Tuttavani lapsi on mummilla hoidossa kun käyvät työssä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kerkkokos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kerkkokos

Vieras
miehensä kanssa.nainen vuorotöissä.mies päivätyössä.Lapsi on kuulemma erittäin kiintynyt mummiinsa ja onko se siten ihme kun tämä naine tulee lapsen kanssa heti mummilaan kun ei ole edes töissä. :O ja silloinkin mummi hoitaa tytön ja äiti tekee omia juttujaan.miten joku raaskii edes olla niin että ei itse ole vauvan kanssa?vauva meni hoitoon ollessa 8 kuukautta vanha.lapsi kai kiintyy mummiinsa enemmän mitä äitiinsä.

tykkää tietenkin.lapsen äiti on tosi äkäinen ja vaatii paljon mummilta niin luulen ettei mummi kovin uskalla sanoa sitä vastaan.aika läheinen myös minä olen.

Mä olin isoäidilläni hoidossa kun olin pieni, ja silloin ä-loma oli vielä lyhyempi, eli olin varmaan alle 6kk:n ikäinen. Ja mikäs sen ihanampi hoitopaikka! :heart: Oma isoäitivainaalleni iso kiitos niistä vuosista! Ja hyvin jaksoi! Omaan äitisuhteeseeni tämä ei vaikuttanut millään tavalla, äiti on äiti vaikka olisin ollut juuri missä hoidossa.

minulla myös on 4 lasta ja voin myöntää että kiukuttaa sekin että mummi ej jaksa olla enään yhtään lasteni kanssa koska väsyy hoitamaan yhtä.meillä haluaisivat myös kovasti olla mummilassa mutta en viitsi enään päästää kun mummi sanoo olevan välillä väsynyt lapsille.

Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
Mä olin isoäidilläni hoidossa kun olin pieni, ja silloin ä-loma oli vielä lyhyempi, eli olin varmaan alle 6kk:n ikäinen. Ja mikäs sen ihanampi hoitopaikka! :heart: Oma isoäitivainaalleni iso kiitos niistä vuosista! Ja hyvin jaksoi! Omaan äitisuhteeseeni tämä ei vaikuttanut millään tavalla, äiti on äiti vaikka olisin ollut juuri missä hoidossa.

Minäkin olen ollut, 2vk ikäisestä asti, liki kouluikään. Oli lyhyet äippälomat aikanaan juu :/

Alkuperäinen kirjoittaja kerkkokos :
minulla myös on 4 lasta ja voin myöntää että kiukuttaa sekin että mummi ej jaksa olla enään yhtään lasteni kanssa koska väsyy hoitamaan yhtä.meillä haluaisivat myös kovasti olla mummilassa mutta en viitsi enään päästää kun mummi sanoo olevan välillä väsynyt lapsille.

siis onko sun lapsilla ja tuolla hoidettavalla sama mummo?

Alkuperäinen kirjoittaja kerkkokos :

Eihän sinne tarvitse kaikkien 4 yhtä aikaa mennä. Meillä menee mummolle hoitoon maksimissaan 2 lasta kerrallaan ja hyvin mummo sen jaksaa.

meillä ei ole edes kaikki menossa vaan vanhin lapsista kun yrittää menmä niin mummi on melkein aina väsynyt eikä jaksa häntä.kai hän ei edes tykkää lapsestani.

Alkuperäinen kirjoittaja kerkkokos:
meillä ei ole edes kaikki menossa vaan vanhin lapsista kun yrittää menmä niin mummi on melkein aina väsynyt eikä jaksa häntä.kai hän ei edes tykkää lapsestani.

Älähän nyt. Varmasti tykkää. Ei meidänkään toinen mummi ota yökyliin muita, kun noita meidän isoja, eli 14 ja 15 v. On ikänsä ollut pph ja nyt miehensä omaishoitajana jo vuosia. Nuo isommat ovat jo kovasti hänelle apuna, mutta pieniä ei jaksa enää hoitaa. Onneksi minun äiti hoitaa välillä pieniä, kun olen keikalla .

Alkuperäinen kirjoittaja äiti täälläkin:

Älähän nyt. Varmasti tykkää. Ei meidänkään toinen mummi ota yökyliin muita, kun noita meidän isoja, eli 14 ja 15 v. On ikänsä ollut pph ja nyt miehensä omaishoitajana jo vuosia. Nuo isommat ovat jo kovasti hänelle apuna, mutta pieniä ei jaksa enää hoitaa. Onneksi minun äiti hoitaa välillä pieniä, kun olen keikalla .

se tässä hassu onkin että ei meidän isoa 7v jaksa mutta sitten sen vauva kanssa jaksaa.Kiva että sinulla on hyvin asiat!-hali- :)

Meil mummo hoitaa vieläki poikaamme, molemmat käymme töissä, mie hoitelen vielä firmaani sen lisäks ja käyn koulua, järjestely sopii oivallisesti meille eikä ongelmia ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja Jaanuska:
Meil mummo hoitaa vieläki poikaamme, molemmat käymme töissä, mie hoitelen vielä firmaani sen lisäks ja käyn koulua, järjestely sopii oivallisesti meille eikä ongelmia ollut.

hienoa!Mä vaan hirvitän sitä että mummi on joskus tosi väsyneen oloinen ja toisaalta tympeää kun yhdelle lapselle kaiken antaa ja ei jää muille voimia.teillä ilmeisesti ei ole muita mummia kaipaavia.

Kyllä muakin ketuttaa, kun isovanhemmat hoitaa siskon lasta useita kertoja viikossa (lapsen äiti on kotona), mut mun lasta eivät kerkee ja jaksa hoitaa, kun se siskon lapsi on siellä (ja siskolle "ei viiti sanoa ei...")

Mä kans tiedän yhden perheen jossa viikolla aamulla lapsi viedään hoitoon, kun hoitoaika loppuu mummi hakee lapsen itselleen hoitoon.Kotiinsa lapsi pääsee 10 aikoihin illalla. Viikonloppuisin lapsi on taas mummilla aamupäivästä iltaan tai sitten jää yöksikin. Eipä lapsi saa olla kotonaan pahemmin kuin nukkumassa käydä. Jokainen taplaa tyylillään...

On ne lapset muidenkin kuin äidin. Ja kyllä ennenvanhaankin lapset on enemmän olleet muiden hoidettavana kuin äidin. Äiti kävi synnyttämässä ja jatkoi hommiaan, vauvat meni mummojen ja muitten naisten helmoihin muitten muksujen jatkona.
Tää on ihan uusi ja suomalainen ilmiö nykyään, että äidit on yksin lastensa kanssa, ja sitä pidetään hyvänä asiana. Harvoinhan se ketään palvelee, muita ihmisiä vauvan elämään mukaan!!

huvittaa hieman se asia että tämä naine halusi kovasti lasta ja perhettä.sitten sanoi että ei jaksa olla lapsen kanssa vaan kotona että kaipaa muuta.ihan okei mutta ei kyllä ole koskaan lapsen kansa yksin vaan mummilassa ja mummi hoitaa.

huvittaa hieman se asia että tämä naine halusi kovasti lasta ja perhettä.sitten sanoi että ei jaksa olla lapsen kanssa vaan kotona että kaipaa muuta.ihan okei mutta ei kyllä ole koskaan lapsen kansa yksin vaan mummilassa ja mummi hoitaa.

no oletkos ajatellut että jos tällä äidillä on vaikka synnytyksen jälkeistä masennusta?

Yhteistyössä