Tutkimusta : Kuinka kauan lapsianne kiinnostaneet prinsessaleikit?

Olen itse kohta 4-vuotiaan tytön ja 2-vuotiaan pojan äiti. Tyttärelläni alkaa olla jonkin verran kiinnostusta prinsessa-leikkeihin, ja olisinkin kysellyt, että kuinka pitkään teidän tytöillänne on prinsessaleikit ja pukeutumisleikit jatkuneet? Itse muistan, että niitä leikittiin vielä ala-asteellakin. Kuinka on nykyään?
 
Minulla on nykyään 13 vuotias tyttö, mutta palataanpas monta vuotta taaksepäin hänen prinsessaleikkehinsä.. Eli, ne alkoivat viisivuotiaana, jolloin hän päätti oppia lukemaan. Vuosi oli siis 2002. No, niinpäs aloimme tilata ihanan ruusunpunaista Prinsessa-lehteä (käsittääkseni ilmestyy vieläkin?). Tyttö kihersi innosta, kun uuden lehden ilmestyessä postilaatikkoon, tuli mukana ihanaa prinsessakamaa. Esim. tukkalenkkejä ja koruja, viuhkoja.. ynnä muuta. Oli aika suloista nähtävää, kun viisivuotias poseeraa peilin edessä vaaleanpunainen mekko ja prinsessakrääsää yllä milloin mitenkin. Ja aina piti laittaa viikonloppuisin hiukset, jolloin tyttö tapasi eskarikavereitaan. Meikkiäkin välillä hinkui, mutta laitoin joskus sipaisun huulikiiltoa :D

Prinsessahuuma päättyi sitten siinä kakkosluokan alussa. Se on sellainen noin kahden vuoden huuma. Jää kyllä vähän ikävä sitä aikaa, mutta toisaalta on helpottavaa arjen kiireiden jälkeen olla laittamatta tytölle prinsessakampausta :D Nykyään tyttö laittaa hiuksensa ja meikkaa itsensä aina ihan itse. Ei koskaan hingu apua. Noh, siihen on jo totuttu, jos tuo alkaisi uudelleen, en jaksaisi välttämättä enää :x
 

Yhteistyössä