tuttipullojen keitto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ninni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ninni

Jäsen
04.12.2003
407
0
16
nyt aloitetaan vauvalle pulloruokinta imetyksen jälkeen. Alkoi askarruttamaan noiden tuttipullojen puhdistus. Keitättekö pullot joka kerran jälkeen ja miten kauan keitätte? Vai tiskaatteko pullot koneessa tai käsin pesten?

Minä muistaakseni pesin ensin käsin ja sitten keitin. Odottelin että usempi pullo "likaantui". Samalla keitin tuttejakin. Nuistaakseni meillä oli aika monta tuttipulloa. Käsinpesu sitten kun lapsi alkaa syömään kiinteitä, jolloin ei tarvitse enää välttämättä keittää. Kyllä ne kestää konepesunkin, mutta huuhtoutuuko kaikki pesuaine pois...

Minä jouduin nuorimmalle jo antamaan lisäruokaa sairaalassa, joten tuttua touhua tuo pullojen keittely...

Silloin ensimmäisilleni kyllä keittelin pullot ja tutit mutta nyt tämä "viitonen" on saanut kaikki pulloruokansa koneessa tiskatuista pulloista ja tuteista, eikä ole mitään ongelmia ollut. Tyttö on nyt 1,3 vuotta ja alusta asti kaikki koneessa pesty... =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.04.2005 klo 11:11 ninni kirjoitti:
nyt aloitetaan vauvalle pulloruokinta imetyksen jälkeen. Alkoi askarruttamaan noiden tuttipullojen puhdistus. Keitättekö pullot joka kerran jälkeen ja miten kauan keitätte? Vai tiskaatteko pullot koneessa tai käsin pesten?

huuhtele käytön jälkeen aina kylmällä vedellä, jotta keitettäessä ei maidon proteiinit tartu kiinni pulloon (=tulevat muuten sameaksi), sitten pesu lämpimällä vedellä + astianpesuaineella ja keitto max 5 minuuttia kiehuvassa, runsaassa vedessä. mitä pienempi vauva tai jos kesähelle, niin sitä useammin keität pullot.

pullot yleensä kestävät astianpesukoneessa pesun (ylähylly), mutta sitä en suosittelisi. on ne aineet sen verran kovia...

Mä en ikinä keitelly pulloja, ihan normaalisti käsin pesin, koneessa en viitsiny pestä kun aattelin että jos se ei huuhtele tarpeeks hyvin, tietysti uudet pullot aina keitin ja tutit keitin välilä.

Yhteistyössä