Tuttavapiirinne kamalin pikkulapsen nimi?

  • Viestiketjun aloittaja galtsa
  • Ensimmäinen viesti
Tyly
No just sitä, että Fanni ei ole sama kuin Fanny. Ja mä tulen kasvattamaan lapseni niin, että niillä ei ole tarpeen hävetä nimeään oli se mikä vaan. Ja että on sen verran itsetuntoa että uskaltaa korjata väärän lausunnan tai naurahtaa sen muun konferenssiyleisön mukana.
Mitä jos lapsestasi tuleekin älyttömän ujo? Tähän ei kasvatus vaikuta. Ei uskalla suutaan avata ja punastellen häpeilee Fanny(/i) nimeään. Ei lähde mielellään ulkomaille koska saa aina kuulla kuittia typerästä nimestään ja arkana ei uskalla sanoa asiaan yhtään mitään, ei vääntää vitsiksi eikä tosiaankaan tehdä etukäteis ilmoitusta todellisesta ääntämistavasta.

Voi näitä äitien älyttömiä toiveita jälkikasvunsa luonteesta...

PS. uskon että lapsesi nimi on Fanny AKA Perspillu.
 
Ai niin, Luka, tai Luca on mun mielestä myös kauheita nimiä. Tuttavapiirissä on aivan ihastuttava, syötävän suloinen Luka poika, mutta silti, mulla aina soi se omaan korvaan kauhea: My name is Luca, I live on the second floor...biisi.
Jep, Luka on aika kauhee. kun odotin poikaa niin mietin eka Luka nimeä, mutta sitten aloin pyörittelemään sanaa suussa ja sain väännettyä tavut toiste päin jolloin siitä tuli KALU. Joten nykyään mulle tulee siitä mieleen aina mulukku. :ashamed:
 
"vieras"
Mulla on yleensä niin, että jos joku nimi tuntuu kamalalta niin siihen on yleensä syy, tästä nimestä on syntynyt joku negatiivinen mielleyhtymä. Olen joskus tuntenut jonkun epämiellyttävän, tämän nimisen ihmisen.
Sitten kun tutustun toiseen, mukavaan ihmiseen jolla on sama nimi, nimi alkaakin tuntua ihan hyvältä.
Varsinaisesti kamalia nimiä ei mielestäni ole. Jos ei nyt lasketa jotain ihan vanhanaikaisia, joista syntyy heti mielikuva jostakin muusta. Kuten Impi, Naima, Urpo, Tahvo.
 
,,
Ihan niin kuin se olisi joku salaisuus, että mun poikani nimi on Otso.

Itse asiassa - ei ole yllättävää ollenkaan, että juuri Otso-nimi kirvoitti noin vuolaan haukkumisen. Itse asiassa melkein sanasta sanaan saman kommentin olen saanut yyveellä. Huonosti salattua katkeruutta.
Älä nyt käännä tätäkin ketjua jotenkin omaksi ajojahdiksesi. Vähän kevyempi suhtautuminen ventovieraiden juttuihin on suotavaa. Munkin lapsen nimi on täällä mainittu, samoin kummilapsen, mutten näe mitään syytä ottaa asiaa henkilökohtaisesti :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: aletheia ja Titi-Uu
"vieras"
[QUOTE="vieras";24641419]Miko ja Mico hirvitykset löytyy. MIKSEI voi käyttää jo olemassaolevaa kaunista MIKKO nimeä? Pitää olla erikoinen ja lisätä lapsi Mikoksi :x. Lase, Heiki ja Peka lienevät veljesparven muut tyypit.

Nico ja Jennifer täysin suomalaisperäisen sukunimen (tyyliin Möykkynen )kanssa :D.[/QUOTE]

Tiedän kaksi Mikoa ja molemmat ovat syntyneet 70-luvulla.
 
Ken guru
[QUOTE="vieras";24641606]Mulla on yleensä niin, että jos joku nimi tuntuu kamalalta niin siihen on yleensä syy, tästä nimestä on syntynyt joku negatiivinen mielleyhtymä. Olen joskus tuntenut jonkun epämiellyttävän, tämän nimisen ihmisen.
Sitten kun tutustun toiseen, mukavaan ihmiseen jolla on sama nimi, nimi alkaakin tuntua ihan hyvältä.
Varsinaisesti kamalia nimiä ei mielestäni ole. Jos ei nyt lasketa jotain ihan vanhanaikaisia, joista syntyy heti mielikuva jostakin muusta. Kuten Impi, Naima, Urpo, Tahvo.[/QUOTE]

Mulla sama jutu. Pietusta ja Pauluksesta tulee mieleen pieru. Ei mahda mitään.
Mulle esim Otso ei aiheuta mitään negatiivisia ajatuksia, ihan kiva nimi mun mielestä siis. Eikä Fannykaan ole häiritsevä, tuttavapiirissä tuon niminen nuori nainen, ja kivana oon nimeä pitänyt. Mulle se edustaa "vanhan mummon nimen ottamista". Jos oikein osaan selittää.
 
:headwall: No tottahan Fanni tiedostaa riskin ja opastaa esittelijää etukäteen. Onko ihan pakko esittää kaikkein epätodennäköisimpiä skenaarioita?
Et ole tainnut koskaan olla esiintyjänä isossa kansainvälisessä konferenssissa kun asia on sinulle noin simppeli ;)
Miksi Fannin pitäisi ylipäänsä joutua tiedostamaan se riski, se on minun kysymykseni, kun nimen tarkoitus niin laajasti tunnettu asia.
Toki jos Matti menee Italiaan, hänen on hyvä tiedostaa että nimi saattaa aiheuttaa hilpeyttä. Mutta se on huomattavasti marginaalisempi asia.
 

Yhteistyössä