Tuttava potkaisi koiraani ja pyysin lopettamaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meillä on kaksi pientä seurakoiraa, jotka on kilttejä mutta ei ns. erityisen hyvätapaisiksi koulutettuja. Eli räksyttävät ovikellolle (ei vieraille), kerjäävät ruokaa ja tunkevat mielellään rapsutettaviksi. Toinen saattaa JOSKUS ottaa hampailla kädestä kiinni koska on pentu ja hampaat kutiaa, lisäksi vasta opettelee kuinka kovaa niitä hampaita voi käyttää.

Eräs tuttavani ei ole ikinä voinut sietää koiriamme, ja haukkuukin ne miltei aina täällä käydessään. Hänellä itsellään on käytössä kovat otteet koirankoulutuksessa kuten koiran tukistaminen ja töniminen.. jne. Heidän koiransa ovatkin hyvin alistuvia.

Olen sanonut että jos meidän koirat häiritsee, voin laittaa ne toiseen huoneeseen. Tänään meidän pentu oli tämän ihmisen sylissä ja otti hampailla sormesta (ei missään nimessä purrut). Sanoin että kiellä ja laita pentu lattialle jos ei usko (tämä auttaa aina). Ei kuitenkaan laittanut vaan jatkoi pennun yllyttämistä kun tämä taas otti vähän hampailla kiinni niin tuttavani otti pentua niskasta kiinni ja löi kuonolle. En sanonut mitään mutta tuli paha mieli pennun puolesta kun en haluaisi että se saa huonoja kokemuksia ihmisistä.

Mentiin juomaan kaffet ja meidän toinen koiruus pyöri siinä lattialla. Ystäväni totesi että koira on leuhka ja potkaisi sen kauemmas. Sanoin että en halua että meidän koiria potkitaan tai lyödään ja vein ne pois. Tuttava otti nokkiinsa ja alkoi jakelemaan koirankoulutusohjeitaan..

Nojoo, purkaudun vaan ja tiedän että tällä palstalla on paljon koiranvihaajia jotka ovat sitä mieltä että koiria saa potkia. Mutta mun mielestä voisi sitten tulla potkimaan vaikka mua, koska minä olen ne koirat kasvattanut.

Meillä ei moinen ääliö vierailis ja mun koiria ku menis lyömään tai potkasemaan kuka tahansa niin kyllä heilahtais mun nyrkki välittömästi.

Se ettei puutu koiran pahoinpitelyyn ei ole sen hyväksyttävämpää kuin se suora pahoinpitely.

Näitähän riittää. Meillä miehen veli meni naisimissin yhden eläinvihaajan kanssa ja kerran erehtyi syliinsä kiivenneen kissamme heittämään useamman metrin päähän. Samalla vierailulla potkaisi koiraamme, joka ei olisi saanut tämän naisihmisen mukaan edes katsoa sinnepäin. Mä sanoin silloin ihan suoraan, että anna olla viimeinen kerta. Nämä eläimet asuu meillä ja meillä ei kohdella eläimiä eikä ihmisiä millään lailla kaltoin. Tämä olikin ensimmäinen ja viimeinen kerta kun on kyseisen ihmisen kanssa ollut ongelmia. Käytöstapojen puutetta sanoisin.

"Olen sanonut että jos meidän koirat häiritsee, voin laittaa ne toiseen huoneeseen."
-Meille tullaan kylään meidän ehdoilla. Jos tuttavaani häiritsisi koirani niin hän voi mennä istumaan toiseen huoneeseen tai olla tulematta kylään.

"tuttavani otti pentua niskasta kiinni ja löi kuonolle. En sanonut mitään mutta tuli paha mieli pennun puolesta kun en haluaisi että se saa huonoja kokemuksia ihmisistä."
-Et sanonut mitään, MIKSI? Mitä sitä pentua hyödyttää että sua käy sääliksi sen puolesta ja annat muiden kohdella sitä miten lystää?

"Mentiin juomaan kaffet ja meidän toinen koiruus pyöri siinä lattialla. Ystäväni totesi että koira on leuhka ja potkaisi sen kauemmas. Sanoin että en halua että meidän koiria potkitaan tai lyödään ja vein ne pois."
-Tuossa tilanteessa olisin potkaissut ystävääni ja vienyt sen hiuksistaan pihalle pienen huutokonsertin kera.

Toivottavasti et oikeasti ole tuollainen kynnysmatto.

[QUOTE="kia";23637662]"Olen sanonut että jos meidän koirat häiritsee, voin laittaa ne toiseen huoneeseen."
-Meille tullaan kylään meidän ehdoilla. Jos tuttavaani häiritsisi koirani niin hän voi mennä istumaan toiseen huoneeseen tai olla tulematta kylään.

"tuttavani otti pentua niskasta kiinni ja löi kuonolle. En sanonut mitään mutta tuli paha mieli pennun puolesta kun en haluaisi että se saa huonoja kokemuksia ihmisistä."
-Et sanonut mitään, MIKSI? Mitä sitä pentua hyödyttää että sua käy sääliksi sen puolesta ja annat muiden kohdella sitä miten lystää?

"Mentiin juomaan kaffet ja meidän toinen koiruus pyöri siinä lattialla. Ystäväni totesi että koira on leuhka ja potkaisi sen kauemmas. Sanoin että en halua että meidän koiria potkitaan tai lyödään ja vein ne pois."
-Tuossa tilanteessa olisin potkaissut ystävääni ja vienyt sen hiuksistaan pihalle pienen huutokonsertin kera.

Toivottavasti et oikeasti ole tuollainen kynnysmatto.[/QUOTE]

No kyllä mä olen valmis huomioimaan vieraitani sen verran että jos jotain hirmuisesti häiritsee kerjäävä koira ruokapöydässä niin vien sen pois. Ei se minunkaan mielestä hyvätapaista ole.

Olisi pitänyt puuttua heti.

En sentään ala ketään mäiskiä ja heitellä, sanoin asiasta kyllä suoraan että meillä ei tuollainen käy vaikka koirista ei pitäisikään.

Siis omiaankin kohtelee noin ja pahemminkin?

Riippuen tietysti kuinka läheinen tuttava kyseessä mutta seuraavalla Kerralla sanoisin jo ovella että koiraan ei kosketa tai lähdet samantien ulos. Anna antaa neuvoja, pääasia että sinä teet selväksi ettei koiraa satuteta. Ei sinun eikä hänen. Muutoin ilmottaisin eteenpäin...

[QUOTE="aloittaja";23637651]Olen varmaan liian kiltti. Tai sanoinhan lopuksi suoraan mutta jäi harmittamaan etten sanonut heti pennun kohdalla. Mutta päätin että nyt oli viimeinen kerta kun annan koirani olla tuon tyypin läheisyydessä.[/QUOTE]

juuri näin. jos tiedät ettei henkilö pidä koirista, miksi et alunperin sulkenut niitä toiseen huoneeseen? en ikinä tietenkään olisi kovakourainen toisten lemmikkien kanssa, mutta ärsyttää esimerkiksi jos koiraihmiset antavat koiransa tulla kerjäämään ja kuolaamaan lähes syliin. vähemmästäkin on sitten ruokahalut menny.

Siis tarkoitatko sä nyt ihan oikeasti ap että potkii koiria? Vai tarkoitatko, että "siirtää jalalla" hmm tiedätteköhän mitä tarkoitan.. Jos koira siis vaikka lötköttää keskellä lattiaa niin saatan minäkin siirtää häntää tai tassuja jalalla ettei kukaan astu päälle, mutta siis oikeastiko kaverisi tuossa tilanteessa reippaasti potkaisi?

Yhteistyössä