Lapsen kaveri tuli kylään, ja tämän kaverin äiti aloitti sitten kyläilyn pitkällä saarnalla :-D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Minäkään en päästäis lapsia koirien luo mitä ei tunne, enkä menis itekään sen verran pelkään vieraita koiria. Ärsyttää suorastaan kun ihmiset päästää koiransa nuuhkimaan, ite saa kävellä ojassa että pääsee kunnialla ohi.

Samat sanat. Tämäkin keskustelunavaaja osoittaa, että pääasia on vain ne omat pedot. Ihmissuhteet ja lapset ova ihan sivuseikka. Heidän koirapeloilleen saa nauraa ja oikeutetulle huolelle petokoirien vaarallisuudesta saa nauraa.

Alkuperäinen kirjoittaja kääk!:
No voi jessus mitä ihmisiä taas, nimittäin sinä. Olisit voinut ne piskit laittaa ajoissa kiinni, kun varmaankin on kellonaika suurin piirtein tiedossa milloin vieraita tulee. Turhaa valitat.

FIKSU olisi tehnyt noin jos tiedossa että tulee vieraita.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Senni Tonnika:
Yritä siinä sitten pidättää naurua kun toinen horisee vieressä jostakin verikoirista. Hoh hoh vaan..

Mitä koiria siulla on?

Kaksi saksanpaimenkoiraa ja dobermanni.

Mäkin olen koiraihmisiä, mutta olisin harkinnut kahteenkin kertaan portista tulemista edes ilman lapsia, jos sakemannit ja dobberi juoksentelisi vieraan kyläpaikan pihassa irti.

Samma här. Koiraihminen ja koirallinen henkeen ja vereen, mutta kenenkään pihalle en tule, jos siellä irrallaan kaksi sakemannia ja dobberi on! Ylipäätään tuntematon koira, rotuun ja kokoon katsomatta omalla pihallaan ja vieras ihminen sinne, voi olla tosi huono yhdistelmä!

Alkuperäinen kirjoittaja koirat vois kieltää:
Minäkään en päästäis lapsia koirien luo mitä ei tunne, enkä menis itekään sen verran pelkään vieraita koiria. Ärsyttää suorastaan kun ihmiset päästää koiransa nuuhkimaan, ite saa kävellä ojassa että pääsee kunnialla ohi.

Samat sanat. Tämäkin keskustelunavaaja osoittaa, että pääasia on vain ne omat pedot. Ihmissuhteet ja lapset ova ihan sivuseikka. Heidän koirapeloilleen saa nauraa ja oikeutetulle huolelle petokoirien vaarallisuudesta saa nauraa.

No kyllä se vähän huvittaa jos toinen puhuu verikoirista ja vieressä nämä ns. verikoirat haukottelevat ja kohta lähtivät takaisin varjoon... :D

No ei dobermannia otin pannasta kiinni, koska on vielä pentu ja on vähän liiankin innokas kun tulee vieraita. Sakut seisoivat sivummalla, niille on opetettu ettei ole mitään asiaa tulla portille jos on vieraita. Eivätkä tulekaan.

Mä otan meiän ylikiltin noutajankin hihnaan, kun vieraampia tulee kylään. :D Musta se on kohteliaisuutta toisia ihmisiä kohtaan, koskaan ei tiiä, miten ihmiset koiriin suhtautuu, ja tuo on yli-innokas ottamaan vieraat vastaan portilla. Kysyn sitten kun koira on rauhoittunut, että onko ok päästää koira irti vain vienkö sisään, jos jäädään ihmiset ulos.

Alkuperäinen kirjoittaja jokin kohtuus:
Yritä siinä sitten pidättää naurua kun toinen horisee vieressä jostakin verikoirista. Hoh hoh vaan..

Mitä koiria siulla on?

Mäkin olen koiraihmisiä, mutta olisin harkinnut kahteenkin kertaan portista tulemista edes ilman lapsia, jos sakemannit ja dobberi juoksentelisi vieraan kyläpaikan pihassa irti.

Samma här. Koiraihminen ja koirallinen henkeen ja vereen, mutta kenenkään pihalle en tule, jos siellä irrallaan kaksi sakemannia ja dobberi on! Ylipäätään tuntematon koira, rotuun ja kokoon katsomatta omalla pihallaan ja vieras ihminen sinne, voi olla tosi huono yhdistelmä!

Mutta miksi sinne pihalle pitää tulla? Miksei odota siellä portilla?
Joskus ihmetyttää ihmisten itsesuojeluvaiston puute, kun meidänkin pihalle on kaikenmaailman kaupustelijoiden ihan pakko tunkea sen sijaan että esittäisivät asiansa portin takana.

Ja siis laitan hihnaan kyllä jos tiedän että ovat tulossa vaikka puoli 2. Mutta kun he eivät sanoneet kellonaikaa, enkä löytänyt netistä monelta se uimakoulu nyt sattuu olemaan. Enkä tiedä, kun lapseni eivät tuollaisissa käy.

Mitä koiria siulla on?

No mutta onneksi meillä on käynyt sen verran fiksuja ihmisiä että osaavat odottaa siihen asti että tulen avaamaan itse portin :)

No ei dobermannia otin pannasta kiinni, koska on vielä pentu ja on vähän liiankin innokas kun tulee vieraita. Sakut seisoivat sivummalla, niille on opetettu ettei ole mitään asiaa tulla portille jos on vieraita. Eivätkä tulekaan.

Mä otan meiän ylikiltin noutajankin hihnaan, kun vieraampia tulee kylään. :D Musta se on kohteliaisuutta toisia ihmisiä kohtaan, koskaan ei tiiä, miten ihmiset koiriin suhtautuu, ja tuo on yli-innokas ottamaan vieraat vastaan portilla. Kysyn sitten kun koira on rauhoittunut, että onko ok päästää koira irti vain vienkö sisään, jos jäädään ihmiset ulos.

Voi kun kaikki koiraimmeiset olisivat sinunlaisia FIKSUJA, saat kyllä nyt isot virtuaaliKEHUT!

Alkuperäinen kirjoittaja koirat vois kieltää:

No kyllä se vähän huvittaa jos toinen puhuu verikoirista ja vieressä nämä ns. verikoirat haukottelevat ja kohta lähtivät takaisin varjoon... :D

En nyt ehkä verikoirista olis sanonu mutta oisin käskeny laittaa koirat kii ennen kun oisin portista sisään lapsia päästäny. Koirapelko on vaan semmonen että sille ei voi mitään. Tämäkin äiti saattaa ties kuinka hysteerisesti koiria pelätä, ja voi olla kokemuksia vaikka mitä taustalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:

Mitä koiria siulla on?

Mutta miksi sinne pihalle pitää tulla? Miksei odota siellä portilla?
Joskus ihmetyttää ihmisten itsesuojeluvaiston puute, kun meidänkin pihalle on kaikenmaailman kaupustelijoiden ihan pakko tunkea sen sijaan että esittäisivät asiansa portin takana.

Jos on tuomassa lapsiaan kylään, niin onhan siitä portista tultava. Tässäkin tapauksessa ap ei ottanu ees sakemanneja kiinni vaikka tuli ite portille. Siinä ei odottaminen auta, pakkohan se on omistajalle sanoa jos tämä ei ite tajua kytkeä koiriaan. Vieraat kun ei voi tietää miten hyvin ap on koiransa kouluttanut.

No kyllä se vähän huvittaa jos toinen puhuu verikoirista ja vieressä nämä ns. verikoirat haukottelevat ja kohta lähtivät takaisin varjoon... :D [/quote]

Mutta jos olet tosiaankin fiksu, sä tajuat, että kaikilla ei (onneksi) ole yhtä huoleton suhtautuminen arvaamattomiin eläimiin.

No ehkä olisit voinut kysyä tarkempaa aikaa milloin tulevat niin olisit voinut varautua.
Mutta muuten toimit ihan ok, koirat saa ihan olla vapaana aidatulla alueella.
Itse pelkään isoja koiria joten siksipä varmistan aina mennessäni sellaiseen paikkaan että onhan koirat sitten kiinni.

Kyllä koirat voi pitää kiinni omassa hihnassaan pihalla tai sitten pitää niitä omalla aidatulla alueellaan jos tilanne niin vaatii (esim. ihmisiä kylässä). Koirat on sellaisia yli-innostuneita tyrkkyjä, kaikki eivät sellaisesta pidä, eikä tarvitsekaan pitää. Moni ihminen myös pitää omasta koirastaan, muttei muiden vieraista koirista, joka pitää myös ymmärtää. Kolme isoa koiraa on melko hämmentävää henkilölle jos ei ole tottunut. Eläimet ovat eläimiä, koiraan en luottaisi sokeasti, enkä kissoihinikaan (lapsi on kissojemme kanssa vain valvonnassa).

No onneksi miehen koirat oli tarhassa :saint: Sehän olisin ollut hurjaa jos metsästyskoiratkin olisi olleet vapaana :saint: Pelkääköhän niitäkin?

Hei, ei koirapelossa ole mitään hauskaa.
Irvailetko myös lentopelkoisille, korkeanpaikankammoisille, käärmeitä kartteleville ym?

Vieraita elukoita on sitä paitsi ihan viisasta vähän katsoa kauempaa.

Jos on oikea fobia, ei tasan varmasti meme perheen luo jossa on koiria. Minä en mene. Olen itse viisas, eikä tarvitse kitistä joka ikiselle koiranomistajalle.

Toi säälittävä "kammo" on pelkkää huomionhakua...

Alkuperäinen kirjoittaja Kismett:
No onneksi miehen koirat oli tarhassa :saint: Sehän olisin ollut hurjaa jos metsästyskoiratkin olisi olleet vapaana :saint: Pelkääköhän niitäkin?

Hei, ei koirapelossa ole mitään hauskaa.
Irvailetko myös lentopelkoisille, korkeanpaikankammoisille, käärmeitä kartteleville ym?

Vieraita elukoita on sitä paitsi ihan viisasta vähän katsoa kauempaa.

No meillä on käynyt myös kylässä koirapelkoisia ihmisiä, eivät he ole mitään saarnoja pitäneet, heille on riittänyt että pidän dobberista kiinni ja sakut seisovat sivummalla. Eivät he ole vielä mitään paniikkia saaneet vaikka ovatkin joutuneet 20 metriä kävelemaan meidän pihalla jotta pääsevät sisään :)

Meillä on kiltti rotikka tyttö ja tulee hyvin toimeen lasten kanssa, mutta silti kun tulee vieraita koira suljetaan portin taakse omaan tilaan. näkee kyllä ketä tulee ja kun on vieraat päässyt sisälle (kengät ja takit pois jne) ja jos se heille sopii niin koira pääsee haistelemaan ja moikkaamaan minkä jälkeen usein haluaakin itse takaisin portin taakse (siis koiran aluetta keittiö ja meidän makuuhuone jossa koiran oma peti).

mikä siinä on niin hauskaa ja naurettavaa jos joku pelkää vieraita koiria ja on huolissaan lapsensa turvallisuudesta?
itse olen 20 vuotta kasvattanut koiria.ikinä en koiraa jätä valvomata omien saati sitten vieraiden lasten kanssa
koirille pitäisi tuo johtajuus asia tehdä selväksi.kun ovikello soi,minä menen ovelle ei koira

harvinaisen viisas koiranomiastaja

Älykäs ja toiset huomioon ottava kohtelias ihminen mainitsee vieraille koirista ennen vieraiden saapumista. Ja kysyy, toivovatko vieraat KOLMEN ISON koiran kiinnikytkemistä. Jos toivovat, hyvä emäntä sopii ajan, jolloin koirat laitetaan kiinni ja vieraat saapuvat.

Yhteistyössä