tuttipullo pois?

  • Viestiketjun aloittaja mutsi80
  • Ensimmäinen viesti
mutsi80
meidän neiti juo yöllä tuttipullosta vettä ja on 1.5 vuotta oon yrittäny olla antamatta mut huutaa niin kauheesti et en jaksa kuunnella kun korkeintaan viistoista minuuttia .mikä neuvoksi?

 
sama vika
Mä en osaa antaa muuta neuvoa kuin anna vaan vettä jos pyytää. Meil poika 2vee ja edelleen on vesipullo joka yö sängyn vieressä. Eipä tuo haittaa aina ojentaa sitä pulloa, kun pyytää. Eri asia jos lapsi nukkuu eri huoneessa kuin sinä. Mä en ole jaksanut alkaa "kiusaamaan" lasta sillä etten pulloa anna :saint:
 
mutsi80
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.09.2004 klo 21:44 sama vika kirjoitti:
Mä en osaa antaa muuta neuvoa kuin anna vaan vettä jos pyytää. Meil poika 2vee ja edelleen on vesipullo joka yö sängyn vieressä. Eipä tuo haittaa aina ojentaa sitä pulloa, kun pyytää. Eri asia jos lapsi nukkuu eri huoneessa kuin sinä. Mä en ole jaksanut alkaa "kiusaamaan" lasta sillä etten pulloa anna :saint:
meillä nukkuu eri huoneessa et joudun aina nousemaan ylös sänkystä ja yleensä just sillon kun nukahdan.kun meillä on tytöllä vielä tuttikin mut eka haluisin päästä tosta pullosta eroon.
 
meikkä jätti kaikilta kolmelta lapselta tuttipullot pois vajaan vuoden iässä, jätin pikkuhiljaa, tarjosin vaan aina juomista nokkamukista. Ensin opeteltiin mukista juomaan ruokailujen yhteydessa, annoin kuitenkin väliajalla maitoa pullosta. Pikkuhiljaa tarjosin juomista aina vaan harvemmin pullosta ja enemmän mukista. Kun oltiin päästy niin pitkälle, että illalla vain saivat pullosta, vaihdoin senkin mukiin. Aluksi olivat vähän hämillään et mitäs kummaa, mutta kun en itse reagoinut mitenkään, joivat maidon mukista ja menivät nukkumaan. Yöt rauhottuvat huomattavasti pullon jäätyä, yölläkin kun heräsivät, annoin maidon tai veden mukista, melko pian alkovat nukkua yöt ilman heräämisiä.
 
meil poika vkon pääst 1v ja nyt ollaan päivällä annettu maito nokkamukista..illalla vielä pullosta.. vesi plo laitan aina yöksi sänkyyn mutta hyvin harvoin juo.. tuttiakaan ei enää kovin usein tarvitse yön aikana.. monet yöt nukkuu putkeen heräämättä..myös korvike on jätetty nyt pois.. pikkuhiljaa vaan oppii si nukkumaan haluamatta mitään! (meilki nukkuu poika omas huonees)
 
meil oli poika noin 1.9 vuotta kun pullo jäi.. oltiin lomamatkalla ja en jaksanu laiskuuttani pestä pulloa, sanoin pojalle että juodaan trippejä kun pullo on likanen.. muutaman kerran pyysi pulloa ja loppu reissu menikin jo ilman et olis kyselly pulloa lainkaan.. nyt kun näkee pullon niin sanoo sen olevan vauvan :) heti rupesi juomaan lasista ja mukista.. joskus illalla pyytää vettä sängynviereen lasiin ja anna hänen ottaa sillä jos hän kokee tarvitsevansa yöllä vettä niin saa sitten lasista itse hörpätä. eli meillä pullo jäi helposti pois ja se myös edellytti sen että poika oli valmis luopumaan siitä. Ei sitä pulloa väkisin saa pois lpselta.. tsemppiä teille!! =)
 
Kyllä mun mielestä pullo pitäs jättää jo vuoden iässä pois. Meillä kolme lasta, joilla kahdella oli pullo ja jätin pois vuoden ikäisenä ja aloin antamaan kaiken juomisen lasista (eivät juoneet yöllä). Hyvin oppivat eivätkä huutaneet pulloa. Mutta jos ei ole tarpeeksi tiukkana vaan antaa lapselle pullon kun lapsi on aikansa huutanut, niin lapsi kyllä oppii siihen että huutamalla pullon saa. Eikä yli vuoden ikäinen lapsi tarvitse yöjuomisia.
 
meidän tyttö on 2w 2kk ja ollut nyt ilman pulloa reilu kolme viikkoa!me vaan yksinkertaisesti kerättiin kaikki pullot muovipussiin ja annettiin ne mun siskon vauvalle yhdessä!sen jälkeen on muutaman kerran kysyny pulloa mut kun niitä ei yksinkertaisesti ole niin niitä ei voi antaa!eli suosittelen että nakkaat pullot kerralla pois koko talosta niin ei tule kiusausta antaa!
 
Onona
Anna olla, meillä isommalla oli pullo just yökäytössä, ensiks yritin sitä epätoivoisena saada pois, en antanut kun illalla pyysi ja sit pari yötä valvottiin kun poika ei saanut unta ja oli paha mieli pullosta.. mä hellyin ja annoin ja sit se vain jäi itsestään lopulta pois 2,5-v ku tajus ite et ei tartte enää.. samaa odotan nyt tytön kohdalla, en ole pulloa pois ollut ottamassa, jättää kun on valmis.
 

Yhteistyössä