoneessa.
Neuvolassakin sanoivat, että riittää jos keittää silloin tällöin, ei tarvii joka käytön jälkeen.
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:öhöm... tää kylmällä vedellä huuhtelu kuuluu sarjaan idioottimaisimmat kommentit mitä maa päällään kantaa. Jäädyttäminen pysäyttää lisääntymisen mutta vain niin pitkäksi aikaa kun tuote on umpijäässä. Kylmä vesi ei todellakaan vaikuta suuntaan eikä toiseen. Tällaisten ohjeiden antajat pitäisi vaatia tilille. Ja tän tason mikrobiologia pitäis kuulua ihan yleistietämykseen.
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:öhöm... tää kylmällä vedellä huuhtelu kuuluu sarjaan idioottimaisimmat kommentit mitä maa päällään kantaa. Jäädyttäminen pysäyttää lisääntymisen mutta vain niin pitkäksi aikaa kun tuote on umpijäässä. Kylmä vesi ei todellakaan vaikuta suuntaan eikä toiseen. Tällaisten ohjeiden antajat pitäisi vaatia tilille. Ja tän tason mikrobiologia pitäis kuulua ihan yleistietämykseen.
Alkuperäinen kirjoittaja vierass:Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:öhöm... tää kylmällä vedellä huuhtelu kuuluu sarjaan idioottimaisimmat kommentit mitä maa päällään kantaa. Jäädyttäminen pysäyttää lisääntymisen mutta vain niin pitkäksi aikaa kun tuote on umpijäässä. Kylmä vesi ei todellakaan vaikuta suuntaan eikä toiseen. Tällaisten ohjeiden antajat pitäisi vaatia tilille. Ja tän tason mikrobiologia pitäis kuulua ihan yleistietämykseen.
Olen kuullut jotain sellaista, että pullo huuhdellaan kylmällä vedellä, koska silloin maitoproteiinit tai valkuainen ( noita kahta olen kuullut puhuttavan, en tiedä sitten kumpaa neuvolantätiä uskoa ) irtoavat pullosta. Jos huuhtoo kuumalla, on vaara että ne palavat kiinni pulloon.
Alkuperäinen kirjoittaja sama:Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:Alkuperäinen kirjoittaja sama:jaa ota ja tiedä,eipä ole ainakaan kukaan lapsistani sairastunut mihinkään.Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:Alkuperäinen kirjoittaja äitix5::O no en kyllä keittäny päivittäin,1kk kerran kuukaudessa sanottiin mulle neuvolataholta et riittää.pullot pestään fairyllä ja huuhdellaan jääkylmällä vedellä,se poistaa "pöpöjä".
Niinpä, kukin tavallaan. Mä en ainakaan uskaltanut ottaa riskiä että niin pieni saisi suolistotulehduksen :|
Mutta heti tosiaan jätin keittohommat pois kun kiinteää alkoi mennä hyvin, sen verran "rasittavaa" touhua tuo keittäminen oli.
niin ja unohdin sanoa että keitettyä "tuli"kuumaa vettä kaataa pulloon ja antaa hetken olla,ajaa saman kuin se kattilaan tuupaus kiehuvaan veteen.