Tuttipulloa?

Meilläkin vielä tuttipullo käytössä, neiti ens viikolla vuoden ja 3 kk:n ikäinen. Päiväunille mennessä juo maidon itse pullosta sängyssä ja yöunille mennessä juo vellin pullosta, äidin sylissä :heart: Nokkamukista juo ruualla ja välipalalla.
 
Hei!

Minulla on poika 1v 4kk ja hän juo edelleen maitonsa tuttipullosta. Osaa juoda nokkamukista ja mukista mutta ei suostu juomaan maitoa niistä, vesi vain kelpaa. Laitan maidon aina ruokailussa nokkamukiin, maistaa kerran ja nyrpistää... eikä juo ( vesi kelpaa). Olen antanut maidon sitten tuttipullosta. Mietinkin miten päästä tuttipullosta eroon ( kerrasta poikkiko)?

Jos poika äitiinsä tulee niin juo tuttipullosta maitonsa vielä pitkään, jos vain saa. Itse olen tuttipullosta maidon juonut melkein kouluikää ( no ei ihan). Kun tuttipullon roskiin heitin, lopetin myös maidon juomisen. En ole sen jälkeen maitoa juonut.

Ongelmaa en asiasta tee mutta pohdiskelen mitä tehdä vai ollako tekemättä mitään. Olisiko ideoita? :)
 
Me päätettiin, että kun yksivuotissynttärit on vietetty, jää tuttipullo kokonaan pois. Nokkamuki oli jo silloin rinnalla käytössä, mutta iltaisin joi maitoa pullosta sylissä ja mieluiten vähän lämpimänä. Päätimme, että se on kerrasta poikki. Pullon tilalle annettiin yhtenä iltana nokkamuki ja parina iltana neiti joi vähän normaalia huonommin maitoa ja sen jälkeen hyväksyi nokkamukin myös iltaisin. Iltamaitokin jäi aika pian pois ja nykyään 1,5-v juo maitoa vain ruokailun yhteydessä. Mielestäni parempi mitä aikaisemmin vierottaa. Luulen, että silloin pääsee helpommalla kuin isomman lapsen kanssa.
 
Kiitokset kokemuksistanne! Ja vieläkin niitä mahtuu, jos jotakuta haluttaa kirjoittaa. Meilläkin nokkamuki on ruokailun yhteydessä käytössä ja myös juomalasi toisinaan (tai yleensä molemmat, syöttäjä juottaa lasista ja itse hörpitään nokkamukista).
 
Meijän tyttö on 1,6 vuotta. Päivittäin saa yleensä pullollisen 200 ml maitoa, muuten ruoalla juo nokkamukista. En tunne tarvetta lopettaa vielä sitä yhtä pullollista koska nokkamukista se juo sitä aika vähän, niin saapahan sitten enempi siitä pullosta
 
Muumimammuska harmaa
Meillä tuttipullo käytössä vielä eikä muksu osaa edes taikamukia käyttää ja hörpyttäminenkään ei tahdo onnistua. No ehkä se kouluikään mennessä jää se tuttipullo pois... :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.09.2006 klo 18:53 Muumimammuska harmaa kirjoitti:
Meillä tuttipullo käytössä vielä eikä muksu osaa edes taikamukia käyttää ja hörpyttäminenkään ei tahdo onnistua. No ehkä se kouluikään mennessä jää se tuttipullo pois... :whistle:
No ihan varmaan jää, ja mitä sitte jos sillonki vähä vaikka salaa pullotettais, ei kai se elämä noin tarkkaan oo määritelty, millon pitää jotain pois jättää. Ei kaikki tupakoitsijatkaa osaa imuuttamistaan lopettaa ;) (merkillinen vertaus) heh.. =)
 

Yhteistyössä