Tutti yksi altistaja korvatulehduksille?

Meillä on poitsu 1v2kk ja korvatulehduksia on ehtinyt olemaan ihan kiitetävästi. Voiko tutti olla yksi osasyy niihin?

Miten tuon ikäiseltä saa tutin pois? Kuinkahan kauan protestoi?

Helpottaisi ehkä noita yöunia muutenkin kun jäisi tuo tuttirumba pois..
Pullo on myös vielä mukava kuvioissa.


 
Maaruska
En ole lukenut tai kuullut mistään olisiko aiheesta ihan tutkimuksia mutta omakohtaisesti voin sanoa, että meillä jäi tutti pois pojan ollessa vuoden ikäinen. Korvatulehdukset alkoivat vasta pojan ollessa 1 v 9 kk ikäinen. Nyt on korvat putkitettu ja ollaan saatu olla ilman tulehduksia. Meillä siis ei tutista ollut asiassa vaivaa.
 
samaa
sama juttu, ei juurikaan tutin käyttöä, on aika vähäistä ja nyt just ei enää ollenkaan, silti korvatulehduskierre. Kun kävimme korvaklinikalla, ei siellä mitään semmosta kysytty että käyttääkö tuttia. Jos tällä siis olisi merkitystä, sitä myös erikoislääkäri kysyisi. Putkitus on edessä.

Päiväkotikaan ei vaikuta, toisilla on kierre ja putkitus jo vauvana vaikka ovat rintamaidolla ja kotona. Imetysasentokaan ei vaikuta: imetin esikoiseni makuultaan eikä saanut korvatulehdusta,. ja sama lapsi söi tuttia 3-vuotiaaksi eikä korvatulehduksia.


 
Miskan äiskä
Meillä on ollu koko ajan tutti käytössä, eikä vielä ole ollu yhtään korvatulehdusta (kop-kop). Ilmeisesti toiset lapst on herkempiä saamaan korvatulöehduksia ja toiset vähemmän herkempiä, johtunee korvan rakenteesta. Tutin lutkutus on vähän saman tapaista kuin purkan syöminen, jota suositellaan ehkäisemään korvatulehduksia, jkten tuskinpa tulehsukset tutista johtuu. Mutta jos haluaa päästä tutista eroon, niin ensin kannattaa rajoittaa sen käyttö vain uniaikaan ja sitten parin kuukauden päästä kun itsellä on voimia, jättää tutti vain pois ja vaikka leikata tuttiosa rikki, jolloin se ei kelpaa lapselle ja sen voi vielä yhdessä roskiin. Sillon ei myöskään kannata olla varastossa uutta tuttia tilalle, vaan päätös kannattaa pitää.
 
itse olen välttänyt ainakin toistaiseksi antibiootteja nukuttamalla pää ja yläpuoli koholla. Nyt on parhaillaan toisessa korvassa tulehdus. olen yrittänyt sipulikäärettä ja yrttitipoilla hoitaa. tarkastus viikon päästä, toivottavasti ei tarvittais antibioottia... 80% korvatulehduksista paranee itsestään. Ainoastaan bakteeriperäiset tarvii antibiootin. JAtkuvat korvatulehdukset voivat olla merkki allergiasta esim.maito. Maitotuotteita kehoitetaan välttämään tulehduksen aikana luontai-vaihtoehtoisen hoidon piirissä..
 
mä taas olen kuullut että tutti voi aihettaa korvatulehduksen jos sitä käytetään kun vauvalla on nuha!koska kun vauva imee tuttia se myös imee räkää korviin!!!meidän neidillä oli paha koratulehdus oikeassa korvssa 11kk iässä ja epäilen että se johtuu siitä että en ite silloin tiennyt etä ei o hyvää käyttää tuttia kun on nuhaa!
meillä jätettiin tutti pois kun neiti oli tasan 1v!silloin en illalla löytänyt tuttia ja sanoin tytölle että nyt tutit ovat poissa!tyttö näytti ymmärtävän ja hyvin se meni =) paljon paremmin kun olisin ikinä uskonut!nyt tyttö on ollut ilman tuttia 2kk ja se on ihanaa!

toivottavasti teilläkin menee yhtä kivuliaasti kun te päätätte ottaa tutin pois =)
 
Eli nyt löyty...
Eli tutti kuulemma vähentää sitä kätkytkuolemaa.
JA säännöllisesti tuttia imevät lapset ovat herkempiä sairastumaan korvatulehduksiin.
Siksi kuulemma suositellaan,et tutin käyttäminne lopetettaisiin vuoden ikäisenä.
Meillä esikko on jo 2v ja mitään mahista lopettaa tuttia ku kuopus 10kk käyttää vielä.
Mut eipä ole ollut tulehduksia. (koputtaa puuta)
 

Yhteistyössä